Hotelarze z Majorki: Touroperatorzy ciągle są dla nas ważni

Choć na Majorkę wielu turystów przyjeżdża indywidualnie, to touroperatorzy są nadal są dla nas ważnymi partnerami - deklaruje prezes majorkańskiej Federacji Biznesu Hotelarskiego. Nie dość, że zapewniają transport z lotniska, to jeszcze ich klienci zostają dłużej.

Publikacja: 08.03.2024 10:25

Hotelarze z Majorki: Touroperatorzy ciągle są dla nas ważni

Foto: Adobe Stock

Prezes Federacji Biznesu Hotelarskiego na Majorce (FEHM) Maria Frontera przyznaje, że przychody od klientów indywidualnych, którzy rezerwują pobyty bezpośrednio lub przez agentów internetowych, są wyższe niż te z tytułu rezerwacji robionych przez biura podróży dla ich klientów. Co prawda dzięki rozwojowi nowych kanałów sprzedaży hotelarze są już mniej uzależnieni od touroperatorów niż w przeszłości, ale ci ostatni nadal są ważnymi partnerami, bo zapewniają inne korzyści - pisze portal Hosteltur.

Czytaj więcej

Majorka zamyka się na turystów. Nie ma zgody na nowe miejsca noclegowe

- Organizatorzy wycieczek są bardzo potrzebni z dwóch powodów, po pierwsze zapewniają klientom transport z lotniska, po drugie pobyty przez nich zamawiane są znacznie dłuższe niż te klientów indywidualnych – tłumaczy.

Prezes odniosła się też do rosnących cen. W zeszłym roku branża pierwszy raz od czasów pandemii mogła sobie pozwolić na podniesienie stawek, w tym roku również to nastąpi, ale ich zakres musi być uzasadniony. Jeśli hotel inwestuje w swój obiekt lub jest świetnie położony, biuro łatwiej przyjmuje podwyżkę. Na uwadze zawsze trzeba mieć klienta, który może być skłonny, by zapłacić więcej, ale pod warunkiem, że dostanie coś w zamian.

Sezon turystyczny na Majorce ruszy wczesną wiosną

Odnosząc się do perspektyw na nadchodzący sezon, Frontera wskazała, że turystyka jest bardzo wrażliwa na czynniki zewnętrzne, a sytuacja polityczna do łatwych nie należy. Przypomniała również, że wszyscy uczestnicy rynku muszą wspólnie pracować nad tym, by rozwijać się w zrównoważony sposób.

W tym roku część obiektów na Majorce otwiera się wcześniej – niektóre działają już od lutego i marca. Zaczęły więc wcześniej rekrutować pracowników, hotelarze musieli mieć pewność, że od pierwszego dnia będą mieć odpowiednią liczbę ludzi. Podpisywanie umów z wielotygodniowym wyprzedzeniem dało poczucie stabilności na rynku pracy.

Przy czym nie tylko hotelarstwo zwiększa zatrudnienie, widać to też w innych segmentach turystyki.

Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?
Biura Podróży
Traveldata: Tańsze hotele na wakacje? Najwięcej ma ich Rainbow
Biura Podróży
Zmarła Alina Dybaś-Grabowska, prezeska Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów