Reklama

Szef TUI: Nawet nasze dzieci wiedzą, że warto korzystać z pomocy agentów turystycznych

Pokolenie TikToka nie ma zbyt wiele czasu, by samodzielnie rezerwować wycieczki przez internet. Nawet jeśli znajdzie w sieci coś interesującego, woli o pomoc zwrócić się do agenta, twierdzi prezes Grupy TUI. Przekonały go o tym jego własne dzieci.

Publikacja: 14.03.2025 22:48

Szef TUI: Nawet nasze dzieci wiedzą, że warto korzystać z pomocy agentów turystycznych

Foto: Filip Frydrykiewicz

– Byłem zaskoczony, kiedy moje dzieci, w wieku około 20 i 25 lat, powiedziały mi, że zarezerwowały wycieczkę w biurze agencyjnym – mówi prezes Grupy TUI Sebastian Ebel, cytowany przez brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Uznały, że tracenie czasu na znalezienie idealnej podróży nie ma sensu, kiedy można komuś zlecić przygotowanie oferty zgodnej z wytycznymi.

– Początkowo wydawało mi się to dziwne, ale w sumie to ma sens, bo kiedy sam układam sobie podróż, zawsze coś pomylę – czas wylotu lub inny element – przyznaje.

Czytaj więcej

Najlepsi sprzedawcy Itaki pojadą do Abu Zabi. Bliska współpraca touroperatora z emiratem

Sztuczna inteligencja to szansa dla agenta turystycznego

Ebel stwierdził, że stacjonarna sieć sprzedaży w Wielkiej Brytanii bardzo ładnie się rozwija i dodał, że choć ten kanał dystrybucji nie należy do najtańszych z punktu widzenia touroperatora, to jest tym, który dodaje największą wartość sprzedaży. Jego zdaniem, w tradycyjnym środowisku agencyjnym istnieje pole do wdrażania nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, którą TUI postrzega jako szansę, nie jako zagrożenie.

Już teraz agenci w dużej mierze z niej korzystają. – Połowa naszych pracowników przeszła szkolenie ze sztucznej inteligencji, więc nie jest to już taka sama sprzedaż jak 20 lat temu. Jest znacznie bardziej nowocześnie, nie tylko pod względem wystroju, lokalizacji, ale także pod kątem wykorzystywanych narzędzi – wylicza.

Reklama
Reklama

Agent turystyczny plus technologia równa się sukces

Prezes dodaje, że zawsze, kiedy padało pytanie o przyszłość sieci stacjonarnej, mówił, że zwycięzca bierze wszystko. Jeśli zna się trendy, produkt, ma się narzędzia technologiczne, to można wygrać.

TUI wprowadził w zeszłym roku na rynek osobistego asystenta obsługiwanego przez sztuczną inteligencję, który pomaga pracownikom w wykonywaniu codziennych czynności i, jak twierdzi firma, zwiększa ich wydajność.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biura Podróży
TUI Poland z umową na czartery za prawie miliard złotych. „Nawet trzy loty dziennie”
Biura Podróży
Niemieccy internetowi sprzedawcy wycieczek zaliczą tegoroczne lato do udanych
Biura Podróży
TUI przyspiesza ekspansję w Azji. Nowe hotele w Chinach, Japonii i Wietnamie
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biura Podróży
Ceny wakacji 2026 w Grecji i Turcji najniższe od miesięcy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama