Nie jest łatwo odejść na emeryturę z biura podróży. Ale pojawiło się rozwiązanie

Brakuje chętnych do prowadzenia biur podróży, właściciele odchodzący na emeryturę nie mają komu ich przekazać. To zła informacja dla współpracujących z nimi biur franczyzowych, dlatego jedna z nich postanowiła temu zaradzić.

Publikacja: 01.03.2024 01:10

Sieć franczyzowych biur podróży chce łączyć agentów, którzy chcą odejść na emeryturę z kandydatami n

Sieć franczyzowych biur podróży chce łączyć agentów, którzy chcą odejść na emeryturę z kandydatami na przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

TVG to sieć franczyzowych biur agencyjnych należąca do Grupy FTI. Firma wyszła ostatnio z inicjatywą, którą nazwała „Perfekt match” (ang. perfekcyjne połączenie). Za cel postawiła sobie wsparcie starszych agentów, którzy chcieliby już odejść na emeryturę, ale nie mają komu zostawić swoich dobrze prosperujących biur, z kandydatami na przedsiębiorców turystycznych.

Czytaj więcej

Biuro podróży: Nie karzmy podróżujących samotnie. „Sprawiedliwe ceny dla singli”

Szukanie młodych menedżerów do turystyki

We współpracy z Izbą Przemysłowo-Handlową w Monachium (IHK München) i firmą Selective Partners opracowała program, który z jednej strony zachęca do wejścia w turystykę młodych przedsiębiorców, z drugiej może być punktem wyjścia do dalszych działań dla wszystkich biur agencyjnych działających w Niemczech, które poszukują następców.

Birgit Aust, prezes TVG, mówi, że co prawda programów wspierających młodych we wchodzeniu w samodzielność i właścicieli firm szukających następców jest sporo, ale nowością dla branży jest pomysł na ich połączenie.

Na pierwszym etapie trzeba zgłosić się do TVG na kurs prowadzony we współpracy z IHK München. Ukończyć go trzeba w ciągu czterech miesięcy – uczestnik sam decyduje, kiedy będzie się uczył, ponieważ szkolenie ma formę cyfrową. Nauczy się na nim podstaw marketingu, sprzedaży i zarządzania kadrami. Jeśli znajdą się osoby, które pasują do koncepcji TVG, firma zwróci im koszty kursu wynoszące 2 tysiące euro i skieruje na dalszą naukę w ramach Akademii FTI. Tu uczestnicy poznają już specyfikę samej firmy, która obejmuje nie tylko sieć biur stacjonarnych, ale też telewizję turystyczno-sprzedażową sonnenklar.TV. Nie zabraknie też kolejnych szkoleń stricte biznesowych.

Czytaj więcej

Upadają brytyjskie biura podróży. Koszty idą w miliony funtów

Firma turystyczna na raty

Po tej fazie następuje kolejna – znalezienie odpowiedniego biura dla przedsiębiorcy we współpracy z firmą Selective Partners doradzającą przy przejęciach i sprzedaży firm.

Jak twierdzi jej szef, Frank Aepfelbach, posiada ona ponad 20-letnie doświadczenie w branży turystycznej. Kiedy znajdzie się odpowiednia para, TVG będzie dalej wspierał świeżo upieczonego przedsiębiorcę. Przejmie na siebie wyposażenie biura według standardów sonnenklar.TV, pomoże mu również finansowo przy pierwszej racie zakupu firmy. Nowy właściciel biura będzie spłacał inwestycję TVG na zasadach leasingu, który będzie trwał trzy lata.

TVG to sieć franczyzowych biur agencyjnych należąca do Grupy FTI. Firma wyszła ostatnio z inicjatywą, którą nazwała „Perfekt match” (ang. perfekcyjne połączenie). Za cel postawiła sobie wsparcie starszych agentów, którzy chcieliby już odejść na emeryturę, ale nie mają komu zostawić swoich dobrze prosperujących biur, z kandydatami na przedsiębiorców turystycznych.

Szukanie młodych menedżerów do turystyki

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej