Młodsi klienci biur podróży wolą kupować wakacje u agentów turystycznych

Klienci biur podróży rezerwują wycieczki głównie przez internet i to niezależnie od wieku. Ale tradycyjni agenci turystyczni nie muszą się obawiać o swoją przyszłość, bo okazuje się, że młodzi klienci chętnie do nich wracają.

Publikacja: 13.03.2024 14:31

Młodsi klienci biur podróży wolą kupować wakacje u agentów turystycznych

Foto: Adobe Stock

Taki wniosek płynie z badania przeprowadzonego na zlecenie niemieckiego biura podróży TUI przez firmę YouGov – pisze portal branży turystycznej Reise vor-9.

Ogólna konkluzja z ankiety jest taka, że gotowość do kupienia wycieczki przez internet rośnie. Jednak, jak podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w TUI Deutschalnd Benjamin Jacobi, zaskakujące jest, że odsetek osób zainteresowanych bezpośrednią poradą agenta jest większy wśród młodszych klientów. Ci w przedziale 25-34 lata chcą skorzystać z jego wiedzy dwa razy częściej niż osoby liczące ponad 55 lat.

Czytaj więcej

Trzeci pod względem wielkości touroperator w Niemczech szuka nowego właściciela

– Widzimy, że coraz więcej nowych klientów z młodszego pokolenia rezerwuje wyjazdy w naszych salonach – zauważa Jacobi.

Dyrektor tłumaczy to tym, że młodsi doceniają eksperckość sprzedawców, ponieważ dzięki temu oszczędzają czas, który mogą zainwestować w coś innego.

TUI polega na agentach turystycznych

TUI dostrzegł ten trend już wcześniej, dlatego postawił na sprzedaż w kilku kanałach – łączy klientów korzystających z jego strony internetowej z salonami sprzedaży.

Jak mówił niedawno prezes TUI Group Sebastian Ebel, 20 procent rezerwacji koncern pozyskuje przez internet (w tym przez aplikację). Przeważająca część rezerwacji przechodzi przez ręce pośredników, dlatego koncern koncentruje się na współpracy z biurami sprzedaży stacjonarnej. A w Wielkiej Brytanii wręcz rozbudowuje zewnętrzną sieć sprzedaży.

Z kolei należąca do TUI firma TLT Urlaubsreisen, zajmująca się sprzedażą mobilną, powiększa szeregi swoich sprzedawców, ma ich już 700.

Taki wniosek płynie z badania przeprowadzonego na zlecenie niemieckiego biura podróży TUI przez firmę YouGov – pisze portal branży turystycznej Reise vor-9.

Ogólna konkluzja z ankiety jest taka, że gotowość do kupienia wycieczki przez internet rośnie. Jednak, jak podkreśla dyrektor sprzedaży i marketingu w TUI Deutschalnd Benjamin Jacobi, zaskakujące jest, że odsetek osób zainteresowanych bezpośrednią poradą agenta jest większy wśród młodszych klientów. Ci w przedziale 25-34 lata chcą skorzystać z jego wiedzy dwa razy częściej niż osoby liczące ponad 55 lat.

Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji
Biura Podróży
Rainbow sprzedał prawie 23 procent więcej wakacji. Najmocniej rośnie Tunezja
Biura Podróży
Wierzyciele upadłego giganta turystycznego dostaną pieniądze. Czekali pięć lat
Biura Podróży
Nasz raport. Samolotem na wakacje – tam dolecisz czarterem z Polski
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Biura Podróży
Tydzień podwyżek w biurach podróży. Cena Grecji przebiła kolejną barierę
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą