Reklama

Noclegi rezerwowane w TikToku? To się już dzieje, dzięki współpracy z Booking.com

TikTok powoli staje się portalem turystycznym – dzięki współpracy z Booking.com użytkownicy mogą rezerwować hotele bezpośrednio w tej aplikacji. Dodatkowo influencerzy w ramach programu „TikTok Go” będą promować obiekty a w zamian dostawać prowizje lub vouchery na pobyt.

Publikacja: 20.08.2025 00:14

Dzięki współpracy TikToka z Booking.com użytkowanicy tej pierwszej aplikacji mogą rezerwować przez n

Dzięki współpracy TikToka z Booking.com użytkowanicy tej pierwszej aplikacji mogą rezerwować przez nią noclegi

Foto: Adobe Stock

TikTok realizuje strategię bycia sprzedawcą internetowym. W Stanach Zjednoczonych użytkownicy mogą teraz rezerwować hotele bezpośrednio w aplikacji – jest to możliwe dzięki współpracy z Booking.com, pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.

Funkcja umożliwia wskazanie dat zameldowania i wymeldowania oraz wyszukanie dostępnych pokojów. Każdy hotel dostanie własną stronę z informacjami o cenach, udogodnieniach i atrakcjach w okolicy.

Influencerzy promują hotele na TikToku

Z kolei nowy program „TikTok Go” zmienia twórców treści w partnerów sprzedażowych. Za promowanie hoteli w swoich filmach dostają prowizję lub zniżkę. Wymagania wobec nich są minimalne – muszą mieć ukończone 18 lat, co najmniej tysiąc obserwujących, nie mogą mieć na koncie naruszeń regulaminu.

Czytaj więcej

UOKiK przywołuje Booking.com do porządku. Spółka obiecała klientom rekompensaty

Integracja ma sprawić, że cały proces zakupowy będzie realizowany na jednej platformie – od inspiracji poprzez prezentowanie obiektów w filmach aż po rezerwację. Dla dostawców usług turystycznych oznacza to możliwość prowadzenia potencjalnych klientów bez „przeskakiwania” między mediami - twierdzi TikTok.

Reklama
Reklama

W branży model ten budzi jednak wątpliwości – pisze Horizont. Szczególnie w Europie Booking.com znajduje się pod presją z powodu stosowania klauzul cenowych i wysokich prowizji.

Ponad 10 tysięcy hoteli złożyło pozwy, zarzucając firmie naruszanie prawa antymonopolowego Unii Europejskiej. Krytycy wskazują, że współpraca z TikTokiem może dodatkowo wypaczyć rynek – marketingowy zasięg platformy daje Bookingowi przewagę konkurencyjną kosztem mniejszych, lokalnych podmiotów.

Czytaj więcej

Pozew zbiorowy przeciwko Booking.com. Amerykańska platforma zabrała głos

TikTok realizuje strategię bycia sprzedawcą internetowym. W Stanach Zjednoczonych użytkownicy mogą teraz rezerwować hotele bezpośrednio w aplikacji – jest to możliwe dzięki współpracy z Booking.com, pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9.

Funkcja umożliwia wskazanie dat zameldowania i wymeldowania oraz wyszukanie dostępnych pokojów. Każdy hotel dostanie własną stronę z informacjami o cenach, udogodnieniach i atrakcjach w okolicy.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Wrzesień złotym miesiącem dla zachodniopomorskiej turystyki. „Lepszy niż lipiec”
Hotele
Miliony z Unii Europejskiej dla Arche na rewitalizację zabytkowej elektrociepłowni
Hotele
Startuje Warmińsko-Mazurski Bon Turystyczny. 2 miliony złotych na dopłaty
Hotele
Egipt zamyka sześć hoteli nad Morzem Czerwonym. Za „niski poziom sanitarny”
Reklama
Reklama