Wartość sprzedaży Grupy eSky za 2022 rok wyrażona wskaźnikiem TTV (ang. Total Transaction Value - całkowita wartość transakcji) wzrosła o 78 procent w porównaniu z 2021 rokiem i wyniosła 2,9 miliarda złotych - informuje eSky w komunikacie.
Wynik ten jest również lepszy o 11 procent od tego z 2019 roku - najlepszego finansowo okresu dla firmy przed pandemią. Z kolei zysk EBITDA za cały poprzedni rok poszedł w górę o 42 procent, osiągając poziom 90,2 miliona złotych wobec 63,7 miliona złotych w 2021 roku.
W ubiegłym roku firma pozyskała nowych klientów. W ujęciu globalnym aż 3,1 miliona osób, w tym 1,2 miliona mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, zaplanowało swoje podróże za pomocą platformy eSky, a tempo przyrostu liczby klientów osiągnęło poziom 41 procent, licząc rok do roku, pod koniec 2021 roku bilety lotnicze kupiło bowiem łącznie 2,2 miliona osób.
- Ostatnie dwa lata pokazały, że mamy bardzo konkurencyjny biznes, co znalazło odzwierciedlenie w kondycji finansowej naszej spółki - 2021 rok zamknęliśmy wynikiem 63,7 miliona złotych EBITDA, a rok później poprawiliśmy go aż o 42 procent - mówi prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie. - Szacujemy, że 2023 rok będzie udany dla całej branży turystycznej. To już przekłada się na dalszy wzrost zysku firmy - w pierwszym kwartale odnotowaliśmy ponad 30 milionów złotych EBITDA - dodaje.