Join UP! Polska: W pierwszym roku wybrało nas 20 tysięcy klientów

Ukraińskie biuro podróży Join UP! podsumowało swój rok działania w Polsce. Touroperator policzył, że zabrał na wakacje ponad 20 tysięcy podróżnych. Najwięcej, bo 37,35 procent z nich, wyjechało do Turcji, 36,35 procent do Egiptu, a 8 procent do Tunezji.

Publikacja: 12.12.2023 16:07

Biuro podróży Join UP! współpracuje w jednej grupie z liniąlotniczą Sky Up

Biuro podróży Join UP! współpracuje w jednej grupie z liniąlotniczą Sky Up

Foto: Krzysztof Majda

Jak podaje touroperator w komunikacie, średni koszt wycieczki w przeliczeniu na turystę w Polsce wyniósł 2772 złotych. Większość, 64,4 procent, wybrało pakiety turystyczne za sumę niższą niż 7 tysięcy złotych, a 32 procent wydało na wyjazd między 7 a 15 tysięcy złotych. Jedynie 3,4 procent wybrało luksusowe wycieczki, których koszt przekraczał 15 tysięcy złotych na osobę.

Join UP!

Pięć gwiazdek z all inclusive

Jedna trzecia (32,73 procent) klientów biura podróży wyjechała z dziećmi.

Połowa (48,19 procent) klientów Join UP! wybrała pięciogwiazdkowe hotele. Duża grupa (39,68 procent) zdecydowała się też na czterogwiazdkowy standard. Gości wyjeżdżających do hoteli z trzema gwiazdkami było 8,3 procent.

Czytaj więcej

Ukraińskie biuro podróży Join UP!: Chcemy rozwijać się w Polsce

Nic dziwnego, że 90,74 procent turystów miało w pakiecie wyżywienie typu all lub ultra all inclusive. Same noclegi zarezerwowało jedynie niecałe 4 procent wszystkich klientów, jeszcze mniej zdecydowało się na formułę bed & breakfast (nocleg ze śniadaniem).

Szarm el-Szejk przegonił Hurghadę

- Pierwszy rok działalności był bardzo obiecujący, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że skupialiśmy się głównie na sezonie letnim – mówi cytowany w komunikacie dyrektor rozwoju w Join UP! Sergiej Kiriczenko.

– Właśnie rozpoczęliśmy sprzedaż zimowych wycieczek i zauważamy zainteresowanie destynacjami takimi, jak Sri Lanka, Zanzibar i inne rajskie miejsca wypoczynku. Polski rynek turystyczny stawia przed nami pewne wyzwania, ale jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu doświadczeniu i innowacyjnemu podejściu sprostamy każdemu z nich.

Join UP!

– Polscy turyści są przywiązani do swoich tradycyjnych wyborów, potrafią być niezwykle wierni ulubionym destynacjom, co czasami stanowi wyzwanie przy wprowadzaniu nowych miejsc na rynek. – dodaje dyrektor handlowy Join UP! Europe Dagmara Krasińska. – Udało nam się jednak to zrobić, szczególnie w wypadku Egiptu. Od dawna ulubionym miejscem wypoczywania polskich turystów jest Hurghada, postanowiliśmy jednak przekonać ich do Szarm el-Szejk. Obecnie ten kurort zajmuje 53 procent naszej sprzedaży, a Hurghada 30 procent. Szarm el-Szejk został niedawno gruntownie odnowiony, co zaowocowało powstaniem wielu nowych i fascynujących miejsc, klubów nocnych i parków wodnych – dodaje.

Join UP! Szacuje, że w tym roku obsłuży 550 tysięcy podróżnych na wszystkich ośmiu rynkach, na których działa (Ukraina, Polska, Estonia, Litwa, Łotwa, Kazachstan, Mołdawia, Rumunia), i osiągnie obroty w wysokości 400 milionów euro (1,7 miliarda złotych).

Początki Join UP! w Polsce nie były łatwe. W pierwszych komunikatach organizator podawał, że w tym roku planuje obsłużyć w Polsce 70 tysięcy klientów. Jednak jeszcze na starcie, w kwietniu, z firmą rozstał się Efe Turkel, menedżer wynajęty przez ukraińskich właścicieli do wprowadzenia touroperatora na polski rynek. W kolejnych tygodniach firma straciła jeszcze kilku kluczowych menedżerów i była zmuszona do poszukiwania na ich miejsce kolejnych.

Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?
Biura Podróży
Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow
Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów