Reklama

Join UP! Polska: W pierwszym roku wybrało nas 20 tysięcy klientów

Ukraińskie biuro podróży Join UP! podsumowało swój rok działania w Polsce. Touroperator policzył, że zabrał na wakacje ponad 20 tysięcy podróżnych. Najwięcej, bo 37,35 procent z nich, wyjechało do Turcji, 36,35 procent do Egiptu, a 8 procent do Tunezji.

Publikacja: 12.12.2023 16:07

Biuro podróży Join UP! współpracuje w jednej grupie z liniąlotniczą Sky Up

Biuro podróży Join UP! współpracuje w jednej grupie z liniąlotniczą Sky Up

Foto: Krzysztof Majda

Jak podaje touroperator w komunikacie, średni koszt wycieczki w przeliczeniu na turystę w Polsce wyniósł 2772 złotych. Większość, 64,4 procent, wybrało pakiety turystyczne za sumę niższą niż 7 tysięcy złotych, a 32 procent wydało na wyjazd między 7 a 15 tysięcy złotych. Jedynie 3,4 procent wybrało luksusowe wycieczki, których koszt przekraczał 15 tysięcy złotych na osobę.

Foto: Join UP!

Pięć gwiazdek z all inclusive

Jedna trzecia (32,73 procent) klientów biura podróży wyjechała z dziećmi.

Połowa (48,19 procent) klientów Join UP! wybrała pięciogwiazdkowe hotele. Duża grupa (39,68 procent) zdecydowała się też na czterogwiazdkowy standard. Gości wyjeżdżających do hoteli z trzema gwiazdkami było 8,3 procent.

Czytaj więcej

Ukraińskie biuro podróży Join UP!: Chcemy rozwijać się w Polsce
Reklama
Reklama

Nic dziwnego, że 90,74 procent turystów miało w pakiecie wyżywienie typu all lub ultra all inclusive. Same noclegi zarezerwowało jedynie niecałe 4 procent wszystkich klientów, jeszcze mniej zdecydowało się na formułę bed & breakfast (nocleg ze śniadaniem).

Szarm el-Szejk przegonił Hurghadę

- Pierwszy rok działalności był bardzo obiecujący, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że skupialiśmy się głównie na sezonie letnim – mówi cytowany w komunikacie dyrektor rozwoju w Join UP! Sergiej Kiriczenko.

– Właśnie rozpoczęliśmy sprzedaż zimowych wycieczek i zauważamy zainteresowanie destynacjami takimi, jak Sri Lanka, Zanzibar i inne rajskie miejsca wypoczynku. Polski rynek turystyczny stawia przed nami pewne wyzwania, ale jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu doświadczeniu i innowacyjnemu podejściu sprostamy każdemu z nich.

Foto: Join UP!

– Polscy turyści są przywiązani do swoich tradycyjnych wyborów, potrafią być niezwykle wierni ulubionym destynacjom, co czasami stanowi wyzwanie przy wprowadzaniu nowych miejsc na rynek. – dodaje dyrektor handlowy Join UP! Europe Dagmara Krasińska. – Udało nam się jednak to zrobić, szczególnie w wypadku Egiptu. Od dawna ulubionym miejscem wypoczywania polskich turystów jest Hurghada, postanowiliśmy jednak przekonać ich do Szarm el-Szejk. Obecnie ten kurort zajmuje 53 procent naszej sprzedaży, a Hurghada 30 procent. Szarm el-Szejk został niedawno gruntownie odnowiony, co zaowocowało powstaniem wielu nowych i fascynujących miejsc, klubów nocnych i parków wodnych – dodaje.

Join UP! Szacuje, że w tym roku obsłuży 550 tysięcy podróżnych na wszystkich ośmiu rynkach, na których działa (Ukraina, Polska, Estonia, Litwa, Łotwa, Kazachstan, Mołdawia, Rumunia), i osiągnie obroty w wysokości 400 milionów euro (1,7 miliarda złotych).

Reklama
Reklama

Początki Join UP! w Polsce nie były łatwe. W pierwszych komunikatach organizator podawał, że w tym roku planuje obsłużyć w Polsce 70 tysięcy klientów. Jednak jeszcze na starcie, w kwietniu, z firmą rozstał się Efe Turkel, menedżer wynajęty przez ukraińskich właścicieli do wprowadzenia touroperatora na polski rynek. W kolejnych tygodniach firma straciła jeszcze kilku kluczowych menedżerów i była zmuszona do poszukiwania na ich miejsce kolejnych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Unia wzmacnia prawa klientów biur podróży. Branża turystyczna umiarkowanie zadowolona
Biura Podróży
Rekordowy rok niemieckich touroperatorów napędzany cenami, nie klientami
Biura Podróży
Koniec prac nad rewizją dyrektywy o imprezach turystycznych. Co się zmieni?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biura Podróży
W biurach podróży mała przecena czterech wakacyjnych kierunków. To już trzecia
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama