Niemiecki touroperator: Apetyt na podróże nie maleje

DER Touristik podsumował bieżącą sprzedaż - obrót wzrósł o 47 procent w porównaniu z zeszłym rokiem, liczba klientów zwiększyła się o 33 procent.

Publikacja: 07.03.2024 10:58

Niemiecki touroperator: Apetyt na podróże nie maleje

Foto: AFP, Martin Bernetti

DER Touristik zaprezentował bieżące wyniki finansowe. Obroty ze sprzedaży oferty na ten rok wzrosły o 47 procent, liczba klientów zwiększyła się o 33 procent. Touroperator notuje większe zainteresowanie droższymi wyjazdami, rośnie popyt na podróże do dalekich krajów. Co ważne, klienci rezerwują z większym wyprzedzeniem, dzięki czemu korzystają z rabatów dochodzących do 60 procent.

- Obserwujemy rosnący popyt, widać, że także w tym roku podróże są przez ludzi traktowane priorytetowo - mówi Ingo Burmester, prezes DER Touristik na Europę centralną, cytowany przez niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell.

Wycieczki objazdowe w cenie

Burmester twierdzi, że klienci szukają bardziej spersonalizowanych wyjazdów.

- Klienci coraz chętniej kupują wycieczki objazdowe, chcą więcej czasu spędzać aktywnie na zewnątrz, wybierają się na glamping, widać też rosnący popyt na wyjazdy do Skandynawii - wymienia prezes.

Czytaj więcej

Brytyjczycy kupują wakacje na potęgę, biura podróży zaczynają obniżać ceny

DER Touristik reaguje na to zainteresowanie, rozwijając ofertę w segmencie specjalistycznym. Na nowo na rynku pozycjonowany będzie Meiers Weltreisen, specjalista od wycieczek objazdowych, który oferować będzie autentyczne przeżycia.

Jeśli chodzi o kierunki, które w tym roku w DER Touristik są najpopularniejsze, Burmester wymienia Turcję, Hiszpanię i Grecję. Turcja w tym roku zyskuje najszybciej. Prezes twierdzi, że ceny wzrosły jednocyfrowo, a klienci poszukują głównie ofert z dobrym stosunkiem ceny do jakości. Stąd duże zainteresowanie Turcją i Tunezją.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Zawód agenta turystycznego ma się dobrze. Lepsza rentowność niż przed covidem
Biura Podróży
TUI umacnia się w Azji. Ma tam już 22 hotele pod własnymi markami
Biura Podróży
Polacy planują wakacje wcześniej i są gotowi za nie więcej zapłacić
Biura Podróży
Zmiana kierunków cen wakacji - tym razem Turcja w dół, a Grecja w górę