Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników

Booking Holdings, właściciel platformy z noclegami Booking.com, poinformował, że po niedawnym wzroście kosztów operacyjnych tej spółki zamierza zwolnić część jej pracowników.

Publikacja: 12.11.2024 08:09

Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników

Foto: Adobe Stock

Booking.com w ramach restrukturyzacji planuje zwolnić część pracowników - podaje agencja Reutera, powołując się na przesłane jej oświadczenie Booking Holdings, właściciela platformy z noclegami.

„To trudny, ale konieczny krok, dzięki któremu Booking.com pozostanie konkurencyjny i nadal będzie wprowadzał innowacje korzystne dla klientów” - głosi oświadczenie.

Czytaj więcej

Rewolucyjna decyzja Bookinga - rezygnuje z klauzuli najniższej ceny

Booking Holdings nie podał, ilu pracowników zamierza zwolnić. Wiadomo natomiast, że zwolnienia ograniczone będą do Booking.com, nie dotkną natomiast pozostałych należących do grupy spółek, takich jak Agoda, Kayak, Priceline czy OpenTable.

Booking Holdings: Zwolnienia to efekt wzrostu kosztów operacyjnych

W zgłoszeniu do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd Stanów Zjednoczonych (U.S. Securities and Exchange Commission, SEC) Booking Holdings pisze, że więcej informacji na temat harmonogramu reorganizacji, jego wpływu na pracowników i wyniki finansowe poda „we właściwym czasie”.

Decyzja o restrukturyzacji zapadła kilka dni po niedawnej publikacji raportu finansowego firmy, który wykazał 13,6-procentowy wzrost kosztów operacyjnych w trzecim kwartale.

Czytaj więcej

Booking znowu nadużył pozycji. Zapłaci ponad 400 milionów euro kary

Zwolnienia mają „uwolnić zasoby, które można będzie zainwestować w dalsze ulepszanie oferty” i „poprawić elastyczność organizacyjną firmy”.

Pod koniec 2023 roku Booking Holdings zatrudniał około 23,6 tysiąca ludzi.

Na początku roku redukcję zatrudnienia o około 1,5 tysiąca stanowisk (9 procent ogółu) w ramach podobnej restrukturyzacji organizacyjnej i technologicznej ogłosiła Expedia.

Booking.com w ramach restrukturyzacji planuje zwolnić część pracowników - podaje agencja Reutera, powołując się na przesłane jej oświadczenie Booking Holdings, właściciela platformy z noclegami.

„To trudny, ale konieczny krok, dzięki któremu Booking.com pozostanie konkurencyjny i nadal będzie wprowadzał innowacje korzystne dla klientów” - głosi oświadczenie.

Pozostało 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Mniej rezerwacji w hotelach na jesień. „Prawdopodobnie efekt powodzi”