Reklama

Zbankrutowało niemieckie biuro podróży. Wtedy okazało się, że nie ma gwarancji

W Niemczech zbankrutowało biuro podróży Itravel. Okazało się, że miało gwarancję zabezpieczającą klientów, ale wystawioną na spółkę w Belgii. Dlatego niemiecka branża turystyczna proponuje: Unikniemy takich sytuacji, jeśli stworzymy europejski wykaz touroperatorów

Publikacja: 25.07.2024 12:29

Każdy klient upadłego biura podróży będzie musiał iść po pieniądze do sądu

Każdy klient upadłego biura podróży będzie musiał iść po pieniądze do sądu

Foto: Adobe Stock

Belgijska firma ubezpieczeniowa, MS Amlin, która wystawiła gwarancję touroperatorowi pod nazwą Itravel, po ogłoszeniu przez niego upadłości, odmówiła wypłacenia klientom pieniędzy za niezrealizowane wyjazdy. Wskazuje, że nie ponosi odpowiedzialności, bo gwarancja obejmuje tylko klientów, którzy korzystali z usług spółki-córki Itravel Luxembourg. Tymczasem to nie ta firma była organizatorem wycieczek sprzedawanych niemieckim klientom, ale Itravel Central Europe z siedzibą w Kolonii.

Czytaj więcej

Klienci upadłego biura podróży dostaną pieniądze po wakacjach. Czeka 250 tysięcy ludzi

Europejski wykaz biur podróży poprawi bezpieczeństwo klientów

Jak pisze portal Reise vor-9, właśnie dlatego jedna z niemieckich organizacji branży turystycznej, ASR, domaga się stworzenia ogólnoeuropejskiego rejestru, dzięki któremu w transparentny sposób byłoby pokazane, które z firm turystycznych są faktycznie zabezpieczone na wypadek ogłoszenia niewypłacalności.

ASR tłumaczy, że mimo obowiązku przedstawienia klientom certyfikatu ubezpieczenia, niektóre z procesów to regulujących, umożliwiają odtworzenie takiego dokumentu nawet, kiedy on już wygaśnie, czyli de facto sfałszowania go. To wprowadza klientów w błąd.

Wspomniany rejestr pozwalałby agentom turystycznym i wszystkim zainteresowanym, sprawdzić, czy faktycznie dane biuro podróży ma odpowiednie zabezpieczenia na wypadek niewypłacalności. To, zdaniem szefowej ASR, Anke Budde, wzmocniłoby również zaufanie do branży.

Reklama
Reklama

W wypadku Itravel o tym, czy klienci dostaną pieniądze z gwarancji MS Amlin, ostatecznie zdecydują sądy.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Boom na Tunezję i na Bułgarię – biuro podróży o trendach na lato 2026
Biura Podróży
Sąd: Odwołanie lotu pokrzyżowało plany? Należy się i zwrot pieniędzy, i odszkodowanie
Biura Podróży
Zmiana kierunku ruchu cen w biurach podróży. Po spadkach wzrost kosztów wakacji 2026
Biura Podróży
Koncern TUI: W tym roku mieliśmy 34,7 miliona klientów. Najlepszy wynik w historii
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama