Itaka: Nasi klienci zdrowi wrócili z Teneryfy

Sześcioro naszych klientów zakończyło kwarantannę w hotelu H10 Costa Adeje Palace na Teneryfie. Wczoraj szczęśliwie wrócili do kraju, są zdrowi – poinformował wiceprezes biura podróży Itaka Piotr Henicz.

Publikacja: 06.03.2020 14:04

Itaka: Nasi klienci zdrowi wrócili z Teneryfy

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Klienci Itaki wraz z 780 innych gości byli objęci kwarantanną w hotelu H10 Costa Adeje Palace na Teneryfie, po tym jak lokalne władze zdiagnozowały obecność koronowirusa u jednego z turystów, który był wcześniej gościem hotelu, ale już wyjechał. Kwarantanna trwała od 23 lutego.

CZYTAJ TEŻ: Hotel na Teneryfie objęty kwarantanną. Turyści nie mogą się wydostać

130 osób zwolniono dosyć szybko, byli to turyści, którzy nie mieli okazji zetknąć się z zarażonym. Resztę trzeba było przebadać i poczekać, czy choroba spowodowana wirusem się nie wykluje.

– Sześć osób w dobrych nastrojach wróciło wczoraj do kraju – relacjonuje Henicz. – Zapewniliśmy im opiekę do końca. Odebraliśmy z hotelu, odwieźliśmy na lotnisko i przywieźliśmy do Polski. A ponieważ jedna z rodzin musiała jechać jeszcze dalej, do swojego miasta, odwieźliśmy ją do domu.

Itaka od początku deklarowała, że nie opuści swoich klientów. Jak mówi Henicz, rezydent utrzymywał z nimi kontakt telefoniczny, pytał o zdrowie i nastroje. – Ja też miałem okazję z nimi porozmawiać. Na szczęście poza pierwszym dniem nie byli uwięzieni w swoim pokoju, mogli korzystać z infrastruktury hotelu, pogoda im dopisywała. Wrócili w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Żartowali, że nigdy nie zapomną tych wakacji. Dwa badania zrobione w odstępie czasu pokazały, że są zdrowi.

Itaka zapewniła też, że w razie czego pokryje też koszty pobytu swoich klientów w hotelu przez cały czas, mimo że ustawowo zobowiązana jest do opłacenia w takiej sytuacji jedynie trzech pierwszych dni. – Jeszcze nie wiemy, jak to będzie, bo sieć hotelowa zapowiedziała, że weźmie te koszty na siebie – dodaje Henicz.

Klienci Itaki wraz z 780 innych gości byli objęci kwarantanną w hotelu H10 Costa Adeje Palace na Teneryfie, po tym jak lokalne władze zdiagnozowały obecność koronowirusa u jednego z turystów, który był wcześniej gościem hotelu, ale już wyjechał. Kwarantanna trwała od 23 lutego.

CZYTAJ TEŻ: Hotel na Teneryfie objęty kwarantanną. Turyści nie mogą się wydostać

Biura Podróży
Exim Tours świętował zakończenie udanego sezonu i 30 lat na polskim rynku
Biura Podróży
Sun & Fun: To był rekordowy rok. Na przyszły mamy dwie nowości
Biura Podróży
Itaka: To był najlepszy rok w historii biur podróży, ale liczymy na jeszcze lepszy
Biura Podróży
Rego-Bis zabierze czarterem klientów z Zielonej Góry do Albanii
Biura Podróży
Prezes TUI: Współpraca z agentami turystycznymi nam się opłaca, chcemy więcej
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości