Spółka Rainbow Tours (biuro podróży Rainbow i spółka hotelowa White Olive) zanotowała w roku 2024 najlepszy wynik w swojej ponad trzydziestoletniej historii. Obsłużyła prawie 690 tysięcy klientów (wzrost rok do roku o 26 procent), miała 4 miliardy złotych przychodów (o 23,7 procent więcej porównując rok do roku) i zarobiła netto 279 milionów złotych (plus 67,1 procent).
Rainbow zrealizował plany dwóch sezonów – letniego i zimowego
Jak wyjaśnia prezes Maciej Szczechura, na ten sukces złożyło się kilka elementów. Po pierwsze nie wystąpiły żadne istotne zdarzenia o nietypowym charakterze, które mogłyby zniweczyć wysiłek spółki (jak np. pożary na Rodos w 2023 roku). Po drugie organizatorom zagranicznych wyjazdów sprzyjały warunki makroekonomiczne, jak korzystne kursy walut (mocny złoty) i stosunkowo stabilne (z tendencją do spadku) ceny paliwa lotniczego.
- Pozwoliło to zrealizować praktycznie wszystkie cele, jakie postawiliśmy sobie na oba sezony turystyczne - lato 2024 i zima 2024/2025 – wyjaśnia Szczechura.
Czytaj więcej
Rainbow sprzedał na lato 262,6 tysiąca wycieczek, o 11,3 procent więcej niż rok temu. - Taki wzro...
Dobry standing finansowy spółki i rekordowe wyniki finansowe przełożyły się na zainteresowanie inwestorów giełdowych i spowodowały awans Rainbow Tours S.A. w hierarchii indeksów giełdowych.