Od początku sierpnia klienci serwisu rezerwacyjnego Travelist.pl opłacili bonem turystycznym niemal 40 procent rezerwacji – podaje portal. Według danych ZUS-u do dziś bony o łącznej wartości 36 milionów złotych wykorzystało prawie 50 tysięcy rodziców, 10 procent tej sumy trafiło do odbiorców za pośrednictwem Travelist.pl.
– Sprzedajemy głównie oferty polskie, a rodziny z dziećmi zawsze były dla nas jedną z najważniejszych grup – mówi prezes Travelist.pl Tomasz Piszczako, cytowany w komunikacie. – Bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do obsługi bonów, badaliśmy nastroje i potrzeby klientów, wprowadzaliśmy niezbędne rozwiązania techniczne, prowadziliśmy kampanię informacyjną, przygotowaliśmy też specjalną promocję „10 procent extra” dla wszystkich, którzy zdecydują się wykorzystać bon na naszej stronie – wyjaśnia prezes.
Travelist.pl ma w bazie ponad 330 hoteli w Polsce, w których można zrealizować bon – to ponad 40 procent wszystkich ofert dostępnych w serwisie.
Portal odnotował dotąd ponad 1,5 tysiąca rezerwacji z bonem. Jedna piąta z nich została w całości opłacona bonem, czyli nie doszłaby do skutku, gdyby nie dodatkowe pieniądze z rządowego programu – wnioskuje Travelist.pl. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę rezerwacje w minimum połowie opłacone bonem, wskaźnik ten rośnie do ponad 60 procent. Oznacza to, że bon skłania tysiące Polaków do rezerwowania pobytów, na które prawdopodobnie w ogóle by się nie zdecydowali, gdyby nie wsparcie państwa – czytamy dalej. Tezę tę zdaje się potwierdzać 20-procentowy w porównaniu z zeszłym rokiem wzrost liczby rezerwacji pobytów z dostawkami, które w pierwszych dniach sierpnia stanowiły aż 40 procent ogółu rezerwacji.