Dertour, należący do DER Touristik, pobiera od klientów korzystających z usług jego własnej sieci sprzedaży opłatę serwisową. Chodzi o wynagrodzenie za pracę włożoną w przygotowanie oferty. Jeśli klient zdecyduje się na jej zakup, jest ona wliczana w cenę. Teraz za te usługi można płacić abonament, a jak twierdzi firma, inwestycja zwraca się już od drugiej rezerwacji, o ile zostanie dokonana w ciągu roku.

Jak informują biura, pakiet usług od grudnia będzie dostępny w dwóch wersjach - klasycznej i premium plus, podaje niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. Oprócz dotychczasowych usług pakietu premium, abonenci wersji premium plus otrzymają „atrakcyjne korzyści na przyszłe wyjazdy”. Roczna opłata wynosi 99 euro, za tę kwotę można korzystać ze wszystkich oferowanych usług. Dodatkowo otrzymuje się zniżkę w wysokości 50 euro przy rezerwacji wycieczki z Dertourem, ITS lub Meiers Weltreisen.

Czytaj więcej

Koncern TUI wraca po kryzysie do walki o rynek. Nowy prezes zapowiada ekspansję

Za każdą następną rezerwację klienci dostaną kolejny kupon o wartości 50 euro i vouchery na usługi świadczone na przykład na pokładzie statków wycieczkowych. Jak mówi Mirko Schlicke, wiceprezes ds. zakupów i kontroli sprzedaży w biurach podróży Dertour, bony można realizować na wyjazdy z touroperatorami należącymi do DER Touristik i innymi partnerami współpracującymi z koncernem.

DER Touristik oferuje kilka modeli abonamentowych - jako ryczałt jednorazowy lub roczny. W wersji podstawowej obejmuje takie usługi jak złożenie wyjazdu z różnych usług turystycznych, porównanie cen i usług oraz przekazanie wiążących informacji o obowiązujących przepisach wjazdowych. Przy pojedynczym wariancie premium mowa również o takich usługach jak rezerwacja miejsc w samolocie, drukowanie i wysyłanie dokumentów podróży oraz wypełnianie kart pokładowych na rejsy wycieczkowe. W opcji premium plus wczasowicze w modelu abonamentowym otrzymują usługi premium i wspomniane bony wartościowe na kolejne wyjazdy.

Biura podróży Dertour wprowadziły opłatę serwisową w 2020 roku. Rok później pojawiła się tzw. roczna opłata serwisowa. Obecnie rozwijany jest właśnie ten model - klienci zawierają umowę na rok, a kontrakt odnawia się automatycznie.