Wypad do europejskiej metropolii? Nocny pociąg już czeka

Oferta nocnych podróży kolejowych staje się coraz bogatsza, a trasy są tak opracowane, że skorzystać z nich mogą mieszkańcy różnych krajów europejskich.

Publikacja: 27.04.2023 08:57

Wypad do europejskiej metropolii? Nocny pociąg już czeka

Foto: PAP/CTK, Zapotocky Ales

Podróż nocą staje się coraz wygodniejsza, a to za sprawą pociągów dalekobieżnych, które są coraz nowocześniejsze. Dodatkowo taka forma transportu jest uważana za ekologiczną, a to zaczyna mieć znaczenie dla coraz większej liczby osób.

Latem oferta się rozrasta, a, jak podaje niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9, dzięki połączeniu uruchomionemu przez Koleje Austriackie (ÖBB) będzie można pojechać na przykład z Monachium aż do Rzymu. Do 254 pasażerów będzie jednocześnie podróżować pociągiem poruszającym się z maksymalną prędkością 230 kilometrów na godzinę. Ta trasa w ÖBB sprzedaje się obecnie najlepiej. Wagony sypialne i z kuszetkami na okres wakacji rezerwowane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Czytaj więcej

Rusza pociąg z Krakowa i Warszawy do Wilna. Jeden bilet, ale i jedna przesiadka

O rozwój swojej oferty dba także Norwegia, której Koleje Państwowe VY zamówiły u szwajcarskiego producenta Stadlera nowoczesne pociągi, a Szwedzi rozpisali przetarg o wartości prawie 900 milionów euro. Dodatkowo wydłużyli trasę, która prowadziła ze Sztokholmu do Hamburga, aż do Berlina.

We Włoszech nowe pociągi nocne obsługiwane przez Trenitalia kursują między Turynem, Mediolanem, Florencją, Rzymem, Neapolem i Palermo, a francuskie SNCF przywróciło połączenia z Paryża do Cannes i Tuluzy.

Na rynku pojawiają się też nowi gracze, jak start-up European Sleeper, który ma zacząć działać pod koniec maja. Pierwsza trasa biegnie z Brukseli przez Amsterdam do Berlina. Z niemieckiej stolicy można dalej przesiąść się na pociąg do Sztokholmu albo do Budapesztu. ÖBB planuje powiększyć liczbę połączeń z Berlina do czterech - oferta obejmie przejazdy do Paryża i Brukseli.

Podróż nocą staje się coraz wygodniejsza, a to za sprawą pociągów dalekobieżnych, które są coraz nowocześniejsze. Dodatkowo taka forma transportu jest uważana za ekologiczną, a to zaczyna mieć znaczenie dla coraz większej liczby osób.

Latem oferta się rozrasta, a, jak podaje niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9, dzięki połączeniu uruchomionemu przez Koleje Austriackie (ÖBB) będzie można pojechać na przykład z Monachium aż do Rzymu. Do 254 pasażerów będzie jednocześnie podróżować pociągiem poruszającym się z maksymalną prędkością 230 kilometrów na godzinę. Ta trasa w ÖBB sprzedaje się obecnie najlepiej. Wagony sypialne i z kuszetkami na okres wakacji rezerwowane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Kolej
Mazobilet, czyli zwiedzanie Warszawy i Mazowsza za 49 złotych, a nawet taniej
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Kolej
Koleje Szwajcarskie: Niepunktualność Kolei Niemieckich nam szkodzi
Kolej
Greenpeace: Trzeba nałożyć podatek, żeby latanie nie było tańsze od jazdy koleją
Kolej
Miliardowe inwestycje PKP Intercity. Do 2030 r. dwa razy więcej pociągów na torach
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Kolej
Koleje Czeskie będą wozić pasażerów z Pragi do Wrocławia, a może i Gdyni
Kolej
WorkTrips.com: Podróże służbowe kolejami będą nie tylko prostsze, ale i eko