ESky.pl: Z marką Thomas Cook podbijemy zachodni rynek pakietów dynamicznych

100 tysięcy wyjazdów pakietowanych dynamicznie planuje sprzedać w tym roku biuro podróży eSky.pl. A za rok chce tę liczbę potroić. Ma mu w tym pomóc marka biura podróży z najdłuższą historią.

Publikacja: 22.10.2024 13:01

Za rok Grupa ESky.pl sprzeda 300 tysięcy wycieczek pakietowanych dynamicznie - przewiduje prezes Łuk

Za rok Grupa ESky.pl sprzeda 300 tysięcy wycieczek pakietowanych dynamicznie - przewiduje prezes Łukasz Habaj

Foto: Fot. Bloomberg

We wrześniu Grupa eSky informowała, że odkupiła od chińskiego funduszu Fosun Tourism Group markę i działające pod nią biuro podróży o 180-letniej tradycji, Thomas Cook. Stworzona w Wielkiej Brytanii firma była do 2019 roku największym biurem podróży na świecie, ale zbankrutowała. Chińczycy, którzy mieli w niej udziały, przejęli wtedy prawa do tej marki.

Teraz polska spółka informuje, że na początku października transakcję zatwierdził brytyjski urząd kontrolujący konkurencyjność rynku i prawa konsumentów (Civil Aviation Authority).

– Dołączenie Thomasa Cooka do rodziny marek eSky i eDestinos to kluczowy element transformacji naszej Grupy z głównie wyszukiwarki lotów w internetowe biuro podróży - wyjaśnia cytowany w komunikacie prezes Grupy eSky Łukasz Habaj. - Naszą ambicją jest wejście do czołówki firm sprzedających pakiety dynamiczne (wycieczki złożone co najmniej z przelotu i noclegu - red.) w Europie i jestem przekonany, że ta akwizycja przybliży nas do celu, a także pozwoli mocniej zakorzenić się w świadomości podróżników z Europy Zachodniej.

Czytaj więcej

Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”

Thomas Cook jest teraz internetowym biurem podróży, w całości opiera swoją ofertę na pakietach dynamicznych. Ten nowy model działalności firma stosuje od 2020 roku, kiedy wróciła na rynek po uprzedniej upadłości jako tradycyjny touroperator. W Wielkiej Brytanii marka z ogromną tradycją ma dużą rozpoznawalność – kojarzy ją 88 ankietowanych.

– Nowy Thomas Cook osiągnął duży sukces w dość krótkim czasie - już w tym roku będzie to rentowna firma. Zdobyła ona zauważalny udział na bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku turystycznym. Jej obroty sięgną niemal 115 milionów funtów (pawie 600 milionów złotych) - wyjaśnia Habaj. - Pakiety lot plus hotel świetnie sprawdzają się w Europie Zachodniej, gdzie dla konsumentów nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj pakietu. Kupują po prostu wycieczkę objętą gwarancją touroperatorską, i interesuje ich głównie cena, standard i rodzaj zakwaterowania – dodaje.

ESky.pl: Mamy zaawansowaną technologię i nie zawahamy się jej użyć

ESky.pl zamierza zintegrować zakupioną firmę ze swoimi strukturami. "Najważniejsze zmiany dotyczą wymiaru produktowego ze szczególnym naciskiem na wymianę technologiczną: do serwisów Thomas Cook wdrożone zostanie portfolio 560 przewoźników lotniczych współpracujących z eSky, co zwiększy dostępne opcje podróży i poprawi konkurencyjność firmy pod kątem cenowym. Jednocześnie dzięki efektowi skali eSky będzie mógł zaoferować swoim klientom jeszcze korzystniejsze oferty w ramach pakietów Wakacje i City Break" - czytamy w komunikacie.

W procesie integracji spółek kluczową rolę będzie odgrywać autorska technologia eSky, dzięki której firma ma nadzieję zoptymalizować koszty operacyjne Thomasa Cooka, co ma zapewnić mu rentowność i wzrost.

– Będzie to możliwe między innymi dzięki automatyzacji procesów i zwiększeniu marż w wyniku uruchomienia wielu usług dodatkowych, znanych już klientom eSky. Wdrożenie naszych rozwiązań przyniesie brytyjskiej marce znaczące oszczędności, co też pomoże w poprawie rentowności – zapewnia prezes Grupy eSky.

ESky.pl: Dzięki pakietom dynamicznym 300 tysięcy klientów i miliard obrotów

Jak zapewnia firma w dalszej części komunikatu, szybki rozwój pakietów dynamicznych jest wynikiem popytu na tę formę organizowania i kupowania wyjazdów. Potrzebę turystów zaspokaja produkt, który zamiast na lotach czarterowych, jak w wypadku "statycznej oferty touroperatorskiej", opiera się lotach z siatki tysięcy połączeń realizowanych przez niskobudżetowe i regularne linie lotnicze. A dodatkowo łączy je z ofertą "milionów obiektów noclegowych na całym świecie" i usługami dodatkowymi, jak ubezpieczenie i przejazdy z lotnisk.

"W efekcie pakiety dynamiczne są tańszą, bardziej elastyczną i dopasowaną do potrzeb klienta alternatywą" wobec "statycznej oferty tradycyjnych touroperatorów".

– Zainteresowanie pakietami jest ogromne, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie wakacje i city breaki z lotem i hotelem w pakiecie od dawna są standardową formą podróżowania. Również w Europie Środkowo-Wschodniej wyraźnie rośnie popyt na nie. ESky jest w awangardzie tej zmiany - w 2024 roku obsłużymy około 100 tysięcy klientów jako touroperator, a obroty z tego tytułu sięgną niemal 185 milionów złotych, czyli wzrosną o 173 proccent, porównując rok do roku – podaje Habaj.

I dodaje, że w przyszłym roku Grupa eSky spodziewa się obrotu ze sprzedaży pakietów w wysokości miliarda złotych przy liczbie około 300 tysięcy klientów.

We wrześniu Grupa eSky informowała, że odkupiła od chińskiego funduszu Fosun Tourism Group markę i działające pod nią biuro podróży o 180-letniej tradycji, Thomas Cook. Stworzona w Wielkiej Brytanii firma była do 2019 roku największym biurem podróży na świecie, ale zbankrutowała. Chińczycy, którzy mieli w niej udziały, przejęli wtedy prawa do tej marki.

Teraz polska spółka informuje, że na początku października transakcję zatwierdził brytyjski urząd kontrolujący konkurencyjność rynku i prawa konsumentów (Civil Aviation Authority).

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"