Dobra opinia sprzedaje hotel lepiej niż zniżka

Zdaniem naukowców dobre oceny, jakie hotele, bary i restauracje dostają od zadowolonych klientów, mogą być równie skutecznym narzędziem sprzedaży jak rabat. Turyści chętniej wydają pieniądze na sprawdzone oferty, do tanich, ale mało znanych podchodzą z rezerwą.

Publikacja: 21.08.2023 08:35

Dobra opinia sprzedaje hotel lepiej niż zniżka

Foto: Adobe Stock

W kwietniu zeszłego roku Google opublikował badanie, z którego wynikało, że należy zapomnieć o strategiach rabatowych, bo istnieją inne sposoby zwiększenia sprzedaży przez internet - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Badanie, w którym przeanalizowano 120 tysięcy procesów zakupowych z udziałem tysiąca konsumentów pokazało, że mogą się oni koncentrować na danym produkcie, ale nie mają nic przeciwko zmianie sprzedawcy, u którego ostatecznie go kupią.

Ekspert Google'a Pablo Pérez tłumaczył, że dobre recenzje klientów, np. pięciogwiazdkowe oceny, mogą być bardzo pomocne w zamykaniu transakcji, ponieważ ludzie ufają ludziom takim jak oni sami. Jego zdaniem to lepsze niż rabaty.

Profesorki biznesu z z Universitat Oberta de Catalunya, Neus Soler i Ana Isabel Jiménez Zarco, twierdzą z kolei, że badanie Google'a, które opierało się na handlu detalicznym, można przenieść na usługi świadczone na przykład przez hotele, restauracje i bary.

Czytaj więcej

Polacy chwalą swoje hotele. Jeśli są niezadowoleni, to głównie ze śniadań

- Mając do wyboru hotel bez zniżki, ale z dobrymi ocenami albo ze zniżką, jednak bez recenzji innych użytkowników, konsument na ogół wybiera ten pierwszy - twierdzi Soler.

Badaczka dodaje, że w sektorze turystycznym opinie są jeszcze ważniejsze niż w innych, bo ludzie oszczędzają pieniądze przez cały rok, by spędzić idealne wakacje. Kiedy coś pójdzie nie tak, frustracja jest większa niż w wypadku innych zakupów.

Ana Isabel Jiménez Zarco również zwraca uwagę na rosnącą wagę ocen w marketingu cyfrowym. Są one istotne, ponieważ opinia klienta uważana jest za obiektywną i postrzegana jako wrażenia użytkownika. Informacje dotyczące jakości, np. atmosfera lokalu czy sposób traktowania przez kelnera, mają bardzo duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

W kwietniu zeszłego roku Google opublikował badanie, z którego wynikało, że należy zapomnieć o strategiach rabatowych, bo istnieją inne sposoby zwiększenia sprzedaży przez internet - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Badanie, w którym przeanalizowano 120 tysięcy procesów zakupowych z udziałem tysiąca konsumentów pokazało, że mogą się oni koncentrować na danym produkcie, ale nie mają nic przeciwko zmianie sprzedawcy, u którego ostatecznie go kupią.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać