Agent turystyczny kontra influencer - 1:0

Media społecznościowe wyniosły działania marketingowe wielu agentów turystycznych na nowy poziom – dzięki wpisom na Instagramie, Facebooku, Tiktoku czy w komunikatorze WhatsApp mogą pozyskiwać nowych klientów.

Publikacja: 23.12.2024 01:10

Agent turystyczny kontra influencer - 1:0

Foto: Adobe Stock

Z ankiety przeprowadzonej przez YouGov na zlecenie firmy marketingowej Epsilon wśród 2090 Niemców wynika, że profesjonalni influencerzy przedstawiają często wyjazdy, które są drogie i trudne do zrealizowania. Brakuje w ich przekazie też przejrzystego pokazania kosztów wyjazdu. Tak uważa połowa pytanych.

Inaczej wygląda sytuacja w wypadku fanpejdżów agentów, które osoby zainteresowanie podróżowaniem również chętnie obserwują. Ci śledzący, zazwyczaj ostatecznie rezerwują wakacje.

Gdzie szukają inspiracji do podróżowania Niemcy?

Na korzyść agentów w analizie ich wpływu na decyzje zakupowe przemawiają także pozostałe wyniki badania YouGov.

Dla Niemców najważniejsze są tradycyjne źródła informacji - najbardziej ufają rekomendacjom znajomych i rodziny (33 procent), w drugiej kolejności biurom agencyjnym lub niezależnym konsultantom ds. podróży (21 procent) a na koniec klasycznym mediom, takim jak magazyny o podróżach (17 procent).

Czytaj więcej

Agent turystyczny musi skutecznie poinformować klienta, inaczej przegra w sądzie

Media społecznościowe, jak Instagram i YouTube, odgrywają ważną rolę na etapie wakacyjnych inspiracji tylko u 8 procent respondentów. Tu warto zaznaczyć, że prawdopodobnie wpisy zamieszczane w mediach społecznościowych przez agentów turystycznych są przez uczestników sondażu oceniane jako wskazówki od biur podróży, a nie jako informacje z portali.

Sztuczna Inteligencja czy agent turystyczny?

Na razie trudno określić, w jaki sposób sztuczna inteligencja wpłynie na inspirowanie do podróżowania za pośrednictwem sieci społecznościowych. Badania pokazują, że coraz więcej nastolatków w poszukiwaniu pomysłów na wyjazd korzysta z narzędzi AI i forów internetowych, takich jak Reddit.

Z drugiej strony wiele biur profesjonalnych doradców donosi, że coraz częściej młodzi klienci przychodzą właśnie do nich po poradę, aby zweryfikować informacje znalezione w sieci, a ostatecznie nawet zarezerwować wyjazd.

Według sondażu YouGov wielu Niemców zwraca większą uwagę na koszty. Organizatorzy i agenci zauważają, że pojawiają się coraz większe dysproporcje w poszczególnych grupach klientów. W wypadku rodzin o mniejszych budżetach pakiety lotnicze często stają się już niedostępne.

Z drugiej strony wielu innych klientów rezerwuje znacznie droższe wyjazdy niż jeszcze pięć lat temu – pokazały to chociażby wyniki drugiego co do wielkości niemieckiego touroperatora, Grupy Dertour.

Z ankiety przeprowadzonej przez YouGov na zlecenie firmy marketingowej Epsilon wśród 2090 Niemców wynika, że profesjonalni influencerzy przedstawiają często wyjazdy, które są drogie i trudne do zrealizowania. Brakuje w ich przekazie też przejrzystego pokazania kosztów wyjazdu. Tak uważa połowa pytanych.

Inaczej wygląda sytuacja w wypadku fanpejdżów agentów, które osoby zainteresowanie podróżowaniem również chętnie obserwują. Ci śledzący, zazwyczaj ostatecznie rezerwują wakacje.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Biura Podróży
Anex Tour będzie promował Wietnam. „Nowy rozdział w naszej firmie”
Biura Podróży
Wakacje 2025 przestały drożeć. Tylko jeden kierunek wyłamał się z tej reguły
Biura Podróży
Anex Tour świętował udany rok. "W tym sezonie obsłużymy już pół miliona klientów"
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biura Podróży
„Turystyka - bez barier”. Dzieci i seniorzy odwiedzili Dolny Śląsk z Polską Izbą Turystyki
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego