TUI dał 400 pracownikom osobistych asystentów

Ocena skomplikowanych arkuszy w Excelu, tworzenie opisów hoteli, ale też wyznaczanie celów na potrzeby budowania własnej kariery – tym na co dzień zajmować się będzie 400 asystentów, których TUI stworzył dla swoich pracowników.

Publikacja: 02.12.2024 10:00

TUI dał 400 pracownikom osobistych asystentów

Foto: PAP, Albert Zawada

Pracownicy TUI mogą zbudować osobistego asystenta opartego na sztucznej inteligencji. Wystarczy kilka kliknięć na wewnętrznej platformie, by użyć jego potencjału. Co ważne, nie trzeba mieć żadnej wiedzy z zakresu IT, by móc z tych udogodnień skorzystać, twierdzi firma.

Asystent ma pomóc w ocenie złożonych arkuszy kalkulacyjnych Excel, tworzeniu opisów hoteli czy ustalaniu osobistych celów przy planowania kariery.

Podczas fazy testowej powstało ponad 200 indywidualnych asystentów AI, z których pomocy pracownicy skorzystali tysiące razy. Przez kilka tygodni ponad 2 tysiące osób sprawdzało umiejętności sztucznej inteligencji. W wyniku testów powstało ponad 400 asystentów, z których korzystać mogą wszyscy pracownicy TUI – wystarczy, że wejdą na wewnętrzną platformę firmową TUI AI Assistant Store. W ciągu ostatnich kilku tygodni przetworzono na niej 50 milionów słów i ponad 15 milionów dokumentów, co ułatwiło codzienne prowadzenie działalności.

- Nasi programiści pracują nad sztuczną inteligencją od 2016 roku, dziś wykorzystujemy ponad 15 procent pojemności chmury przeznaczonej na aplikacje AI – mówi Pieter Jordaan, członek zarządu Grupy TUI i dyrektor ds. technologicznych. - Skupiamy się na integrowaniu technologii z naszymi procesami i platformami. Jednocześnie dbamy o to, aby zespoły korzystały z potencjału generatywnej sztucznej inteligencji w codziennej pracy. Ważne było dla nas, aby mieć ofertę, która jest łatwa w użyciu dla każdego i gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa danych osobowych i firmowych – dodaje.

Czytaj więcej

Prezes TUI: Równowaga między pracą a domem to podejście błędne

Asystent AI tworzy opisy hoteli kilka razy szybciej

Firma twierdzi, że asystenci AI pozwalają pracownikom skupić się na tym, co najważniejsze – osobistej interakcji z klientami, działaniach podnoszących jakość lub pracy strategicznej i skuteczniej automatyzować powtarzalne zadania. Wstępne oceny pokazują, że asystent AI stworzony specjalnie dla brytyjskiej marki TUI oferującej wyjazdy narciarskie pozwolił zaoszczędzić do 80 procent czasu przy tworzeniu opisów hoteli na stronę internetową. Zamiast dwóch do trzech godzin, teraz potrzeba tylko 20 do 30 minut, aby zbudować treść, która jest zarówno zorientowana na grupę docelową, jak i zoptymalizowana pod kątem SEO.

Asystenci AI wykonują też specjalistyczne zadania, które wymagają rozległej wiedzy, aby mogły zostać pomyślnie ukończone. Platforma pomaga tworzyć zespołom prezentacje, analizy lub dokumenty tekstowe, a pracownikom IT przyspieszyć wdrażanie bezpiecznych i niezawodnych funkcji GenAI dla aplikacji i witryny TUI.

Czytaj więcej

Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”

TUI AI Assistant Store został opracowany przez wewnętrzne zespoły technologiczne. Łączą one szereg rozwiązań, które mogą być bezpiecznie używane za pośrednictwem Amazon Web Services (AWS) i spełniają wymagania TUI. Asystenci AI opierają się na potężnym modelu GenAI. Dostęp do niego jest zapewniony w bezpieczny sposób za pośrednictwem Amazon Bedrock, w pełni zarządzanej usługi, która oferuje wybór wydajnych modeli bazowych za pośrednictwem jednego interfejsu API. Modele można wzbogacić o dane TUI. W tym celu zespoły TUI opracowały dostosowany kanał RAG (Retrieval-Augmented Generation) do przetwarzania informacji dostarczanych przez pracowników TUI. Wysokowydajne bazy danych wektorowych są udostępniane za pośrednictwem usługi AWS OpenSearch Service. Wielojęzyczne modele osadzania są łączone przy użyciu zaawansowanych wzorców projektowania oprogramowania, co ma zapewnić wydajną, bezpieczną usługę wspierającą pracowników TUI.

Pracownicy TUI mogą zbudować osobistego asystenta opartego na sztucznej inteligencji. Wystarczy kilka kliknięć na wewnętrznej platformie, by użyć jego potencjału. Co ważne, nie trzeba mieć żadnej wiedzy z zakresu IT, by móc z tych udogodnień skorzystać, twierdzi firma.

Asystent ma pomóc w ocenie złożonych arkuszy kalkulacyjnych Excel, tworzeniu opisów hoteli czy ustalaniu osobistych celów przy planowania kariery.

Pozostało 90% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Join UP! Polska czeka na decyzję w sprawie uznania gwarancji. "Działamy legalnie"
Biura Podróży
Odwrót przecen w biurach podróży? Oto najnowsze dane Traveldaty
Biura Podróży
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether z nowym zarządem
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biura Podróży
Rainbow kształci animatorów. „Najlepszym gwarantujemy zatrudnienie”
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością