Polacy chwalą swoje hotele. Jeśli są niezadowoleni, to głównie ze śniadań

Polscy turyści nocujący w hotelach narzekają nie, jak można by się spodziewać, na ceny, ale przede wszystkim na śniadania - pory ich podawania, jakość i wybór jedzenia czy czystość w stołówkach. Powodem do zadowolenia jest z kolei dobra lokalizacja.

Publikacja: 09.08.2023 13:52

Polacy chwalą swoje hotele. Jeśli są niezadowoleni, to głównie ze śniadań

Foto: PAP

Firma SentiOne zajmująca się między innymi monitorowaniem internetu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przeanalizowała 55 tysięcy recenzji obiektów hotelowych, które polscy internauci napisali od początku roku, aby sprawdzić, na co goście najbardziej zwracają uwagę podczas wyjazdów, co chwalą, a co krytykują.

Wzięła pod uwagę recenzje zamieszczone przede wszystkim na portalach typu Booking.com i Google Maps. Około 80 procent z nich dotyczyło obiektów w Polsce, a pozostałe około 20 procent - za granicą, głównie w Grecji i Egipcie.

Aż 28 tysięcy opinii było pozytywnych, a tylko 7 tysięcy negatywnych, pozostałe miały wydźwięk neutralny.

Czytaj więcej

Bezpiecznie, jak w Polsce. Turyści nie boją się tu kradzieży lub napaści

Najważniejsza lokalizacja

Polscy turyści cenią sobie przede wszystkim dobrą lokalizację obiektów noclegowych, chociaż dla każdego oznacza ona co innego. Najlepiej, aby hotel był położony jednocześnie w centrum, blisko plaży, dworca, restauracji i innych atrakcji. Goście cenią sobie też urokliwe uliczki i zadbaną, spokojną okolicę - za te walory chwalą na przykład nadmorskie Darłówko.

W drugiej kolejności zwracają uwagę na standard pokoju, przede wszystkim czystość, ciszę, widok z okna i wyposażenie, takie jak lodówka czy czajnik.

Na trzecim miejscu wśród zalet obiektów hotelowych najczęściej wymieniają atrakcje dla dzieci, takie jak sale zabaw czy basen, chociaż czasem do wzbudzenia zachwytu dzieci i, co za tym idzie, zadowolenia rodziców wystarczy nawet łóżko piętrowe czy akwarium koło recepcji.

Cena? Wcale nie taka ważna

- Wbrew temu, czego można by się spodziewać, polskim turystom nie przeszkadzają tak bardzo wysokie ceny pobytu - te znalazły się dopiero na czwartej pozycji wśród najczęściej krytykowanych elementów - mówi starsza menedżer ds. produktu SentiOne Martyna Knitter, cytowana w komunikacie.

- Pierwsze miejsce zajęły hotelowe śniadania i tu z krytyką spotyka się w zasadzie wszystko - pory podawania, wybór jedzenia, jego jakość czy - to akurat zdecydowanie słusznie - obecność mrówek na talerzach. Bardzo często dostaje się taniej wędlinie i parówkom - dodaje.

Czytaj więcej

Hotelarze: Turystów o jedną trzecią mniej niż przed rokiem. Ceny w dół

Drugim aspektem najczęściej krytykowanym przez polskich turystów jest obsługa - niemiła, ale też niekompetentna, powolna i nieodpowiadająca na maile i telefony.

Na trzecim miejscu znalazły się hotelowe baseny. Goście narzekają przede wszystkim na zimną wodę, brud i brak remontów, godziny dostępności czy dodawanie do wody zbyt wielu chemikaliów.

Bardzo często krytykowanym elementem pobytu w danym miejscu są również inni ludzie. Niechętnie patrzy się na obecność niemieckich turystów, bawiące się i biegające dzieci, a także odbywające się w hotelach imprezy.

Negatywne recenzje są wystawiane nie tylko przez niezadowolonych gości, ale również pracowników obiektów. Krytykują oni nadmiar obowiązków niepokrywający się z ustaleniami z umowy, niskie i wypłacane z opóźnieniem pensje oraz innych pracowników.

Analiza została wykonana przy pomocy narzędzia SentiOne Listen - platformy analizującej wypowiedzi konsumentów na platformach społecznościowych, stronach internetowych, forach i blogach. Platforma zbiera i analizuje 150 milionów wzmianek i wypowiedzi dziennie. Od 2019 roku możliwe jest też monitorowanie i analizowanie recenzji konsumentów na Google Maps, Booking.com, Trustpilot i innych stronach.

Firma SentiOne zajmująca się między innymi monitorowaniem internetu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przeanalizowała 55 tysięcy recenzji obiektów hotelowych, które polscy internauci napisali od początku roku, aby sprawdzić, na co goście najbardziej zwracają uwagę podczas wyjazdów, co chwalą, a co krytykują.

Wzięła pod uwagę recenzje zamieszczone przede wszystkim na portalach typu Booking.com i Google Maps. Około 80 procent z nich dotyczyło obiektów w Polsce, a pozostałe około 20 procent - za granicą, głównie w Grecji i Egipcie.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać