Niemiecka firma technologiczna Traffics przeprowadziła analizę sprzedaży i rezygnacji dwóch kategorii wyjazdów - z elastycznymi warunkami odstąpienia od umowy i bez nich. Okazuje się, że te pierwsze oferty w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością.
- Rezerwacje z opcją flex stanowią 38 procent zamówień realizowanych za pośrednictwem naszych systemów sprzedaży - mówi Salim Sahi, szef Traffics, cytowany w komunikacie prasowym. Co ciekawe, w wypadku wycieczek bez możliwości łatwych zmian czy rezygnacji liczba rezygnacji jest o 20 procent większa niż w wypadku tych elastycznych.
Czytaj więcej
Polacy już planują przyszłoroczne podróże zagraniczne, niektórzy zamierzają wyjechać więcej niż raz. Nieco ponad połowa rozważa zakupy w ramach przedsprzedaży, choć nie bez obaw - wynika z ogólnopolskich badań przeprowadzonych na zlecenie Wakacje.pl.
Zdaniem eksperta branża turystyczna będzie musiała utrzymać taryfy elastyczne też w przyszłości. Dla wielu osób sytuacja ekonomiczna pozostaje niepewna, dlatego klienci docenią możliwość wprowadzania zmian w rezerwacji lub jej anulowania. Jest to szczególnie ważne w kontekście walki konkurencyjnej - firmy sprzedające zakwaterowanie stosują takie rozwiązania, dlatego warto je utrzymać także u nich.
Użytkownikami systemu Traffics jest ponad 6 tysięcy biur agencyjnych, a także znane portale turystyczne, linie lotnicze, hotele i touroperatorzy, których sprzedaż turystyczna przekracza 1,3 miliarda euro rocznie.