Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”

W ubiegłym roku Grupa eSky, właściciel platformy podróży, pierwszy raz w swojej historii przekroczyła w przychodach ze sprzedaży pułap 3 miliardów złotych, od razu o prawie pół miliarda. Aż o 71 procent wzrosła sprzedaż pakietów dynamicznych.

Publikacja: 17.04.2024 16:12

W najbliższych latach pakiety dynamiczne będą motorem napędowym sprzedaży - mówi prezes Grupy eSky Ł

W najbliższych latach pakiety dynamiczne będą motorem napędowym sprzedaży - mówi prezes Grupy eSky Łukasz Habaj

Foto: Grupa eSky

W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży Grupy eSky, właściciela platformy podróży, wyniosły 3,5 miliarda złotych, czyli o 19 procent więcej niż w 2022 roku – pisze firma w komunikacie prasowym. Przychody spółki wzrosły także względem rekordowego w turystyce roku 2019, i to aż to 32 procent.

W ubiegłym roku z usług Grupy eSky skorzystało 3,3 miliona klientów, czyli 15 procent więcej niż w roku 2022. Z kolei łączna liczba rezerwacji wzrosła o 13 procent, do 2,2 miliona.

Foto: Grupa eSky

- Rosnące przychody to, oprócz wzrostu sprzedaży, efekt zarówno wyższych cen biletów lotniczych na rynku, jak i wprowadzenia oferty pakietów dynamicznych City Break i Wakacje - uważa prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.

- To właśnie ten produkt w najbliższych latach będzie motorem napędowym sprzedaży. Wymaga on znacznie większego zaangażowania i innego podejścia niż loty, jednak widzimy w nim ogromny potencjał i jesteśmy zdania, że zmieni sposób, w jaki podróżują Polacy i mieszkańcy krajów Europy Środkowo-Wschodniej - dodaje.

W zeszłym roku Europa Zachodnia odpowiadała za 40 procent wszystkich przychodów firmy. Na drugim miejscu uplasowała się Europa Środkowo-Wschodnia z udziałem 34 procent, a na trzecim Ameryka Łacińska - 17 procent. Z kolei sprzedaż w Ameryce Północnej (Stany Zjednoczone i Meksyk) wyniosła 8 procent, podczas gdy na Afrykę i Azję przypadł około 1 procent przychodu uzyskanego w 2023 roku.

Foto: Grupa eSky

Inwestycje technologię i marketing zwracają się po latach

W ubiegłym roku zysk EBITDA osiągnął 81 milionów złotych (spadek o 11 procent, licząc rok do roku). Łukasz Habaj wyjaśnia, że to naturalny skutek wcześniejszych decyzji mających przyspieszyć realizację strategii firmy.

Czytaj więcej

Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?

- W zeszłym roku dużo zainwestowaliśmy w rozwój technologiczny spółki, a także budowę i umocnienie marki eSky zarówno w Polsce, jak i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Ponadto sporo zasobów pochłonęło uzyskanie licencji ATOL na rynku brytyjskim, która jest tam niezbędnym wymogiem, by uruchomić sprzedaż oferty Lot+Hotel na Wyspach - tłumaczy prezes eSky.

Pakiety dynamiczne szybują

W swojej strategii na lata 2022-2027 spółka zakłada, że pozycję platformy podróży pierwszego wyboru w Europie zbuduje przede wszystkim na pakietach dynamicznych. Istotnym aspektem rozwoju tego produktu jest nawiązanie w kwietniu 2024 roku współpracy z Ryanairem - największą w Europie tanią linią lotniczą. Firmy podpisały porozumienie, które zwiększy nie tylko sprzedaż lotów irlandzkiego przewoźnika w serwisach eSky, ale także poszerzy ofertę produktów City Break i Wakacje za sprawą rozbudowanej siatki połączeń Ryanaira.

Na poziomie całej grupy sprzedaż produktu, który łączy loty i hotele w jednej rezerwacji, a dodatkowo jest objęty Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym (TFG) i gwarancją najniższej ceny, poszybowała w górę o 71 procent względem 2022 roku.

Tego rodzaju pakiety najchętniej rezerwują klienci z Europy Środkowo-Wschodniej - ich sprzedaż w tym regionie zwiększyła się o 170 procent, licząc rok do roku. Z kolei w Ameryce Łacińskiej i Europie Zachodniej - największych rynkach zbytu dla eSky poza Europą Środkowo-Wschodnią - dynamika ta wyniosła odpowiednio 14 procent i 11 procent w skali roku.

Czytaj więcej

Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow

- Sukcesywnie zwiększamy udział oferty Lot+Hotel w przychodach grupy, skupiając większość naszej uwagi na produktach City Break i Wakacje. Przewidujemy, że kolejne lata upłyną pod znakiem trzycyfrowego tempa rozwoju tego produktu. Z kolei do końca tego roku zamierzamy sprzedać około trzy razy więcej pakietów niż w 2023 roku - podkreśla Łukasz Habaj.

W 2023 roku wzrosła także sprzedaż biletów lotniczych - o 20 procent, a także produktów i usług dodatkowych, takich jak ubezpieczenia, odprawa online czy VIP assistance - o 2 procent.

Grupa eSky jest właścicielem globalnej platformy podróży. Swoje usługi oferuje w ponad 50 krajach. Jest członkiem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (International Air Transport Association - IATA).

W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży Grupy eSky, właściciela platformy podróży, wyniosły 3,5 miliarda złotych, czyli o 19 procent więcej niż w 2022 roku – pisze firma w komunikacie prasowym. Przychody spółki wzrosły także względem rekordowego w turystyce roku 2019, i to aż to 32 procent.

W ubiegłym roku z usług Grupy eSky skorzystało 3,3 miliona klientów, czyli 15 procent więcej niż w roku 2022. Z kolei łączna liczba rezerwacji wzrosła o 13 procent, do 2,2 miliona.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Raport z cen wakacji w biurach podróży. Egipt zaskoczył dużą podwyżką
Biura Podróży
TUI: Nowy rząd Niemiec powinien zapewnić biurom podróży uczciwe warunki konkurowania
Biura Podróży
Wakacje all inclusive, ale bez wliczonego alkoholu? To się może (niektórym) opłacać
Biura Podróży
Pracownikom biur podróży należy się duża podwyżka - twierdzi niemiecki związek zawodowy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem