„Dywan” z alg ciągnący się na dużym obszarze na plaży i w morzu może zostać uznany za nieprawidłową realizację usługi turystycznej – informuje niemiecki portal branży turystycznej FVW. Serwis powołuje się na wyrok sądu z Frankfurtu nad Menem, który w sprawie przyznał rację klientom i zasądził na ich korzyść zwrot 20 procent ceny imprezy.
CZYTAJ TEŻ: Koniec z reklamacjami z powodu braku niektórych usług w hotelach
Klienci wyjechali na wycieczkę zorganizowaną do Dominikany. Touroperator zachęcał do podróży, reklamując ją zdjęciami szerokiej, białej plaży, przy której stał pięciogwiazdkowy hotel. Na miejscu okazało się, że zarówno plaża, jak i morze były cały czas zanieczyszczone algami, przez co nie dało się kąpać i uprawiać sportów. Sąd stwierdził, że co prawda organizator nie odpowiada za obszar poza obiektem, ale promował wyjazd pięknym odcinkiem wybrzeża, nie dotrzymał więc w tym wypadku jakości usługi.