Od 1 września (na razie do końca roku) nie zabierze więc na wycieczkę objazdową nikogo, kto nie będzie całkowicie zaszczepiony. Najpóźniej drugą dawkę muszą przyjąć 15 dni przed rozpoczęciem podróży – podaje tamtejszy portal branży turystycznej Travel Week. Firma akceptuje zaświadczenia o szczepieniu preparatem Pfizera, Moderny, AstryZeneki lub Johnson&Johnson.

Nowe regulacje dotyczą dorosłych klientów korzystających z usług należących do koncernu biur podróży Trafalgar, Contiki, Insight Vacations, Costsaver, Brendan Vacations i Luxury Gold.

CZYTAJ TEŻ: Chorwacja szczepi na covid-19 turystów. Bezpłatnie

– Zdrowie gości jest dla nas najważniejsze, a wiele krajów, do których organizujemy wyjazdy, wymaga certyfikatu szczepień lub niemal codziennie wykonywanego testu PCR od osób niezaszczepionych, jeśli chcą wejść do muzeów, restauracji i obiektów historycznych – mów prezes The Travel Corporation Canada Jeff Element. – Nasze nowe wymogi zapewnią klientom spokój, by mogli cieszyć się wspaniałymi podróżami – dodaje.

Klienci będą musieli przedstawić wspomniane zaświadczenie pracownikowi firmy przed rozpoczęciem wycieczki oraz po przyjeździe na miejsce. Dodatkowo muszą spełnić wymogi linii lotniczych i/lub kierunków dotyczące obowiązku przedstawienia wyniku testu PCR.

11 sierpnia rząd Kanady ogłosił, że stworzy własny certyfikat szczepień, który umożliwi obywatelom tego kraju swobodne podróżowanie za granicę. Z kolei 13 sierpnia zapowiedział, że od końca października wszyscy, którzy będą chcieli polecieć samolotem, pojechać pociągiem lub wziąć udział w rejsie wycieczkowcem też będą musieli przedstawić zaświadczenie o przyjęciu szczepionki.

ZOBACZ TAKŻE: Grecja: Pracujesz w turystyce? Obowiązkowo – szczepienie albo test

TTC zapewnia, że wszystkie oferowane przez niego wycieczki objazdowe będą realizowane z zachowaniem dystansu społecznego i innych wytycznych zgodnych z protokołami sanitarnymi. W wypadku imprez organizowanych przez Trafalgar, Insight Vacations i Luxury Gold, w których udział bierze co najmniej 21 osób, grupom towarzyszyć będzie dyrektor ds. zdrowia. Koncern przy tworzeniu swoich zasad sanitarnych współpracował ze Światową Radą Podróży i Turystyki (WTTC). Wszystkie marki, które do niego należą, otrzymały też od organizacji zaświadczenie potwierdzające, że imprezy są organizowane w bezpieczny sposób ( WTTC Safe Travel Stamp).