Szef koncernu REWE: Omijanie agentów turystycznych nam się opłaca

W niemieckiej branży turystycznej zawrzało. Prezes koncernu REWE, do którego należą biura podróży z grupy Dertour (w tym polski Exim Tours), Lionel Souque, stwierdził w wywiadzie, że prowadzona przez niego firma będzie coraz częściej docierać do klientów bezpośrednio. Nie chce korzystać z pośrednictwa agentów turystycznych, bo to mniej opłacalna strategia sprzedaży.

Publikacja: 31.07.2024 12:43

Prezes chce dawać klientom biura podróży bon na zakupy w supermarkecie

Prezes chce dawać klientom biura podróży bon na zakupy w supermarkecie

Foto: REWE

Na reakcję środowiska agencyjnego nie trzeba było długo czekać - pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. Jako jedna z pierwszych głos zabrała Marija Linnhoff, prezes stowarzyszenia agentów VUSR. Na Facebooku napisała, że teraz strategia Dertouru jest jasna, a każdy agent stacjonarny może sam podjąć decyzję, czy chce tą drogą również podążać.

Czytaj więcej

Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora

Agenci turystyczni niezadowoleni ze współpracy z Dertourem

Co ciekawe, jak przypomina portal, jeszcze niedawno Linnhoff spotkała się z Souquem i bardzo chwaliła szefa koncernu za poważne traktowanie działalności turystycznej w strukturach REWE. Po odejściu prezesa Dertouru, Sörena Hartmanna, Souque osobiście przejął jego obowiązki.

W komentarzach pod postem Linnhoff pojawiają się zapowiedzi agentów przekierowania sprzedaży na innych touroperatorów. Podnoszą też problem zawodnego systemu rezerwacyjnego touroperatora.

O co właściwie chodziło prezesowi? Grupa REWE jest właścicielem supermarketów Billa i Penny Markt. Wprawdzie można w nich już dziś kupić wycieczki biur podróży z grupy Dertour, ale zdaniem prezesa można by wzmocnić tę synergię i nagradzać klientów kupujących wyjazdy bonami, dzięki którym „zapełnią swoje lodówki”.

Jak mówi Souque, turystyka zorganizowana to trudny biznes. Jest też szczerze zdziwiony, że w czasie pandemii rząd tak mocno wspierał konkurenta Dertouru, biuro podróży FTI, chociaż współwłaścicielem tej firmy była bardzo bogata rodzina z Egiptu. Na początku czerwca FTI upadło, zostawiając długi.

Pytany o przyszłość sektora turystycznego w Grupie REWE, mówi, że należące do niego biura podróży będą się coraz mocniej specjalizować w różnych formach podróżowania – na przykład w wyjazdach dla miłośników golfa czy nurkowania.

Dertour: Agenci turystyczni są dla nas ważnym partnerem

Grupa Dertour w odpowiedzi na prośbę o rozwinięcie wypowiedzi prezesa, odpisała, że jego stwierdzenia odnosiły się do całego koncernu.

„Grupa Dertour działa obecnie na 16 rynkach i obsługuje klientów w różnych krajach europejskich. Wypowiedź odnosi się zatem do rynków i klientów w całej Europie. W Niemczech agenci [turystyczni] są i pozostaną najważniejszym kanałem sprzedaży dla Dertouru” – czytamy w odpowiedzi.

Czytaj więcej

Exim Tours promuje się w telewizji i zachęca do współpracy influencerów

W wywiadzie prezes odnosił się również do przyszłości biur stacjonarnych i podkreślał ich rolę w rozwoju sektora turystyki w Niemczech. Jak mówi, wielu klientów przychodzi do nich, bo mają na tym polu dobre doświadczenia. Firma stawia na dalszą współpracę z zewnętrzną siecią sprzedaży i budowanie wieloletnich partnerstw.

Na reakcję środowiska agencyjnego nie trzeba było długo czekać - pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. Jako jedna z pierwszych głos zabrała Marija Linnhoff, prezes stowarzyszenia agentów VUSR. Na Facebooku napisała, że teraz strategia Dertouru jest jasna, a każdy agent stacjonarny może sam podjąć decyzję, czy chce tą drogą również podążać.

Agenci turystyczni niezadowoleni ze współpracy z Dertourem

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"