W grudniu 2024 roku wyniki hoteli były gorsze niż w listopadzie, głównie za sprawą słabszych rezultatów hoteli biznesowych, ale również pogorszonych w porównaniu z poprzednim miesiącem wyników obiektów wypoczynkowych.
To oznacza, że okres świąteczno-noworoczny nie pozwolił na „odrobienie” słabszych pierwszych trzech tygodni grudnia – pisze Izba Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego w podsumowaniu najnowszej ankiety.
Frekwencja w grudniu rozczarowała
16 procent ankietowanych hoteli miało frekwencję poniżej 30 procent, natomiast obłożenie powyżej 50 procent zanotowała prawie połowa obiektów (47 procent, czyli o 8 punktów procentowych mniej niż w listopadzie), w tym 21 procent powyżej 70 procent.
35 procent hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 procent. To wyniki wyraźnie słabsze niż w listopadzie (o 23 punkty procentowe). Frekwencji 30 procent nie osiągnęło 17 procent hoteli.
Najliczniejsza była grupa „środka” z obłożeniem w zakresie 30-50 procent i udziałem 48 procent.