Hotelarze z Majorki: Touroperatorzy ciągle są dla nas ważni

Choć na Majorkę wielu turystów przyjeżdża indywidualnie, to touroperatorzy są nadal są dla nas ważnymi partnerami - deklaruje prezes majorkańskiej Federacji Biznesu Hotelarskiego. Nie dość, że zapewniają transport z lotniska, to jeszcze ich klienci zostają dłużej.

Publikacja: 08.03.2024 10:25

Hotelarze z Majorki: Touroperatorzy ciągle są dla nas ważni

Foto: Adobe Stock

Prezes Federacji Biznesu Hotelarskiego na Majorce (FEHM) Maria Frontera przyznaje, że przychody od klientów indywidualnych, którzy rezerwują pobyty bezpośrednio lub przez agentów internetowych, są wyższe niż te z tytułu rezerwacji robionych przez biura podróży dla ich klientów. Co prawda dzięki rozwojowi nowych kanałów sprzedaży hotelarze są już mniej uzależnieni od touroperatorów niż w przeszłości, ale ci ostatni nadal są ważnymi partnerami, bo zapewniają inne korzyści - pisze portal Hosteltur.

Czytaj więcej

Majorka zamyka się na turystów. Nie ma zgody na nowe miejsca noclegowe

- Organizatorzy wycieczek są bardzo potrzebni z dwóch powodów, po pierwsze zapewniają klientom transport z lotniska, po drugie pobyty przez nich zamawiane są znacznie dłuższe niż te klientów indywidualnych – tłumaczy.

Prezes odniosła się też do rosnących cen. W zeszłym roku branża pierwszy raz od czasów pandemii mogła sobie pozwolić na podniesienie stawek, w tym roku również to nastąpi, ale ich zakres musi być uzasadniony. Jeśli hotel inwestuje w swój obiekt lub jest świetnie położony, biuro łatwiej przyjmuje podwyżkę. Na uwadze zawsze trzeba mieć klienta, który może być skłonny, by zapłacić więcej, ale pod warunkiem, że dostanie coś w zamian.

Sezon turystyczny na Majorce ruszy wczesną wiosną

Odnosząc się do perspektyw na nadchodzący sezon, Frontera wskazała, że turystyka jest bardzo wrażliwa na czynniki zewnętrzne, a sytuacja polityczna do łatwych nie należy. Przypomniała również, że wszyscy uczestnicy rynku muszą wspólnie pracować nad tym, by rozwijać się w zrównoważony sposób.

W tym roku część obiektów na Majorce otwiera się wcześniej – niektóre działają już od lutego i marca. Zaczęły więc wcześniej rekrutować pracowników, hotelarze musieli mieć pewność, że od pierwszego dnia będą mieć odpowiednią liczbę ludzi. Podpisywanie umów z wielotygodniowym wyprzedzeniem dało poczucie stabilności na rynku pracy.

Przy czym nie tylko hotelarstwo zwiększa zatrudnienie, widać to też w innych segmentach turystyki.

Prezes Federacji Biznesu Hotelarskiego na Majorce (FEHM) Maria Frontera przyznaje, że przychody od klientów indywidualnych, którzy rezerwują pobyty bezpośrednio lub przez agentów internetowych, są wyższe niż te z tytułu rezerwacji robionych przez biura podróży dla ich klientów. Co prawda dzięki rozwojowi nowych kanałów sprzedaży hotelarze są już mniej uzależnieni od touroperatorów niż w przeszłości, ale ci ostatni nadal są ważnymi partnerami, bo zapewniają inne korzyści - pisze portal Hosteltur.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"