W kwietniu zeszłego roku Google opublikował badanie, z którego wynikało, że należy zapomnieć o strategiach rabatowych, bo istnieją inne sposoby zwiększenia sprzedaży przez internet - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Badanie, w którym przeanalizowano 120 tysięcy procesów zakupowych z udziałem tysiąca konsumentów pokazało, że mogą się oni koncentrować na danym produkcie, ale nie mają nic przeciwko zmianie sprzedawcy, u którego ostatecznie go kupią.
Ekspert Google'a Pablo Pérez tłumaczył, że dobre recenzje klientów, np. pięciogwiazdkowe oceny, mogą być bardzo pomocne w zamykaniu transakcji, ponieważ ludzie ufają ludziom takim jak oni sami. Jego zdaniem to lepsze niż rabaty.
Profesorki biznesu z z Universitat Oberta de Catalunya, Neus Soler i Ana Isabel Jiménez Zarco, twierdzą z kolei, że badanie Google'a, które opierało się na handlu detalicznym, można przenieść na usługi świadczone na przykład przez hotele, restauracje i bary.
Czytaj więcej
Polscy turyści nocujący w hotelach narzekają nie, jak można by się spodziewać, na ceny, ale przede wszystkim na śniadania - pory ich podawania, jakość i wybór jedzenia czy czystość w stołówkach. Powodem do zadowolenia jest z kolei dobra lokalizacja.
- Mając do wyboru hotel bez zniżki, ale z dobrymi ocenami albo ze zniżką, jednak bez recenzji innych użytkowników, konsument na ogół wybiera ten pierwszy - twierdzi Soler.