Brytyjczycy nie wychodzą z biur podróży. TUI dodaje tysiąc hoteli... na lato 2025

Brytyjski TUI dodał do swojej oferty na sezon lato 2025 tysiąc nowych hoteli. To odpowiedź touroperatora na zapotrzebowanie rynku, w tym na możliwość elastycznego dobierania długości wyjazdów.

Publikacja: 13.03.2024 08:02

Hiszpania, a szczególnie Wyspy Kanaryjskie to ulubiony kierunek wyjazdów Brytyjczyków

Hiszpania, a szczególnie Wyspy Kanaryjskie to ulubiony kierunek wyjazdów Brytyjczyków

Foto: Aleksander Kramarz

TUI UK twierdzi, że klienci coraz częściej poszukują wyjazdów na niestandardową liczbę dni. Typowe wycieczki na siedem, dziesięć lub czternaście nocy powoli tracą na znaczeniu. Głównie na rzecz pobytów z ośmioma i dwunastoma nocami - pisze portal Travel Weekly.

Touroperator może pozwolić sobie na tworzenie takich niestandardowych wycieczek dzięki temu, że korzysta z własnej linii lotniczej TUI Airways, choć takie opcje są możliwe także w ramach współpracy z innymi przewoźnikami. W sumie biuro oferuje wyloty z ponad 20 lotnisk w Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej

Niemiecki touroperator: Apetyt na podróże nie maleje

Brytyjscy turyści chcą mieć dłuższe wakacje

Phillip Iveson, dyrektor sprzedaży w TUI na Wielką Brytanię i Irlandię mówi, że wzrost zainteresowania alternatywnymi okresami pobytów świadczy o zapotrzebowaniu na większą elastyczność i szerszy wybór.

W związku z rosnącym popytem na przyszłoroczne wakacje touroperator rozbudował też ofertę hotelową. - Apetyt na podróże jest większy niż kiedykolwiek i popularne kierunki śródziemnomorskie, takie jak Turcja, Grecja i Hiszpania, w dalszym ciągu cieszą się dużym powodzeniem wśród urlopowiczów z Wielkiej Brytanii – dodaje.

W wypadku dodatkowych hoteli mowa także o takich, które oferują bezpłatne miejsca dla dzieci.

Czytaj więcej

Hotelarze z Majorki: Touroperatorzy ciągle są dla nas ważni

Brytyjczycy w kolejkach po wakacje

Tymczasem media brytyjskie donoszą, że Brytyjczycy nie wychodzą z biur podróży. Tradycyjnie styczeń był miesiącem znakomitej sprzedaży, okazało się jednak, że również luty. Portal TTG Media cytuje agentów turystycznych, w tym prezeskę Oyster Travel z Norwich Sophie Baker, która mówi, że w styczniu zyski biura wzrosły o 40 procent, a „w lutym sprzedaliśmy więcej niż w styczniu”. Średnio klienci płacili w lutym 4,5 tysiąca funtów za wycieczkę, przed rokiem było to 3,5 tysiąca, a w styczniu tego roku 4,1 tysiąca funtów.

TUI UK twierdzi, że klienci coraz częściej poszukują wyjazdów na niestandardową liczbę dni. Typowe wycieczki na siedem, dziesięć lub czternaście nocy powoli tracą na znaczeniu. Głównie na rzecz pobytów z ośmioma i dwunastoma nocami - pisze portal Travel Weekly.

Touroperator może pozwolić sobie na tworzenie takich niestandardowych wycieczek dzięki temu, że korzysta z własnej linii lotniczej TUI Airways, choć takie opcje są możliwe także w ramach współpracy z innymi przewoźnikami. W sumie biuro oferuje wyloty z ponad 20 lotnisk w Wielkiej Brytanii.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"