Samolot podstawi włoska linia lotnicza Luke Air (wcześniej znana jako Blue Panorama) z bazą na Malcie i na Lotnisku Chopina.

Do tej pory Itaka latała na Zanzibar samolotami o mniejszym zasięgu, z międzylądowaniem na tankowanie. Boeingi Enter Aira zabierały do 189 pasażerów. Nowy airbus pomieści ich 289 i poleci bezpośrednio do celu.

Samolot – zmodernizowany, jak podkreśla Henicz – ma dwie klasy – biznes (12 miejsc) i ekonomiczną (277). W tej pierwszej siedzenia są ustawione w dwóch rzędach po 3 podwójne fotele, które są całkowicie rozkładane (180°). Klasa ekonomiczna ma poczwórne, potrójne i podwójne fotele. Wszystkie są pokryte ciemnoniebieską skórą, z przeszyciami w kolorze ochry i są wyposażone w gniazdo USB do ładowania urządzeń mobilnych – wyjaśnia Itaka.

Rozrywkę w klasie ekonomicznej zapewnia indywidualny system, do którego pasażerowie uzyskują dostęp poprzez własne urządzenia mobilne. W klasie biznes dostają iPady.

Biuro podróży podaje też, że posiłki w czasie lotu serwowane są zgodnie z zaleceniami EASA (Europejskiego Urzędu ds. Lotnictwa) odnośnie covid-19. W klasie biznes są podawane na dużych tacach pod plastikowym przykryciem, a w ekonomicznej w pojemnikach. Niezależnie od klasy są to dwa posiłki plus napoje.

W podróż można zabrać bagaż główny 20-kilogramowy (klasa biznes dwa raz po 20 kilogramów) i bagaż podręczny do 10 kilogramów.

Pierwszy airbus 330-220 wystartuje 20 grudnia z Warszawy na Zanzibar. 21 grudnia poleci do Omanu, a 22 grudnia na Kubę.

CZYTAJ TEŻ: Itaka: Z aplikacją wiesz więcej, czujesz się bezpieczniej