Bon turystyczny zachęcił Polaków do wyjazdu na wakacje

Travelist.pl podaje, że od uruchomienia bonu turystycznego 1 sierpnia jego klienci opłacili nim prawie 40 procent rezerwacji. Jedna piąta wyjazdów w ogóle nie doszłaby do skutku, gdyby nie wakacyjne 500 plus.

Publikacja: 12.08.2020 13:21

Bon turystyczny zachęcił Polaków do wyjazdu na wakacje

Foto: Fot. Pixabay

Od początku sierpnia klienci serwisu rezerwacyjnego Travelist.pl opłacili bonem turystycznym niemal 40 procent rezerwacji – podaje portal. Według danych ZUS-u do dziś bony o łącznej wartości 36 milionów złotych wykorzystało prawie 50 tysięcy rodziców, 10 procent tej sumy trafiło do odbiorców za pośrednictwem Travelist.pl.

""

Foto: turystyka.rp.pl

– Sprzedajemy głównie oferty polskie, a rodziny z dziećmi zawsze były dla nas jedną z najważniejszych grup – mówi prezes Travelist.pl Tomasz Piszczako, cytowany w komunikacie. – Bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do obsługi bonów, badaliśmy nastroje i potrzeby klientów, wprowadzaliśmy niezbędne rozwiązania techniczne, prowadziliśmy kampanię informacyjną, przygotowaliśmy też specjalną promocję „10 procent extra” dla wszystkich, którzy zdecydują się wykorzystać bon na naszej stronie – wyjaśnia prezes.

Travelist.pl ma w bazie ponad 330 hoteli w Polsce, w których można zrealizować bon – to ponad 40 procent wszystkich ofert dostępnych w serwisie.

Portal odnotował dotąd ponad 1,5 tysiąca rezerwacji z bonem. Jedna piąta z nich została w całości opłacona bonem, czyli nie doszłaby do skutku, gdyby nie dodatkowe pieniądze z rządowego programu – wnioskuje Travelist.pl. Jeśli natomiast wziąć pod uwagę rezerwacje w minimum połowie opłacone bonem, wskaźnik ten rośnie do ponad 60 procent. Oznacza to, że bon skłania tysiące Polaków do rezerwowania pobytów, na które prawdopodobnie w ogóle by się nie zdecydowali, gdyby nie wsparcie państwa – czytamy dalej. Tezę tę zdaje się potwierdzać 20-procentowy w porównaniu z zeszłym rokiem wzrost liczby rezerwacji pobytów z dostawkami, które w pierwszych dniach sierpnia stanowiły aż 40 procent ogółu rezerwacji.

""

Foto: turystyka.rp.pl

Według badania przeprowadzonego przez Travelist.pl w połowie lipca prawie 60 procent respondentów planowało zrealizować bon turystyczny w czasie tegorocznych wakacji. Dane transakcyjne z pierwszych dni sierpnia pokazują jednak, że odsetek rezerwacji z bonem na terminy wakacyjne sięga aż 90 procent. To o 7 procent więcej niż w wypadku rezerwacji bez bonu w tym samym okresie.

""

Foto: turystyka.rp.pl

To nie jedyna rozbieżność między deklaracjami a rzeczywistym zachowaniem konsumentów. O ile bowiem odsetek planowanych wyjazdów z bonem nad morze i w góry w dużej mierze zgadza się z faktycznie rezerwowanymi kierunkami, o tyle w wypadku city breaków różnica wynosi ponad 15 punktów procentowych – tylko 5 procent badanych deklarowało wykorzystanie bonu na wyjazd do miasta, ale 21 procent rzeczywiście wykorzystało go na ten cel.

""

Foto: turystyka.rp.pl

Na stronie Travelist.pl największą popularnością wśród beneficjentów bonu cieszą się hotele trójmiejskie – sześć na 10 obiektów opłaconych bonem znajduje się w Gdańsku lub Sopocie. Klienci chętnie wybierają też rodzinne hotele w innych częściach wybrzeża (Niechorze, Ustka, Kołobrzeg), na Mazurach, w Szklarskiej Porębie, ale też w Krakowie, we Wrocławiu czy w Kazimierzu Dolnym.

""

Foto: turystyka.rp.pl

Travelist.pl to połączenie platformy rezerwacyjnej z magazynem podróżniczym. Ma prawie 6 milionów zarejestrowanych użytkowników i sprzedaje oferty około tysiąca hoteli i pensjonatów. Od 2014 roku należy do międzynarodowej grupy turystycznej Secret Escapes, działającej w ponad 20 krajach na trzech kontynentach.

Źródło wszystkich wykresów: Travelist.pl

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel wspomogło dzieci w Sudanie Południowym
Biura Podróży
Prezes TUI: Polska wzorem naszego przyszłego sukcesu w Europie Wschodniej
Biura Podróży
Ceny w biurach podróży znieruchomiały. Ale tylko pozornie. Duże różnice w górę i w dół
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Biura Podróży
TUI zamówił w Enterze samoloty na dwa sezony. W planach ma nowy kurort w Egipcie