Grupa eSky ma nowego prezesa. Łukasza Habaja zastąpi Andrzej Kozłowski

Współzałożyciel i prezes Grupy eSky Łukasz Habaj ze względów zdrowotnych ustępuje ze stanowiska, pozostając w radzie nadzorczej. Stery firmy przejmuje dotychczasowy wiceprezes Andrzej Kozłowski.

Publikacja: 06.02.2025 14:59

Łukasz Habaj (po lewej) oddaje stery Grupy eSky Andrzejowi Kozłowskiemu

Łukasz Habaj (po lewej) oddaje stery Grupy eSky Andrzejowi Kozłowskiemu

Foto: Materiały prasowe

Łukasz Habaj, jeden ze współzałożycieli Grupy eSky i prezes firmy w latach 2010-2016 i 2020-2025, opuszcza zarząd ze względów zdrowotnych - informuje eSky w komunikacie.

Pozostanie jednak w radzie nadzorczej, gdzie będzie wspierał spółkę w budowaniu pozycji lidera w segmencie internetowych biur podróży w Europie Środkowo-Wschodniej, jak również w rozwoju marki Thomas Cook.

Stery w eSky przejmuje dotychczasowy wiceprezes i dyrektor finansowy Andrzej Kozłowski, związany z eSky od ponad 10 lat.

- W listopadzie ubiegłego roku uległem poważnemu wypadkowi narciarskiemu, którego konsekwencje uniemożliwiają mi zaangażowanie w pracę na poziomie, który mógłbym uznać za zgodny z własnym standardem. Dlatego w poczuciu pełnej odpowiedzialności za spółkę podjąłem decyzję o wcześniejszym niż planowane odejściu z zarządu, by móc skupić się na pełnym powrocie do zdrowia. Pierwotnie zakładałem, że ten moment nastąpi z końcem bieżącego roku - wyjaśnia Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.

- Andrzej Kozłowski jest świetnym kandydatem do zastąpienia mnie na stanowisku prezesa. Będąc w pełni zaangażowanym we wszystkie aspekty operacyjnego zarządzania biznesem, gwarantuje kontynuację zapoczątkowanej strategii transformacji spółki w nowoczesnego touroperatora 21. wieku, której jest współautorem. Zna firmę od podszewki, ma bogate doświadczenie menedżerskie, a także kompetencje przywódcy z jasną wizją przyszłości i konkretnymi pomysłami na dalszy rozwój - dodaje Habaj.

Czytaj więcej

Polska platforma turystyczna eSky.pl kupiła znaną brytyjską markę Thomas Cook

Łukasz Habaj wrócił do firmy w 2020 roku, by przeprowadzić ją przez największy od dziesięcioleci kryzys w branży turystycznej. Jak czytamy w komunikacie, dzięki staraniom zarządu pod jego przewodnictwem, spółka już w 2021 roku jako jedna z nielicznych w branży turystycznej zanotowała dodatni wynik EBITDA na poziomie niemal 62 milionów złotych, czyli o 104 procent więcej niż w przedpandemicznym, rekordowym dla spółki 2019 roku.

Rok później Łukasz Habaj przewodził pracom nad strategią grupy na lata 2022-2027, której celem jest transformacja z brokera biletów lotniczych w internetowego touroperatora i lidera w segmencie OTA (z ang. internetowe biuro podróży) w Europa Środkowo-Wschodniej. W tymże roku firma pozyskała inwestora, MCI Capital, który jest jednym z największych funduszy private equity i ma obecnie 57 procent udziałów w akcjonariacie.

W okresie 2021-2023 spółka zanotowała trzycyfrową dynamikę wzrostu EBITDA. Ubiegły rok był szczególnie udany dla Grupy eSky, kiedy to z Łukaszem Habajem na stanowisku prezesa doszło do podpisania umowy partnerskiej z Ryanairem, a także przejęcia najstarszej marki turystycznej na świecie, Thomasa Cooka.

Czytaj więcej

ESky.pl: Z marką Thomas Cook podbijemy zachodni rynek pakietów dynamicznych

Jak podkreśla Habaj, dzięki przejęciu Thomasa Cooka Grupa eSky nabyła nie tylko rozpoznawalną markę, lecz także unikalne kompetencje i know-how, a efektem tego było dołączenie dotychczasowego prezesa Thomasa Cooka Alana Frencha do tzw. executive management team Grupy eSky w roli Chief Holidays Officer, odpowiedzialnego za pakiety dynamiczne.

Andrzej Kozłowski planuje kontynuować strategię firmy

Strategicznym celem Grupy eSky jest objęcie pozycji lidera w segmencie internetowych biur podróży w Europie Środkowo-Wschodniej do 2027 roku. O jego realizacji w największym stopniu ma zadecydować rozwój pakietów dynamicznych wakacje i city break, które łączą loty rejsowe, hotele i przejazdy w jedną rezerwację. Wycieczki te objęte są Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym.

- Gdy wspólnie z Łukaszem Habajem i pozostałymi członkami zarządu opracowywaliśmy nową strategię grupy na kolejne lata, naszym oczkiem w głowie było dostarczanie klientom jak największej wartości. Pakiety dynamiczne to nowoczesne rozwiązanie, które łączy najlepsze praktyki znane z Europy Zachodniej z potrzebami współczesnego konsumenta w naszym regionie - mówi Andrzej Kozłowski.

Czytaj więcej

W ferie turystów ciągnie nie na narty, ale nad Morze Śródziemne i Atlantyk

W ubiegłym roku niemal 100 tysięcy klientów zdecydowało się skorzystać z pakietów dynamicznych eSky.

- Wynik ten oznacza, że klientom podobają się nasze rozwiązania i już teraz jesteśmy w pierwszej dziesiątce największych touroperatorów w Polsce, mimo że w ten obszar aktywnie inwestujemy dopiero od dwóch lat. Wzmocnieni akwizycją Thomasa Cooka będziemy kontynuować z naszym świetnym zespołem misję umożliwiania klientom odkrywania świata na ich warunkach, oferując spersonalizowane podróże w najlepszych cenach - dodaje nowy prezes Grupy eSky.

Andrzej Kozłowski ma wieloletnie doświadczenie w finansach i zarządzaniu, które zdobywał, pracując między innymi dla Deloitte. Do Grupy eSky dołączył w 2015 roku, obejmując stanowisko dyrektora finansowego. Od 2016 roku zasiada w zarządzie. W tym okresie eSky dynamicznie się rozwijał poprzez ekspansję międzynarodową i maksymalizację efektywności operacyjnej, generując 10-krotny wzrost EBITDA.

Łukasz Habaj, jeden ze współzałożycieli Grupy eSky i prezes firmy w latach 2010-2016 i 2020-2025, opuszcza zarząd ze względów zdrowotnych - informuje eSky w komunikacie.

Pozostanie jednak w radzie nadzorczej, gdzie będzie wspierał spółkę w budowaniu pozycji lidera w segmencie internetowych biur podróży w Europie Środkowo-Wschodniej, jak również w rozwoju marki Thomas Cook.

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Biura Podróży
Biuro podróży TOP Touristik ma nową menedżerkę od sprzedaży i marketingu
Biura Podróży
Europa wie, jak konkurować. Ma strategię, którą pochwaliła branża turystyczna
Biura Podróży
Dwa kierunki wakacyjne z nowymi rekordami cen – najnowsze dane z biur podróży
Biura Podróży
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań reaktywowany