Polski Związek Organizatorów Turystyki podsumował w najnowszym raporcie dane dotyczące sprzedaży wycieczek na nowy rok turystyczny, który zacznie się 1 listopada tego roku a skończy 31 października 2018 roku*. Jest on podzielony na dwa sezony – zimowy 2017/2018 i letni 2018. Biura podróży już od kilku miesięcy sprzedają wyjazdy na zimę, a wiele z nich od września sprzedaje również podróże na przyszłe wakacje (Itaka, Rainbow, TUI, Coral Travel Wezyr Holidays, Neckermann, Net Holiday, żeby wymienić bardziej znaczących graczy na rynku). Chociaż w tej grupie nie ma jeszcze wszystkich.
Pierwsze wyniki pokazują bardzo optymistyczny obraz sytuacji. W porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego touroperatorzy sprzedali już o 28,3 procent więcej wyjazdów. Klienci zarezerwowali o 29,05 procent więcej wycieczek samolotowych, o 25,8 procent autokarowych i o 24,8 procent z dojazdem własnym (same noclegi). W sumie dominują te ostatnie, których biura podróży sprzedały najwięcej, bo 77 procent, wobec 18 procent wyjazdów z dojazdem własnym i 5 procent autobusowych.
Ostatni tydzień przyniósł sprzedaż większą niż rok temu o tej porze o 18,9 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku
