Polski Holding Hotelowy notuje wzrost przychodów i pracuje nad nową strategią rozwoju

W ubiegłym roku przychody Polskiego Holdingu Hotelowego wzrosły o 4,7 procent w porównaniu z rokiem 2023 i sięgnęły 522,6 miliona złotych.

Publikacja: 13.02.2025 12:28

Polski Holding Hotelowy notuje wzrost przychodów i pracuje nad nową strategią rozwoju

Foto: Polski Holding Hotelowy

Polski Holding Hotelowy (PHH) poinformował w komunikacie prasowym o wynikach finansowych za 2024 rok.

Przychody grupy kapitałowej PHH wyniosły 522,6 miliona złotych, czyli o 4,7 procent więcej w porównaniu z rokiem 2023. Motorem wzrostu była spółka PHH, która uzyskała 275,3 miliona złotych przychodów, o prawie 9 procent większych niż rok wcześniej.

Wynik brutto całej grupy kapitałowej wyniósł 53 miliony złotych, a w wypadku spółki PHH – 82,8 miliona złotych. Różnica na poziomie niemal 30 milionów złotych bierze się z wyników spółek zależnych, „co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów grupy” - czytamy w komunikacie.

Pomimo wymagających warunków rynkowych PHH utrzymał wysoką efektywność operacyjną. Wskaźnik GOP (zysk operacyjny brutto) w spółce PHH wyniósł 91,5 miliona złotych, a EBITDA 118 milionów złotych – wyjaśnia dalej spółka.

Czytaj więcej

Nowe władze Polskiego Holdingu Hotelowego. Na czele Rafał Kincer

W drugim kwartale nowa strategia

Uwagę zwraca też wzrost wskaźników ADR (średniej ceny sprzedanego pokoju) i RevPAR (średniej ceny dostępnego pokoju), które są dowodem skuteczności działań sprzedażowych – głosi komunikat.

Obłożenie pokojów w spółce PHH wyniosło 73,9 procent, podczas gdy średnia dla Polski wynosi 68,6 procent (dane STR Global).

Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju wyniosła 414,9 złotych, dla porównania średnia dla Polski to 383,3 złotych (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy).

W wypadku wskaźnika RevPAR było to z kolei odpowiednio 306,8 złotych i 263 złote.

Foto: PHH

Czytaj więcej

Hotelarze: Święta i sylwester były udane, ale niepokoją słabe prognozy na ferie

- Wszystkie nasze działania są nastawione na poprawę efektywności operacyjnej i współpracy między różnym segmentami. Rozwój, poparty efektywnym zarządzaniem i zaangażowaniem zespołu, zaowocował wzrostem przychodów i kluczowych wskaźników takich jak RevPAR i ADR – podkreśla prezes PHH Rafał Kincer, cytowany w komunikacie.

- Obecnie pracujemy nad nową strategią rozwoju, którą zaprezentujemy w maju. Jej celem będzie dalsze umacnianie naszej pozycji lidera w branży i dostosowanie się do dynamicznie zmieniającego się rynku – dodaje.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Przybędą setki tysięcy pokojów hotelowych. Najwięcej w chińskiej metropolii
Hotele
Hotel w centrum Warszawy do zamknięcia? Nowe kłopoty Presidentiala
Hotele
Mövenpick w Karpaczu „czekoladowym rytuałem” powitał pierwszych gości
Hotele
Kair będzie miał więcej zabytkowych hoteli. Hotelarze przejmą rządowe budynki