Reklama
Rozwiń
Reklama

Wypad do europejskiej metropolii? Nocny pociąg już czeka

Oferta nocnych podróży kolejowych staje się coraz bogatsza, a trasy są tak opracowane, że skorzystać z nich mogą mieszkańcy różnych krajów europejskich.

Publikacja: 27.04.2023 08:57

Wypad do europejskiej metropolii? Nocny pociąg już czeka

Foto: PAP/CTK, Zapotocky Ales

Podróż nocą staje się coraz wygodniejsza, a to za sprawą pociągów dalekobieżnych, które są coraz nowocześniejsze. Dodatkowo taka forma transportu jest uważana za ekologiczną, a to zaczyna mieć znaczenie dla coraz większej liczby osób.

Latem oferta się rozrasta, a, jak podaje niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9, dzięki połączeniu uruchomionemu przez Koleje Austriackie (ÖBB) będzie można pojechać na przykład z Monachium aż do Rzymu. Do 254 pasażerów będzie jednocześnie podróżować pociągiem poruszającym się z maksymalną prędkością 230 kilometrów na godzinę. Ta trasa w ÖBB sprzedaje się obecnie najlepiej. Wagony sypialne i z kuszetkami na okres wakacji rezerwowane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Czytaj więcej

Rusza pociąg z Krakowa i Warszawy do Wilna. Jeden bilet, ale i jedna przesiadka

O rozwój swojej oferty dba także Norwegia, której Koleje Państwowe VY zamówiły u szwajcarskiego producenta Stadlera nowoczesne pociągi, a Szwedzi rozpisali przetarg o wartości prawie 900 milionów euro. Dodatkowo wydłużyli trasę, która prowadziła ze Sztokholmu do Hamburga, aż do Berlina.

We Włoszech nowe pociągi nocne obsługiwane przez Trenitalia kursują między Turynem, Mediolanem, Florencją, Rzymem, Neapolem i Palermo, a francuskie SNCF przywróciło połączenia z Paryża do Cannes i Tuluzy.

Reklama
Reklama

Na rynku pojawiają się też nowi gracze, jak start-up European Sleeper, który ma zacząć działać pod koniec maja. Pierwsza trasa biegnie z Brukseli przez Amsterdam do Berlina. Z niemieckiej stolicy można dalej przesiąść się na pociąg do Sztokholmu albo do Budapesztu. ÖBB planuje powiększyć liczbę połączeń z Berlina do czterech - oferta obejmie przejazdy do Paryża i Brukseli.

Podróż nocą staje się coraz wygodniejsza, a to za sprawą pociągów dalekobieżnych, które są coraz nowocześniejsze. Dodatkowo taka forma transportu jest uważana za ekologiczną, a to zaczyna mieć znaczenie dla coraz większej liczby osób.

Latem oferta się rozrasta, a, jak podaje niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9, dzięki połączeniu uruchomionemu przez Koleje Austriackie (ÖBB) będzie można pojechać na przykład z Monachium aż do Rzymu. Do 254 pasażerów będzie jednocześnie podróżować pociągiem poruszającym się z maksymalną prędkością 230 kilometrów na godzinę. Ta trasa w ÖBB sprzedaje się obecnie najlepiej. Wagony sypialne i z kuszetkami na okres wakacji rezerwowane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Kolej
RegioJet rozpycha się na polskich torach. Pojedzie do Berlina, Wrocławia i Szczecina
Kolej
Pendolino dojedzie w Tatry. Z Gdyni do Zakopanego w siedem i pół godziny
Kolej
Czeski przewoźnik RegioJet testuje trasę kolejową z Krakowa do Warszawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Kolej
Pociągi z Warszawy do Wilna przyspieszą. Na początek o godzinę
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama