Podróż nocą staje się coraz wygodniejsza, a to za sprawą pociągów dalekobieżnych, które są coraz nowocześniejsze. Dodatkowo taka forma transportu jest uważana za ekologiczną, a to zaczyna mieć znaczenie dla coraz większej liczby osób.
Latem oferta się rozrasta, a, jak podaje niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9, dzięki połączeniu uruchomionemu przez Koleje Austriackie (ÖBB) będzie można pojechać na przykład z Monachium aż do Rzymu. Do 254 pasażerów będzie jednocześnie podróżować pociągiem poruszającym się z maksymalną prędkością 230 kilometrów na godzinę. Ta trasa w ÖBB sprzedaje się obecnie najlepiej. Wagony sypialne i z kuszetkami na okres wakacji rezerwowane są z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
Czytaj więcej
11 grudnia ruszy pierwsze połączenie kolejowe Kraków – Wilno. Nie będzie to jednak bezpośredni kurs – ze względu na różne systemy torów w obu krajach, pasażerowie będą się przesiadać na granicy. Bilety od 30 euro, na niektóre dni już ich brakuje.
O rozwój swojej oferty dba także Norwegia, której Koleje Państwowe VY zamówiły u szwajcarskiego producenta Stadlera nowoczesne pociągi, a Szwedzi rozpisali przetarg o wartości prawie 900 milionów euro. Dodatkowo wydłużyli trasę, która prowadziła ze Sztokholmu do Hamburga, aż do Berlina.
We Włoszech nowe pociągi nocne obsługiwane przez Trenitalia kursują między Turynem, Mediolanem, Florencją, Rzymem, Neapolem i Palermo, a francuskie SNCF przywróciło połączenia z Paryża do Cannes i Tuluzy.