Aktualizacja: 21.11.2024 14:48 Publikacja: 02.09.2022 14:12
Foto: Filip Frydrykiewicz
Biuro podróży Itaka pozyskało nową gwarancję ubezpieczeniową. Tradycyjnie w wypadku tego touroperatora wystawiło ją towarzystwo ubezpieczeniowe ERGO Ubezpieczenia Podróżne. Gwarancja będzie chronić pieniądze klientów biura podróży od 16 września tego roku do 15 września przyszłego. Zabezpieczenie opiewa na 192,6 miliona złotych.To duża zmiana, ponieważ poprzednia gwarancja, dostosowana jeszcze do warunków zmniejszonego w pandemii ruchu, wynosiła 66 milionów złotych.
Jak mówi nam wiceprezes Itaki Piotr Henicz, przychody firmy w tym roku osiągną prawdopodobnie poziom z rekordowego roku 2019, ale jeśli chodzi o liczbę klientów, to nie uda się jeszcze uzyskać tamtej wielkości. - Liczymy oczywiście, że kolejny rok przyniesie nam kolejny wzrost, szczególnie obrotowo. Ale na razie podchodzimy do planów ostrożnie, bo pamiętajmy, że na horyzoncie inflacja, recesja i wzrost kosztów. Być może te czynniki spowodują, że jakaś grupa klientów w przyszłym roku będzie zmuszona zrezygnować z wakacji za granicą.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
50 tysięcy klientów, cztery salony sprzedaży i bezpośrednie loty z trzech lotnisk – to osiągnięcia TUI w Czechach po pierwszym roku działalności. Na przyszły firma zapowiada podwojenie liczby turystów.
Po 20 latach znika z rynku marka Fostertravel.pl. Ale spokojnie, firma zostaje, zmienia tylko nazwę. Jej nowy szyld to Urlop.pl.
Droższe paliwo lotnicze i osłabienie złotego w stosunku do dolara i euro odbiło się na cenach w biurach podróży. Po dziesięciu tygodniach lekkich spadków, przyszła podwyżka.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Z ponad 20 milionów turystów z zagranicy, którzy przyjechali do Malezji w 2023 roku, 2,8 miliona odwiedziło Langkawi, egzotyczną wyspę, której symbolem jest orzeł. Dzięki uruchomieniu przez biuro podróży Itaka lotów czarterowych z Polski jest szansa, że będzie ich ponad 3 miliony w tym roku.
- Idą dobre czasy dla turystyki polskiej i europejskiej - mówił podczas otwarcia Międzynarodowych Targów Turystycznych ITTF Warsaw wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys. - W pierwszych trzech kwartałach tego roku przyjechało do Polski pięć i pół procent więcej turystów niż w tym samym czasie 2019 roku, a turystyka wyjazdowa rośnie o 25 procent.
– Polscy inwestorzy nie mają świadomości, że w detalicznych obligacjach skarbowych indeksowanych inflacją mają fantastyczny instrument – mówi Emil Łobodziński, doradca inwestycyjny BM PKO BP.
Nie kończą się niejasności wokół planów Ministerstwa Sportu i Turystyki wprowadzenia opłaty turystycznej. Minister Sławomir Nitras raz rozwija wizję, jak opłata ma działać, innym razem odcina się od niej.
50 tysięcy klientów, cztery salony sprzedaży i bezpośrednie loty z trzech lotnisk – to osiągnięcia TUI w Czechach po pierwszym roku działalności. Na przyszły firma zapowiada podwojenie liczby turystów.
Po 20 latach znika z rynku marka Fostertravel.pl. Ale spokojnie, firma zostaje, zmienia tylko nazwę. Jej nowy szyld to Urlop.pl.
Droższe paliwo lotnicze i osłabienie złotego w stosunku do dolara i euro odbiło się na cenach w biurach podróży. Po dziesięciu tygodniach lekkich spadków, przyszła podwyżka.
Z ponad 20 milionów turystów z zagranicy, którzy przyjechali do Malezji w 2023 roku, 2,8 miliona odwiedziło Langkawi, egzotyczną wyspę, której symbolem jest orzeł. Dzięki uruchomieniu przez biuro podróży Itaka lotów czarterowych z Polski jest szansa, że będzie ich ponad 3 miliony w tym roku.
Wycieczki zorganizowane w Wielkiej Brytanii sprzedają się bardzo dobrze. Widać to po planach biur podróży na nowy sezon.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas