Grecos świętował udany sezon. Liczba klientów jak przed pandemią, przychody większe

60 nowych hoteli wprowadzonych do oferty, 95 procent klientów z roku 2019 i 20 procent więcej niż przed pandemią przychodów - biuro podróży Grecos podsumowało miniony sezon i świętowało dobre wyniki z najlepszymi agentami turystycznymi.

Publikacja: 31.10.2022 15:35

Na Grecos Adventure touroperator zaprosił swoich najlepszych agentów

Na Grecos Adventure touroperator zaprosił swoich najlepszych agentów

Foto: Grecos

W tym roku impreza pod nazwą Grecos Adventure miała szczególny charakter, ponieważ odbywała się po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią. "Wszyscy uczestnicy, około 180 osób, z tym większą radością spotkali się razem, żeby świętować zakończenie sezonu 2022" - czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej

Grecos: Mamy gwarancję w wysokości 40 milionów złotych

Sześciodniowa impreza odbyła się na Krecie w pięciogwiazdkowym hotelu Mitsis Royal Mare. Na jej program złożyła się prezentacja produktu biura podróży na rok 2023, wizyty w hotelach z oferty Grecosa, zabawy i imprezy integracyjne, rejs statkiem, wycieczki lokalne. Całość zwieńczyła gala Grecos Awards 2022, która zgromadziła agentów, zespół Grecosa, który w tym samym czasie integrował się na Krecie, i kluczowych greckich partnerów touroperatora. Najlepsi otrzymali pamiątkowe statuetki i dyplomy.

- Generalnie miniony sezon możemy znać za udany. Oczywiście podobnie jak w poprzednich latach stawiał przed nami wiele wyzwań operacyjnych, ale sporym ułatwieniem było zniesienie wszelkich restrykcji covidowych - wspomina wiceprezes biura podróży Janusz Śmigielski. - Pewną niewiadomą była skłonność klientów do akceptowania coraz wyższych cen wakacji, w związku ze wzrastającymi cenami hoteli, paliwa lotniczego i kursów walut. Ostatecznie jednak zrealizowaliśmy prognozowany plan sprzedaży. Obsłużyliśmy około 173 tysięcy klientów, co stanowiło około 95 procent liczby klientów z rekordowego sezonu 2019. Przychody wzrosły o około 20 procent w stosunku do sezonu 2019 i wyniosły prawie 600 milionów złotych. Takie proporcje wynikają m.in. ze wzrostu kosztów podróży i tym samym wyższych ceny wyjazdów. Udało się uruchomić około 60 nowych hoteli, czyli prawie 25 procent całej oferty Grecosa.

- Przedsprzedaż na sezon 2023 trwa od sierpnia. Na tę chwilę rezerwacji przybywa w zadowalającym tempie. Myślę, że klienci zdają sobie sprawę, że ceny oferowane teraz są atrakcyjne, a im bliżej terminu wylotu, tym większe ryzyko, że będą rosnąć - dodaje Śmigielski.

Ukoronowaniem imprezy była uroczysta gala

Ukoronowaniem imprezy była uroczysta gala

Foto: Grecos

Najlepsi z najlepszych agenci odebrali podziękowania i nagrody od biura podróży

Najlepsi z najlepszych agenci odebrali podziękowania i nagrody od biura podróży

Foto: Grecos

W tym roku impreza pod nazwą Grecos Adventure miała szczególny charakter, ponieważ odbywała się po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią. "Wszyscy uczestnicy, około 180 osób, z tym większą radością spotkali się razem, żeby świętować zakończenie sezonu 2022" - czytamy w komunikacie.

Sześciodniowa impreza odbyła się na Krecie w pięciogwiazdkowym hotelu Mitsis Royal Mare. Na jej program złożyła się prezentacja produktu biura podróży na rok 2023, wizyty w hotelach z oferty Grecosa, zabawy i imprezy integracyjne, rejs statkiem, wycieczki lokalne. Całość zwieńczyła gala Grecos Awards 2022, która zgromadziła agentów, zespół Grecosa, który w tym samym czasie integrował się na Krecie, i kluczowych greckich partnerów touroperatora. Najlepsi otrzymali pamiątkowe statuetki i dyplomy.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Biura Podróży
Początek roku nie rozpieszcza klientów biur podróży. Wakacje coraz droższe
Biura Podróży
Zmiana we władzach TOO. W tle oskarżenia o brak przejrzystości działania zarządu
Biura Podróży
Niemcy szykują się już na wakacje. Wydadzą 85 miliardów euro