Hiszpańscy hotelarze będą walczyć o odszkodowania od Booking.com

Hiszpańscy hotelarze chcą odszkodowania od Booking.com. Zarzucają tej firmie stosowanie klauzul abuzywnych w umowach z nimi. Chodzi o blokowanie oferowania niższych cen.

Publikacja: 26.11.2024 13:16

Hiszpańscy hotelarze będą walczyć o odszkodowania od Booking.com

Foto: Adobe Stock

Hiszpańska Konfederacja Hoteli i Obiektów Turystycznych (CEHAT) rozważa dochodzenie odszkodowania od Booking.com, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Firmie zarzuca stosowanie klauzul abuzywnych w umowach, które zakazywały obiektom sprzedawania noclegów w cenach niższych niż te dostępne przez platformę rezerwacyjną.

CEHAT stoi na stanowisku, że tego typu zapisy ograniczają swobodną konkurencję, co jest zagwarantowane na wolnym rynku, co więcej, ma to bardzo negatywny wpływ na kwestie gospodarcze.

Czytaj więcej

Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników

Europejska branża hotelarska wesprze Hiszpanów

Jeżeli CEHAT podejmie kroki w celu realizacji tego zamierzenia, dołączą się do niego inni partnerzy z Europy będący członkami Hotrec – stowarzyszenia reprezentującego obiekty zakwaterowania i gastronomię w Unii Europejskiej. Konfederacja będzie mogła też liczyć na wsparcie kancelarii prawnych specjalizujących się w przepisach dotyczących konkurencji.

- Chcemy zagwarantować, że wszelkie roszczenia o odszkodowanie zostaną złożone z rozwagą i w profesjonalny sposób – mówi Jorge Marichal, prezes CEHAT, cytowany w oświadczeniu przekazanym przez Europa Press.

Czytaj więcej

TSUE: Booking nie może zakazywać hotelom oferowania noclegów po niższych cenach

CEHAT przypomina, że latem ubiegłego roku Krajowa Komisja ds. Rynków i Konkurencji nałożyła na Booking.com największą karę w historii, właśnie za stosowanie klauzul parytetu w umowach z obiektami noclegowymi.

Hiszpańska Konfederacja Hoteli i Obiektów Turystycznych (CEHAT) rozważa dochodzenie odszkodowania od Booking.com, pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Firmie zarzuca stosowanie klauzul abuzywnych w umowach, które zakazywały obiektom sprzedawania noclegów w cenach niższych niż te dostępne przez platformę rezerwacyjną.

CEHAT stoi na stanowisku, że tego typu zapisy ograniczają swobodną konkurencję, co jest zagwarantowane na wolnym rynku, co więcej, ma to bardzo negatywny wpływ na kwestie gospodarcze.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać