Itaka strategicznym partnerem Malty. „To pozwoli lepiej wykorzystać potencjał Polski”

Przełom 2023 i 2024 roku to dla biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie czas podejmowania strategicznych decyzji w Europie Środkowo-Wschodniej. Jedną z nich jest zacieśnienie współpracy z największym biurem turystycznym w Polsce - Itaką.

Publikacja: 18.01.2024 16:14

Itaka strategicznym partnerem Malty. „To pozwoli lepiej wykorzystać potencjał Polski”

Foto: Alamy Stock Photo, Konstantin Kalishko

Malta i biuro podróży Itaka łączą siły, aby przyciągnąć więcej turystów z Polski na Maltę, w szczególności w okresie zimowym - zawiadamia warszawskie biuro Maltańskiej Organizacji Turystycznej w komunikacie. Współpraca z największym polskim biurem podróży to dla tego kraju szansa, by stać się jeszcze popularniejszym wśród Polaków.

Według najnowszych danych obejmujących okres od stycznia do listopada ubiegłego roku Maltę odwiedziło ponad 148 tysięcy turystów z Polski. Jeszcze przed ujawnieniem wyników za cały rok wiadomo, że padnie kolejny rekord. Szacuje się, że w 2023 roku Wyspy Maltańskie odwiedziło około 169 tysięcy Polaków, dla porównania w 2022 roku były to 143 tysiące (piąte miejsce wśród nacji najczęściej odwiedzających Maltę).

- Polska jest przykładem sukcesu naszej obecności na wschodnioeuropejskim rynku turystycznym. Pozytywne wyniki osiągnięte na nim pomogły nam w dalszych wysiłkach na rzecz dywersyfikacji i rozwiązania kwestii sezonowości. Zwłaszcza że na tych rynkach zawsze jest miejsce na wzrost, szczególnie w miesiącach zimowych. Wierzymy, że dzięki temu porozumieniu uda się zwiększyć naszą rozpoznawalność, co z kolei przełoży się na liczbę odwiedzających z Polski, która będzie nadal rosła w najbliższych latach - mówi regionalny dyrektor biura MTA w Warszawie John Mary Attard, cytowany w komunikacie.

Czytaj więcej

Itaka wznowiła czartery do Sri Lanki. "Najlepsza pora na oglądanie wielorybów"

- Polska jest obecnie najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem dla turystyki przyjazdowej na Maltę. Umowa z największym biurem turystycznym w Polsce pozwoli nam jeszcze lepiej wykorzystać jej potencjał. Polacy odwiedzają nas przez cały rok, zazwyczaj w celu spędzenia krótkiego urlopu, rodzinnych wakacji, nauki języka angielskiego lub też aktywnego wypoczynku. Malta zyskuje na popularności w Polsce nie tylko ze względu na klimat i atrakcyjne ceny, ale także stale rosnącą liczbę połączeń. Nadchodząca zima przyniesie duży wzrost liczby miejsc w samolotach dwóch linii lotniczych latających na Maltę z Polski - dodaje dyrektor zarządzający Maltańskiej Organizacji Turystycznej Carlo Micallef.

- Dla polskich turystów jest to ciągle kierunek wschodzący, który do tej pory nie był zanadto przez nich oblegany. Dlatego dostrzegamy rosnący potencjał Malty i z niekłamaną satysfakcją odnotowujemy zdecydowany wzrost dynamiki sprzedaży do tego przepięknego i kulturowo zróżnicowanego kraju. Dodatkową zachętą dla rozwoju tego kierunku w naszej firmie jest całoroczny charakter oferty. Warto też dodać, że propozycja naszej firmy obejmuje zarówno pobyty wypoczynkowe, jak i krótkie pobyty typu city break, ale też pełnowymiarowe wycieczki z pilotem-przewodnikiem. Nasze plany dotyczące Malty na pewno nie kończą się na następnym sezonie. Chcemy, aby nasza firma na stałe zajęła pozycję lidera sprzedaży tej destynacji w naszym kraju na dekady - podkreśla dyrektor Itaka Smart Marcin Kołodziejczyk.

Czytaj więcej

Rainbow przedłużył umowę z Enter Airem. Rekordowa wartość

Współpraca Itaki i Malty ma skupiać się inicjatywach marketingowych promujących Wyspy Maltańskie. Ponadto jej rozpoczęcie zbiega się z wprowadzeniem nowej siatki połączeń lotniczych. Do końca marca można korzystać ze zwiększonej częstotliwości lotów z największych lotnisk w Polsce (Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk, Wrocław) na Maltę.

O szczególnym znaczeniu Polski dla Malty w Europie świadczy uruchomienie w listopadzie 2022 roku biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie. To stąd Malta prowadzi działalność operacyjno-biznesową w zakresie turystyki w Europie Środkowo-Wschodniej i krajach nadbałtyckich.

Malta i biuro podróży Itaka łączą siły, aby przyciągnąć więcej turystów z Polski na Maltę, w szczególności w okresie zimowym - zawiadamia warszawskie biuro Maltańskiej Organizacji Turystycznej w komunikacie. Współpraca z największym polskim biurem podróży to dla tego kraju szansa, by stać się jeszcze popularniejszym wśród Polaków.

Według najnowszych danych obejmujących okres od stycznia do listopada ubiegłego roku Maltę odwiedziło ponad 148 tysięcy turystów z Polski. Jeszcze przed ujawnieniem wyników za cały rok wiadomo, że padnie kolejny rekord. Szacuje się, że w 2023 roku Wyspy Maltańskie odwiedziło około 169 tysięcy Polaków, dla porównania w 2022 roku były to 143 tysiące (piąte miejsce wśród nacji najczęściej odwiedzających Maltę).

Pozostało 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej