Join UP! Polska: W pierwszym roku wybrało nas 20 tysięcy klientów

Ukraińskie biuro podróży Join UP! podsumowało swój rok działania w Polsce. Touroperator policzył, że zabrał na wakacje ponad 20 tysięcy podróżnych. Najwięcej, bo 37,35 procent z nich, wyjechało do Turcji, 36,35 procent do Egiptu, a 8 procent do Tunezji.

Publikacja: 12.12.2023 16:07

Biuro podróży Join UP! współpracuje w jednej grupie z liniąlotniczą Sky Up

Biuro podróży Join UP! współpracuje w jednej grupie z liniąlotniczą Sky Up

Foto: Krzysztof Majda

Jak podaje touroperator w komunikacie, średni koszt wycieczki w przeliczeniu na turystę w Polsce wyniósł 2772 złotych. Większość, 64,4 procent, wybrało pakiety turystyczne za sumę niższą niż 7 tysięcy złotych, a 32 procent wydało na wyjazd między 7 a 15 tysięcy złotych. Jedynie 3,4 procent wybrało luksusowe wycieczki, których koszt przekraczał 15 tysięcy złotych na osobę.

Foto: Join UP!

Pięć gwiazdek z all inclusive

Jedna trzecia (32,73 procent) klientów biura podróży wyjechała z dziećmi.

Połowa (48,19 procent) klientów Join UP! wybrała pięciogwiazdkowe hotele. Duża grupa (39,68 procent) zdecydowała się też na czterogwiazdkowy standard. Gości wyjeżdżających do hoteli z trzema gwiazdkami było 8,3 procent.

Czytaj więcej

Ukraińskie biuro podróży Join UP!: Chcemy rozwijać się w Polsce

Nic dziwnego, że 90,74 procent turystów miało w pakiecie wyżywienie typu all lub ultra all inclusive. Same noclegi zarezerwowało jedynie niecałe 4 procent wszystkich klientów, jeszcze mniej zdecydowało się na formułę bed & breakfast (nocleg ze śniadaniem).

Szarm el-Szejk przegonił Hurghadę

- Pierwszy rok działalności był bardzo obiecujący, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że skupialiśmy się głównie na sezonie letnim – mówi cytowany w komunikacie dyrektor rozwoju w Join UP! Sergiej Kiriczenko.

– Właśnie rozpoczęliśmy sprzedaż zimowych wycieczek i zauważamy zainteresowanie destynacjami takimi, jak Sri Lanka, Zanzibar i inne rajskie miejsca wypoczynku. Polski rynek turystyczny stawia przed nami pewne wyzwania, ale jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu doświadczeniu i innowacyjnemu podejściu sprostamy każdemu z nich.

Foto: Join UP!

– Polscy turyści są przywiązani do swoich tradycyjnych wyborów, potrafią być niezwykle wierni ulubionym destynacjom, co czasami stanowi wyzwanie przy wprowadzaniu nowych miejsc na rynek. – dodaje dyrektor handlowy Join UP! Europe Dagmara Krasińska. – Udało nam się jednak to zrobić, szczególnie w wypadku Egiptu. Od dawna ulubionym miejscem wypoczywania polskich turystów jest Hurghada, postanowiliśmy jednak przekonać ich do Szarm el-Szejk. Obecnie ten kurort zajmuje 53 procent naszej sprzedaży, a Hurghada 30 procent. Szarm el-Szejk został niedawno gruntownie odnowiony, co zaowocowało powstaniem wielu nowych i fascynujących miejsc, klubów nocnych i parków wodnych – dodaje.

Join UP! Szacuje, że w tym roku obsłuży 550 tysięcy podróżnych na wszystkich ośmiu rynkach, na których działa (Ukraina, Polska, Estonia, Litwa, Łotwa, Kazachstan, Mołdawia, Rumunia), i osiągnie obroty w wysokości 400 milionów euro (1,7 miliarda złotych).

Początki Join UP! w Polsce nie były łatwe. W pierwszych komunikatach organizator podawał, że w tym roku planuje obsłużyć w Polsce 70 tysięcy klientów. Jednak jeszcze na starcie, w kwietniu, z firmą rozstał się Efe Turkel, menedżer wynajęty przez ukraińskich właścicieli do wprowadzenia touroperatora na polski rynek. W kolejnych tygodniach firma straciła jeszcze kilku kluczowych menedżerów i była zmuszona do poszukiwania na ich miejsce kolejnych.

Jak podaje touroperator w komunikacie, średni koszt wycieczki w przeliczeniu na turystę w Polsce wyniósł 2772 złotych. Większość, 64,4 procent, wybrało pakiety turystyczne za sumę niższą niż 7 tysięcy złotych, a 32 procent wydało na wyjazd między 7 a 15 tysięcy złotych. Jedynie 3,4 procent wybrało luksusowe wycieczki, których koszt przekraczał 15 tysięcy złotych na osobę.

Pięć gwiazdek z all inclusive

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Nowy salon biura podróży Anex Tour. „Tego lata otworzymy jeszcze sześć”
Biura Podróży
„Experci” Eximu tours reklamują wyjazdy tego biura podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata z Bydgoszczy i Radomia. „Początek długoletniej współpracy”
Biura Podróży
Wakacje 2025. Mapa krajów basenu Morza Śródziemnego czerwona od podwyżek