Z ankiety przeprowadzonej przez YouGov na zlecenie firmy marketingowej Epsilon wśród 2090 Niemców wynika, że profesjonalni influencerzy przedstawiają często wyjazdy, które są drogie i trudne do zrealizowania. Brakuje w ich przekazie też przejrzystego pokazania kosztów wyjazdu. Tak uważa połowa pytanych.
Inaczej wygląda sytuacja w wypadku fanpejdżów agentów, które osoby zainteresowanie podróżowaniem również chętnie obserwują. Ci śledzący, zazwyczaj ostatecznie rezerwują wakacje.
Gdzie szukają inspiracji do podróżowania Niemcy?
Na korzyść agentów w analizie ich wpływu na decyzje zakupowe przemawiają także pozostałe wyniki badania YouGov.
Dla Niemców najważniejsze są tradycyjne źródła informacji - najbardziej ufają rekomendacjom znajomych i rodziny (33 procent), w drugiej kolejności biurom agencyjnym lub niezależnym konsultantom ds. podróży (21 procent) a na koniec klasycznym mediom, takim jak magazyny o podróżach (17 procent).
Czytaj więcej
Zgodnie z dyrektywą unijną sprzedawcy imprez turystycznych, w tym agenci turystyczni działający w imieniu biura podróży, mają obowiązek poinformowania klientów o przepisach wjazdowych do danego kraju. Jeśli zrobią to ustnie, a klient później temu zaprzeczy, w sądzie przegrają. Przynajmniej w Niemczech.