Reklama
Rozwiń
Reklama

Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"

Zetki lubią wycieczki organizowane przez biura podróży bardziej niż przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego. Doceniają ich wygodę - wynika z analizy portalu z opiniami o hotelach, HolidayCheck.

Publikacja: 15.04.2025 06:22

Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"

Foto: Adobe Stock

Portal HolidayCheck przeprowadził badanie, z którego chciał się dowiedzieć, jak postrzegane są wycieczki zorganizowane. O ile pokolenie wyżu demograficznego (baby boomers) kojarzy je przede wszystkim z wygodą, bezpieczeństwem i prostotą, o tyle generacja najmłodszych, zwanych generacją Z, dostrzega w nich znacznie więcej. Ponad dwie trzecie przedstawicieli młodszej grupy wskazuje, że wyjazdy zorganizowane mogą być również „pełne wrażeń, różnorodne, autentyczne i dopasowane do indywidualnych potrzeb”.

Czytaj więcej

Młodsi klienci biur podróży wolą kupować wakacje u agentów turystycznych

Młodzi są również bardziej otwarci na potencjał tej formy podróży, szczególnie pod względem elastyczności, spontaniczności i niezależności – co organizatorzy turystyki coraz częściej podkreślają w swoich komunikatach. „Wycieczki zorganizowane nigdy wcześniej nie były tak atrakcyjne i elastyczne jak dziś – zgodnie twierdzą prezes biura podróży Dertour Ingo Burmester i prezes TUI Deutschland Benjamin Jacobi, cytowani przez portal branży turystycznej Touristik Aktuell.

Wycieczki z biurami podróży są „wygodne i nieskomplikowane”

Wyniki badania HolidayCheck potwierdzają także ustalenia innych analiz - podróże zorganizowane cieszą się generalnie dobrą opinią wśród wyjeżdżających. W otwartej ankiecie, w której uczestnicy spontanicznie podawali skojarzenia z terminem „podróż zorganizowana”, 23 procent wskazało „all inclusive”, a 14 procent określiło je jako „wygodne i nieskomplikowane”.

Z danych HolidayCheck wynika, że około dwóch trzecich Niemców przynajmniej raz w życiu skorzystało z tej formy wyjazdu. Co ciekawe, aż 87 procent przedstawicieli pokolenia Z planuje zrobić to ponownie, podczas gdy wśród baby boomers odsetek ten wynosi jedynie około 70 procent.

Reklama
Reklama

Zdaniem HolidayCheck, to wyraźny sygnał zmiany modelu wypoczynku. Pokolenie Z coraz bardziej odchodzi od klasycznego, jednorazowego urlopu letniego, na rzecz kilku wyjazdów w roku – z czego wiele może być organizowanych przez biura podróży. Kluczowe są dla nich „różnorodne i elastyczne opcje, które można dopasować do indywidualnych potrzeb i budżetu”.

Klucz do wycieczek zorganizowanych - elastyczność

Powód, dla którego starsze pokolenie często nie dostrzega elastyczności tej formy wyjazdów, leży – według HolidayCheck – w przyzwyczajeniu. Baby boomers przez lata rezerwowali takie wyjazdy za pośrednictwem katalogów, gdzie produkty te były znacznie mniej elastyczne niż obecnie. Tymczasem dziś możliwości w zakresie dostosowania do indywidualnych życzeń są znacznie większe, co w przyszłości stanie się jeszcze ważniejsze. Dla 24 procent respondentów, którzy dotąd nie korzystali z wyjazdów zorganizowanych, większa elastyczność byłaby kluczowym czynnikiem, który skłoniłby ich do rozważenia tej formy wyjazdu.

Czytaj więcej

Gdzie wakacje w tym roku będą najdroższe, a gdzie najtańsze? Czy Polska się opłaca?

Nawet wśród osób, które regularnie korzystają z usług touroperatorów, rośnie zapotrzebowanie na indywidualne rozwiązania. Wszystkie grupy wiekowe zgodnie wskazują, że doceniają większą elastyczność w zakresie wycieczek fakultatywnych, a około 40 procent Zetek oczekuje także szerszego wyboru zakwaterowania i bardziej spersonalizowanych możliwości przejazdu z lotniska i wyżywienia.

Zgodnie z danymi Niemieckiego Związku Turystyki (DRV), około 50 procent obrotów w segmencie turystyki wakacyjnej i rekreacyjnej generują właśnie podróże zorganizowane i pakietowe. Oznacza to, że udział tej formy w rynku pozostał względnie stabilny w porównaniu z okresem sprzed pandemii.

Portal HolidayCheck przeprowadził badanie, z którego chciał się dowiedzieć, jak postrzegane są wycieczki zorganizowane. O ile pokolenie wyżu demograficznego (baby boomers) kojarzy je przede wszystkim z wygodą, bezpieczeństwem i prostotą, o tyle generacja najmłodszych, zwanych generacją Z, dostrzega w nich znacznie więcej. Ponad dwie trzecie przedstawicieli młodszej grupy wskazuje, że wyjazdy zorganizowane mogą być również „pełne wrażeń, różnorodne, autentyczne i dopasowane do indywidualnych potrzeb”.

Młodzi są również bardziej otwarci na potencjał tej formy podróży, szczególnie pod względem elastyczności, spontaniczności i niezależności – co organizatorzy turystyki coraz częściej podkreślają w swoich komunikatach. „Wycieczki zorganizowane nigdy wcześniej nie były tak atrakcyjne i elastyczne jak dziś – zgodnie twierdzą prezes biura podróży Dertour Ingo Burmester i prezes TUI Deutschland Benjamin Jacobi, cytowani przez portal branży turystycznej Touristik Aktuell.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos podsumował sezon. „W lecie mieliśmy najlepszą sprzedaż w historii”
Biura Podróży
Dwa tysiące złotych oszczędności na jednej wycieczce? To możliwe – pokazują eksperci
Biura Podróży
Grecos o ITTF: Widzimy, że targi turystyczne odżywają i chcemy tam być
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biura Podróży
Sebastian Ebel: Przyszłość TUI to sztuczna inteligencja, własne hotele i ekspansja
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama