Grupa eSky i Aegean: Usprawniamy komunikację i obsługę klienta

Właściciel platformy do rezerwacji podróży Grupa eSky i największy grecki przewoźnik lotniczy Aegean wdrożyły najnowszą wersję technologii NDC. Ma to znacznie poprawić komunikację między firmami i obsługę klienta.

Publikacja: 02.11.2023 15:21

Grupa eSky i Aegean: Usprawniamy komunikację i obsługę klienta

Foto: Materiały prasowe

NDC (New Distribution Capability) to cyfrowy model sprzedaży detalicznej opracowany dla branży lotniczej przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) - wyjaśnia w komunikacie eSky.

Technologia NDC polegająca na bezpośredniej integracji linii lotniczych ze sprzedawcami usług turystycznych wprowadziła nowy standard prezentacji oferty lotniczej i wyparła tradycyjne GDS (Globalne Systemy Dystrybucji). Bezpośrednia integracja NDC w wersji 21.3 otwiera wiele możliwości optymalizacji rozwoju biznesowego - pisze eSky.

Oparta na połączeniu wielu funkcjonalności i usprawnień najnowsza wersja 21.3 „Direct Connect” rozszerza współpracę między Grupą eSky a największym greckim przewoźnikiem w zakresie sprzedaży detalicznej.

- Wdrożenie NDC 21.3 znacznie usprawniło komunikację między firmami i obsługę klienta, rewolucjonizując sposób, w jaki korzystamy z ofert przewoźników - podkreśla dyrektor ds. produktu w Grupie eSky Jakub Bajorski, cytowany w komunikacie.

- W Grupie eSky dążymy, aby objąć pozycję platformy pierwszego wyboru do rezerwacji podróży w Europie Środkowo-Wschodniej, a nasze partnerstwo z Aegean pozwala nam jeszcze efektywniej dostarczać spersonalizowane usługi naszym klientom, szczególnie na rynku greckim, jak i w całej Europie Środkowo-Wschodniej - dodaje.

Czytaj więcej

ESky: Nasze pakiety "city break" i "wakacje" konkurencją dla oferty touroperatorów

Co istotne, dla firm turystycznych model dystrybucji NDC oznacza szybsze dostosowywanie ofert na stronach internetowych i pozbycie się zatorów związanych z wymianą danych z przewoźnikami, a dla klientów - usprawnienie procesu transakcyjnego, co dodatkowo poprawia ich doświadczenia.

Warto zauważyć, że Grupa eSky jest pierwszą firmą na świecie, która wdrożyła wersję 21.3 „Direct Connect” wspólnie z Aegean - czytamy w komunikacie. Dzięki stosowaniu NDC od 2020 r. Grupa eSky potroiła sprzedaż biletów na rejsy obsługiwane przez greckiego przewoźnika.

- Model NDC „Direct Connect” 21.3 to kamień milowy w branży, który nasze firmy wykorzystały, aby być w awangardzie rozwoju branży i oferować jeszcze lepsze doświadczenia naszym klientom. To doskonały przykład połączenia sił, którego celem jest stworzenie realnej wartości poprzez rozwój technologiczny - podkreśla dyrektor handlowy w Aegean Roland Jaggi.

System NDC linii Aegean już aktywnie działa w serwisach Grupy eSky na ponad 50 rynkach. Przejście z modelu GDS na NDC pozwala polskiej spółce na bieżąco dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klientów. Z drugiej strony linia lotnicza działająca w technologii NDC zyskuje większą kontrolę nad sprzedażą swoich usług poprzez lepsze zarządzanie komunikacją z kontrahentami.

Pełna integracja systemu sprzedażowego Grupy eSky z modelem NDC firmy Aegean to kolejny krok milowy spółki w kierunku modernizacji kanałów sprzedaży detalicznej oferty kluczowych przewoźników. Obecnie polska platforma rezerwacji podróży sprzedaje w systemie NDC ofertę 35 linii lotniczych. Jeszcze w tym roku technologia ta ma objąć co najmniej połowę sprzedaży w segmencie regularnych przewoźników.

Czytaj więcej

ESky z rekordowym wynikiem finansowym. Europa Środkowo-Wschodnia motorem rozwoju

Grupa eSky to właściciel platformy do organizacji podróży. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach. Na platformie można rezerwować loty, noclegi, city breaki, pakiety lot plus nocleg, a także produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, przejazdy z i na lotniska, atrakcje. Firma zakończyła 2022 rok z rekordowym wynikiem EBITDA na poziomie ponad 90 milionów złotych.

Aegean i spółka zależna Olympic Air przewiozły w 2022 roku 12,5 miliona pasażerów, a w 2023 planują zwiększyć ich liczbę do 18 milionów. Siatka połączeń obejmuje 165 kierunków w 46 krajach, w tym w samej Grecji. Flota liczy 76 samolotów (m.in. airbusów A320 i A321 neo).

NDC (New Distribution Capability) to cyfrowy model sprzedaży detalicznej opracowany dla branży lotniczej przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) - wyjaśnia w komunikacie eSky.

Technologia NDC polegająca na bezpośredniej integracji linii lotniczych ze sprzedawcami usług turystycznych wprowadziła nowy standard prezentacji oferty lotniczej i wyparła tradycyjne GDS (Globalne Systemy Dystrybucji). Bezpośrednia integracja NDC w wersji 21.3 otwiera wiele możliwości optymalizacji rozwoju biznesowego - pisze eSky.

Pozostało 89% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"