Szef koncernu REWE: Omijanie agentów turystycznych nam się opłaca

W niemieckiej branży turystycznej zawrzało. Prezes koncernu REWE, do którego należą biura podróży z grupy Dertour (w tym polski Exim Tours), Lionel Souque, stwierdził w wywiadzie, że prowadzona przez niego firma będzie coraz częściej docierać do klientów bezpośrednio. Nie chce korzystać z pośrednictwa agentów turystycznych, bo to mniej opłacalna strategia sprzedaży.

Publikacja: 31.07.2024 12:43

Prezes chce dawać klientom biura podróży bon na zakupy w supermarkecie

Prezes chce dawać klientom biura podróży bon na zakupy w supermarkecie

Foto: REWE

Na reakcję środowiska agencyjnego nie trzeba było długo czekać - pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. Jako jedna z pierwszych głos zabrała Marija Linnhoff, prezes stowarzyszenia agentów VUSR. Na Facebooku napisała, że teraz strategia Dertouru jest jasna, a każdy agent stacjonarny może sam podjąć decyzję, czy chce tą drogą również podążać.

Czytaj więcej

Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora

Agenci turystyczni niezadowoleni ze współpracy z Dertourem

Co ciekawe, jak przypomina portal, jeszcze niedawno Linnhoff spotkała się z Souquem i bardzo chwaliła szefa koncernu za poważne traktowanie działalności turystycznej w strukturach REWE. Po odejściu prezesa Dertouru, Sörena Hartmanna, Souque osobiście przejął jego obowiązki.

W komentarzach pod postem Linnhoff pojawiają się zapowiedzi agentów przekierowania sprzedaży na innych touroperatorów. Podnoszą też problem zawodnego systemu rezerwacyjnego touroperatora.

O co właściwie chodziło prezesowi? Grupa REWE jest właścicielem supermarketów Billa i Penny Markt. Wprawdzie można w nich już dziś kupić wycieczki biur podróży z grupy Dertour, ale zdaniem prezesa można by wzmocnić tę synergię i nagradzać klientów kupujących wyjazdy bonami, dzięki którym „zapełnią swoje lodówki”.

Jak mówi Souque, turystyka zorganizowana to trudny biznes. Jest też szczerze zdziwiony, że w czasie pandemii rząd tak mocno wspierał konkurenta Dertouru, biuro podróży FTI, chociaż współwłaścicielem tej firmy była bardzo bogata rodzina z Egiptu. Na początku czerwca FTI upadło, zostawiając długi.

Pytany o przyszłość sektora turystycznego w Grupie REWE, mówi, że należące do niego biura podróży będą się coraz mocniej specjalizować w różnych formach podróżowania – na przykład w wyjazdach dla miłośników golfa czy nurkowania.

Dertour: Agenci turystyczni są dla nas ważnym partnerem

Grupa Dertour w odpowiedzi na prośbę o rozwinięcie wypowiedzi prezesa, odpisała, że jego stwierdzenia odnosiły się do całego koncernu.

„Grupa Dertour działa obecnie na 16 rynkach i obsługuje klientów w różnych krajach europejskich. Wypowiedź odnosi się zatem do rynków i klientów w całej Europie. W Niemczech agenci [turystyczni] są i pozostaną najważniejszym kanałem sprzedaży dla Dertouru” – czytamy w odpowiedzi.

Czytaj więcej

Exim Tours promuje się w telewizji i zachęca do współpracy influencerów

W wywiadzie prezes odnosił się również do przyszłości biur stacjonarnych i podkreślał ich rolę w rozwoju sektora turystyki w Niemczech. Jak mówi, wielu klientów przychodzi do nich, bo mają na tym polu dobre doświadczenia. Firma stawia na dalszą współpracę z zewnętrzną siecią sprzedaży i budowanie wieloletnich partnerstw.

Na reakcję środowiska agencyjnego nie trzeba było długo czekać - pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. Jako jedna z pierwszych głos zabrała Marija Linnhoff, prezes stowarzyszenia agentów VUSR. Na Facebooku napisała, że teraz strategia Dertouru jest jasna, a każdy agent stacjonarny może sam podjąć decyzję, czy chce tą drogą również podążać.

Agenci turystyczni niezadowoleni ze współpracy z Dertourem

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
TUI: Zaoszczędzimy na pośrednikach, ale nie na agentach turystycznych
Biura Podróży
Rekordowy rok w biurach podróży. 22 procent więcej Polaków na zagranicznych wakacjach
Biura Podróży
Urząd marszałkowski uznał gwarancję biura podróży Join UP! Polska
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biura Podróży
TUI dodał pracownikom 400 osobistych asystentów
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska