Polska będzie miała turystyczny rekord - najdłuższy hotel w Europie. Nie nad morzem

Za trzy dni, 9 września, w Szczyrku otworzy się najdłuższy hotel w Europie - Mercure Szczyrk Resort. Położony u stóp Skrzycznego obiekt ma 330 metrów długości.

Publikacja: 06.09.2024 14:28

Polska będzie miała turystyczny rekord - najdłuższy hotel w Europie. Nie nad morzem

Foto: Mercure Szczyrk Resort

Czterogwiazdkowy hotel, który będzie działał pod należącą do firmy Accor marką Mercure, leży u podnóża Skrzycznego - najwyższego szczytu Beskidu Śląskiego (1237 metrów n.p.m.), na wysokości 660 metrów n.p.m., co czyni zeń jeden z najwyżej położonych obiektów hotelowych w Polsce. Jest on także najdłuższym, bo mierzącym 330 metrów, hotelem w Europie.

Mercure Szczyrk Resort powstał w miejscu ośrodka wypoczynkowego z czasów PRL-u Orle Gniazdo, należącego do Huty Katowice. Projekt budynku stworzyło konsorcjum Pracownia Architektoniczna ARC i Gronner&Rączka Architekci, a wystrój wnętrz jest dziełem Biura Architektonicznego Q2Studio. Właścicielem obiektu jest firma Beskid Resort Properties,  operatorem zaś Hotel Professionals Management Group.

Choć hotel został całkowicie przebudowany i zyskał kilka kondygnacji, kształtem nawiązuje według projektantów do dawnej nazwy.

Foto: Mercure Szczyrk Resort

Czytaj więcej

Zmiany w kierownictwie popularnego portalu z noclegami

Każdy pokój hotelu w Beskidach z widokiem na góry

Mercure Szczyrk Resort ma dziewięć kondygnacji i 447 pokojów i apartamentów z tysiącem miejsc do spania - każdy z widokiem na Beskid Śląski.

A ponadto podziemne i naziemne parkingi na 200 aut, przestrzeń eventową o powierzchni 2,5 tysiąca metrów kwadratowych, którą można podzielić na kilkanaście mniejszych sal konferencyjnych, wypożyczalnię nart i rowerów, centrum spa z 10 gabinetami, sauną suchą i parową, kompleks basenowy z basenem pływackim, basenem dla dzieci, dwiema zjeżdżalniami, pool barem, a także strefą tylko dla dorosłych z czterema saunami, grotą solną i jacuzzi na tarasie (czynna od 1 października), pięć punktów gastronomicznych, w tym grill bar na 400 osób i restauracje Flame i Seasons z daniami kuchni polskiej i międzynarodowej.

Foto: Mercure Szczyrk Resort

„Sięgamy szczytów w każdym wymiarze” - pisze na swoim profilu na Facebooku Mercure Szczyrk Resort w przededniu otwarcia.

„Z dumą dzielimy się historią jednego z naszych prezesów. Jakub Prozner całkiem niedawno zdobył Matterhorn, który należy do czołówki najbardziej wymagających szczytów w Alpach. Ta wspinaczka symbolizuje nasze miesiące ciężkiej pracy przy budowie Mercure Szczyrk Resort. Droga była pełna wyzwań, ale z każdym krokiem zbliżaliśmy się do celu - stworzenia miejsca idealnego dla waszego wypoczynku w sercu Beskidów. Tak jak zdobycie Matterhornu wymagało determinacji, tak budowa naszego hotelu była pełna wysiłku, ale teraz możemy spojrzeć na wszystko z perspektywy zwycięzców”.

Foto: Mercure Szczyrk Resort

Czytaj więcej

Inwestycje hotelowe w Europie przyspieszają. Ponad tysiąc obiektów w trzy lata

Czterogwiazdkowy hotel, który będzie działał pod należącą do firmy Accor marką Mercure, leży u podnóża Skrzycznego - najwyższego szczytu Beskidu Śląskiego (1237 metrów n.p.m.), na wysokości 660 metrów n.p.m., co czyni zeń jeden z najwyżej położonych obiektów hotelowych w Polsce. Jest on także najdłuższym, bo mierzącym 330 metrów, hotelem w Europie.

Mercure Szczyrk Resort powstał w miejscu ośrodka wypoczynkowego z czasów PRL-u Orle Gniazdo, należącego do Huty Katowice. Projekt budynku stworzyło konsorcjum Pracownia Architektoniczna ARC i Gronner&Rączka Architekci, a wystrój wnętrz jest dziełem Biura Architektonicznego Q2Studio. Właścicielem obiektu jest firma Beskid Resort Properties,  operatorem zaś Hotel Professionals Management Group.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać