Reklama

TUI: W pierwszej kolejności znikają z półek wakacje w Hiszpanii, Grecji i Turcji

3,5 miliona klientów, 4,3 miliarda euro obrotu i 6 milionów euro zysku operacyjnego – Grupa TUI podsumowała pierwszy kwartał bieżącego roku obrotowego. Firma planuje w tym roku zwiększenie sprzedaży o co najmniej 10 procent, a zysku operacyjnego o 25 procent.

Publikacja: 14.02.2024 12:07

Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Wyspy Zielonego Przylądka kolejny raz cieszą się dużą popularnością wśród

Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Wyspy Zielonego Przylądka kolejny raz cieszą się dużą popularnością wśród klientów TUI

Foto: Filip Frydrykiewicz

Grupa TUI podsumowała pierwszy kwartał roku finansowego 2023/2024, który zakończył się 31 grudnia 2023 roku. W tym czasie z usług TUI skorzystało 3,5 miliona klientów, czyli o 6 procent więcej niż przed rokiem, co przełożyło się na 15-procentowy wzrost przychodów, do 4,3 miliarda euro. Zysk operacyjny (EBIT) poprawił się o 159 milionów euro do 6 milionów euro na plusie (zazwyczaj w tym okresie wskaźnik ten ma wartość ujemną).

Niemieckie kierunki wakacyjne: Hiszpania, Grecja i Turcja

Lepsze wyniki zanotował segment „rynki i linie lotnicze”, który obejmuje działalność touroperatorów, należących do grupy TUI. Jego strata operacyjna była o połowę mniejsza niż przed rokiem i wyniosła -95,7 miliona euro (rok wcześniej -194,6 miliona euro). Region północny (Wielka Brytania, Irlandia i kraje skandynawskie) poprawił wynik z -122 milionów euro do -50,4 miliona euro, region centralny (Niemcy, Austria, Szwajcaria i Polska) wygenerował 1,3 mln euro – rok wcześniej notował jeszcze stratę w wysokości 29 milionów euro. Skorygowany EBIT w regionie zachodnim (Francja, Belgia, Holandia) wyniósł -46,6 miliona euro i był o 6,6 procent niższy niż w roku poprzednim, ale było to spowodowane jednorazowymi efektami. Na poziomie operacyjnym wskaźnik ten poprawił się w stosunku do roku poprzedniego – pisze firma w komunikacie.

Czytaj więcej

Grupa TUI podsumowała rok. „Poszerzamy udział w rynku, już 19 milionów klientów”

Dynamika rezerwacji jest dodatnia - Grupa zanotowała wzrost sprzedaży na zimę i na lato o 8 procent. Wycieczki wykupiło 9,4 miliona ludzi. Średnie ceny na zimę są o 4 procent wyższe od tych z roku poprzedniego, liczba rezerwacji nadal rośnie na trasach krótko- i średniodystansowych, a Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Wyspy Zielonego Przylądka kolejny raz cieszą się dużą popularnością. Na nadchodzące lato średnie ceny są również o 4 procent wyższe niż w roku ubiegłym, a najpopularniejszymi kierunkami są ponownie Hiszpania, Grecja i Turcja.

Gorzej sprzedawały się rejsy wycieczkowe, bo liczba „pasażerodni” była mniejsza niż w roku poprzednim i wyniosła 2,34 miliona (rok wcześniej 2,38 miliona).

Reklama
Reklama

W segmencie TUI Musement udało się zwiększyć liczbę sprzedanych pakietów o 16 procent, do 2 milionów, w raportowanym okresie o 9 procent wzrosła też liczba transferów (z lotniska do hotelu i odwrotnie), do 5,4 miliona.

Wakacyjne hotele sprzedają się lepiej

Z kolei dział hotelowy koncernu odnotował wzrost obłożenia w obiektach o 3 punkty procentowe, do 78 procent, a średniej stawki za łóżko o 4,9 procent, do 90 euro w porównaniu z rokiem poprzednim.

Obecne obłożenie na drugą połowę 2024 roku (od października 2023 do marca 2024 roku) jest o jeden punkt procentowy wyższe niż w roku poprzednim, a średnie stawki za łóżko o 12 procent.

Czytaj więcej

Prezes TUI: Współpraca z agentami turystycznymi nam się opłaca, chcemy więcej

W rejsach wycieczkowych obłożenie zwiększyło się o 13 procent, ale trend ten będzie się normował w trakcie sezonu. Liczba sprzedanych wycieczek w TUI Musement wzrosła dwucyfrowo, ale mowa o niskich wartościach, a sprzedaż transferów idzie proporcjonalnie ze sprzedażą imprez turystycznych.

– Znaczenie ma umiejętne prowadzenie działalności operacyjnej, elastyczne działanie i konsekwentna realizacja programów – komentuje cytowany w komunikacie firmy jej prezes Sebastian Ebel. – Co ważne, ludzie nadal, mimo trudnego otoczenia rynkowego, chcą podróżować – dodaje. I zapowiada, że ten rok przyniesie wyniki lepsze o 10 procent po stronie sprzedaży i o 25 procent po stronie zysku operacyjnego niż poprzedni.

Grupa TUI podsumowała pierwszy kwartał roku finansowego 2023/2024, który zakończył się 31 grudnia 2023 roku. W tym czasie z usług TUI skorzystało 3,5 miliona klientów, czyli o 6 procent więcej niż przed rokiem, co przełożyło się na 15-procentowy wzrost przychodów, do 4,3 miliarda euro. Zysk operacyjny (EBIT) poprawił się o 159 milionów euro do 6 milionów euro na plusie (zazwyczaj w tym okresie wskaźnik ten ma wartość ujemną).

Niemieckie kierunki wakacyjne: Hiszpania, Grecja i Turcja

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama