Portal HolidayCheck przeprowadził badanie, z którego chciał się dowiedzieć, jak postrzegane są wycieczki zorganizowane. O ile pokolenie wyżu demograficznego (baby boomers) kojarzy je przede wszystkim z wygodą, bezpieczeństwem i prostotą, o tyle generacja najmłodszych, zwanych generacją Z, dostrzega w nich znacznie więcej. Ponad dwie trzecie przedstawicieli młodszej grupy wskazuje, że wyjazdy zorganizowane mogą być również „pełne wrażeń, różnorodne, autentyczne i dopasowane do indywidualnych potrzeb”.
Czytaj więcej
Klienci biur podróży rezerwują wycieczki głównie przez internet i to niezależnie od wieku. Ale tr...
Młodzi są również bardziej otwarci na potencjał tej formy podróży, szczególnie pod względem elastyczności, spontaniczności i niezależności – co organizatorzy turystyki coraz częściej podkreślają w swoich komunikatach. „Wycieczki zorganizowane nigdy wcześniej nie były tak atrakcyjne i elastyczne jak dziś – zgodnie twierdzą prezes biura podróży Dertour Ingo Burmester i prezes TUI Deutschland Benjamin Jacobi, cytowani przez portal branży turystycznej Touristik Aktuell.
Wycieczki z biurami podróży są „wygodne i nieskomplikowane”
Wyniki badania HolidayCheck potwierdzają także ustalenia innych analiz - podróże zorganizowane cieszą się generalnie dobrą opinią wśród wyjeżdżających. W otwartej ankiecie, w której uczestnicy spontanicznie podawali skojarzenia z terminem „podróż zorganizowana”, 23 procent wskazało „all inclusive”, a 14 procent określiło je jako „wygodne i nieskomplikowane”.
Z danych HolidayCheck wynika, że około dwóch trzecich Niemców przynajmniej raz w życiu skorzystało z tej formy wyjazdu. Co ciekawe, aż 87 procent przedstawicieli pokolenia Z planuje zrobić to ponownie, podczas gdy wśród baby boomers odsetek ten wynosi jedynie około 70 procent.