Dobra opinia sprzedaje hotel lepiej niż zniżka

Zdaniem naukowców dobre oceny, jakie hotele, bary i restauracje dostają od zadowolonych klientów, mogą być równie skutecznym narzędziem sprzedaży jak rabat. Turyści chętniej wydają pieniądze na sprawdzone oferty, do tanich, ale mało znanych podchodzą z rezerwą.

Publikacja: 21.08.2023 08:35

Dobra opinia sprzedaje hotel lepiej niż zniżka

Foto: Adobe Stock

W kwietniu zeszłego roku Google opublikował badanie, z którego wynikało, że należy zapomnieć o strategiach rabatowych, bo istnieją inne sposoby zwiększenia sprzedaży przez internet - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Badanie, w którym przeanalizowano 120 tysięcy procesów zakupowych z udziałem tysiąca konsumentów pokazało, że mogą się oni koncentrować na danym produkcie, ale nie mają nic przeciwko zmianie sprzedawcy, u którego ostatecznie go kupią.

Ekspert Google'a Pablo Pérez tłumaczył, że dobre recenzje klientów, np. pięciogwiazdkowe oceny, mogą być bardzo pomocne w zamykaniu transakcji, ponieważ ludzie ufają ludziom takim jak oni sami. Jego zdaniem to lepsze niż rabaty.

Profesorki biznesu z z Universitat Oberta de Catalunya, Neus Soler i Ana Isabel Jiménez Zarco, twierdzą z kolei, że badanie Google'a, które opierało się na handlu detalicznym, można przenieść na usługi świadczone na przykład przez hotele, restauracje i bary.

Czytaj więcej

Polacy chwalą swoje hotele. Jeśli są niezadowoleni, to głównie ze śniadań

- Mając do wyboru hotel bez zniżki, ale z dobrymi ocenami albo ze zniżką, jednak bez recenzji innych użytkowników, konsument na ogół wybiera ten pierwszy - twierdzi Soler.

Badaczka dodaje, że w sektorze turystycznym opinie są jeszcze ważniejsze niż w innych, bo ludzie oszczędzają pieniądze przez cały rok, by spędzić idealne wakacje. Kiedy coś pójdzie nie tak, frustracja jest większa niż w wypadku innych zakupów.

Ana Isabel Jiménez Zarco również zwraca uwagę na rosnącą wagę ocen w marketingu cyfrowym. Są one istotne, ponieważ opinia klienta uważana jest za obiektywną i postrzegana jako wrażenia użytkownika. Informacje dotyczące jakości, np. atmosfera lokalu czy sposób traktowania przez kelnera, mają bardzo duże znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

W kwietniu zeszłego roku Google opublikował badanie, z którego wynikało, że należy zapomnieć o strategiach rabatowych, bo istnieją inne sposoby zwiększenia sprzedaży przez internet - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Badanie, w którym przeanalizowano 120 tysięcy procesów zakupowych z udziałem tysiąca konsumentów pokazało, że mogą się oni koncentrować na danym produkcie, ale nie mają nic przeciwko zmianie sprzedawcy, u którego ostatecznie go kupią.

Hotele
Więcej „slow” w Slowhopie - do noclegów w stylu „slow” doszedł slow food
Hotele
Były prezes TUI w Polsce i w Niemczech, Marek Andryszak, wraca do turystyki
Hotele
Lex Kamilek u drzwi hotelu, a branża noclegowa wciąż niegotowa
Hotele
Hotelarze: Lipiec nieco zawiódł oczekiwania, ale całe wakacje nie będą złe
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Hotele
Nowe władze Polskiego Holdingu Hotelowego. Na czele Rafał Kincer