ESky.pl: Z marką Thomas Cook podbijemy zachodni rynek pakietów dynamicznych

100 tysięcy wyjazdów pakietowanych dynamicznie planuje sprzedać w tym roku biuro podróży eSky.pl. A za rok chce tę liczbę potroić. Ma mu w tym pomóc marka biura podróży z najdłuższą historią.

Publikacja: 22.10.2024 13:01

Za rok Grupa ESky.pl sprzeda 300 tysięcy wycieczek pakietowanych dynamicznie - przewiduje prezes Łuk

Za rok Grupa ESky.pl sprzeda 300 tysięcy wycieczek pakietowanych dynamicznie - przewiduje prezes Łukasz Habaj

Foto: Fot. Bloomberg

We wrześniu Grupa eSky informowała, że odkupiła od chińskiego funduszu Fosun Tourism Group markę i działające pod nią biuro podróży o 180-letniej tradycji, Thomas Cook. Stworzona w Wielkiej Brytanii firma była do 2019 roku największym biurem podróży na świecie, ale zbankrutowała. Chińczycy, którzy mieli w niej udziały, przejęli wtedy prawa do tej marki.

Teraz polska spółka informuje, że na początku października transakcję zatwierdził brytyjski urząd kontrolujący konkurencyjność rynku i prawa konsumentów (Civil Aviation Authority).

– Dołączenie Thomasa Cooka do rodziny marek eSky i eDestinos to kluczowy element transformacji naszej Grupy z głównie wyszukiwarki lotów w internetowe biuro podróży - wyjaśnia cytowany w komunikacie prezes Grupy eSky Łukasz Habaj. - Naszą ambicją jest wejście do czołówki firm sprzedających pakiety dynamiczne (wycieczki złożone co najmniej z przelotu i noclegu - red.) w Europie i jestem przekonany, że ta akwizycja przybliży nas do celu, a także pozwoli mocniej zakorzenić się w świadomości podróżników z Europy Zachodniej.

Czytaj więcej

Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”

Thomas Cook jest teraz internetowym biurem podróży, w całości opiera swoją ofertę na pakietach dynamicznych. Ten nowy model działalności firma stosuje od 2020 roku, kiedy wróciła na rynek po uprzedniej upadłości jako tradycyjny touroperator. W Wielkiej Brytanii marka z ogromną tradycją ma dużą rozpoznawalność – kojarzy ją 88 ankietowanych.

– Nowy Thomas Cook osiągnął duży sukces w dość krótkim czasie - już w tym roku będzie to rentowna firma. Zdobyła ona zauważalny udział na bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku turystycznym. Jej obroty sięgną niemal 115 milionów funtów (pawie 600 milionów złotych) - wyjaśnia Habaj. - Pakiety lot plus hotel świetnie sprawdzają się w Europie Zachodniej, gdzie dla konsumentów nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj pakietu. Kupują po prostu wycieczkę objętą gwarancją touroperatorską, i interesuje ich głównie cena, standard i rodzaj zakwaterowania – dodaje.

ESky.pl: Mamy zaawansowaną technologię i nie zawahamy się jej użyć

ESky.pl zamierza zintegrować zakupioną firmę ze swoimi strukturami. "Najważniejsze zmiany dotyczą wymiaru produktowego ze szczególnym naciskiem na wymianę technologiczną: do serwisów Thomas Cook wdrożone zostanie portfolio 560 przewoźników lotniczych współpracujących z eSky, co zwiększy dostępne opcje podróży i poprawi konkurencyjność firmy pod kątem cenowym. Jednocześnie dzięki efektowi skali eSky będzie mógł zaoferować swoim klientom jeszcze korzystniejsze oferty w ramach pakietów Wakacje i City Break" - czytamy w komunikacie.

W procesie integracji spółek kluczową rolę będzie odgrywać autorska technologia eSky, dzięki której firma ma nadzieję zoptymalizować koszty operacyjne Thomasa Cooka, co ma zapewnić mu rentowność i wzrost.

– Będzie to możliwe między innymi dzięki automatyzacji procesów i zwiększeniu marż w wyniku uruchomienia wielu usług dodatkowych, znanych już klientom eSky. Wdrożenie naszych rozwiązań przyniesie brytyjskiej marce znaczące oszczędności, co też pomoże w poprawie rentowności – zapewnia prezes Grupy eSky.

Twoje wybory zależą od tego, co wiesz

Tylko 19
za pierwszy miesiąc dostępu do rp.pl

Subskrybuj

ESky.pl: Dzięki pakietom dynamicznym 300 tysięcy klientów i miliard obrotów

Jak zapewnia firma w dalszej części komunikatu, szybki rozwój pakietów dynamicznych jest wynikiem popytu na tę formę organizowania i kupowania wyjazdów. Potrzebę turystów zaspokaja produkt, który zamiast na lotach czarterowych, jak w wypadku "statycznej oferty touroperatorskiej", opiera się lotach z siatki tysięcy połączeń realizowanych przez niskobudżetowe i regularne linie lotnicze. A dodatkowo łączy je z ofertą "milionów obiektów noclegowych na całym świecie" i usługami dodatkowymi, jak ubezpieczenie i przejazdy z lotnisk.

"W efekcie pakiety dynamiczne są tańszą, bardziej elastyczną i dopasowaną do potrzeb klienta alternatywą" wobec "statycznej oferty tradycyjnych touroperatorów".

– Zainteresowanie pakietami jest ogromne, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie wakacje i city breaki z lotem i hotelem w pakiecie od dawna są standardową formą podróżowania. Również w Europie Środkowo-Wschodniej wyraźnie rośnie popyt na nie. ESky jest w awangardzie tej zmiany - w 2024 roku obsłużymy około 100 tysięcy klientów jako touroperator, a obroty z tego tytułu sięgną niemal 185 milionów złotych, czyli wzrosną o 173 proccent, porównując rok do roku – podaje Habaj.

I dodaje, że w przyszłym roku Grupa eSky spodziewa się obrotu ze sprzedaży pakietów w wysokości miliarda złotych przy liczbie około 300 tysięcy klientów.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowa kampania reklamowa Wakacje.pl. „Postawiliśmy na humor”
Biura Podróży
Rainbow kupił biuro podróży w Rumunii. "Inwestujemy w rozwój za granicą"
Biura Podróży
TUI w drodze do „globalnego koncernu rekreacyjnego” - wszystkie usługi w jednym miejscu
Biura Podróży
W sto dni dookoła świata... koleją. Biuro podróży oferuje wycieczkę za pół miliona złotych