Rusza pociąg z Krakowa i Warszawy do Wilna. Jeden bilet, ale i jedna przesiadka

11 grudnia ruszy pierwsze połączenie kolejowe Kraków – Wilno. Nie będzie to jednak bezpośredni kurs – ze względu na różne systemy torów w obu krajach, pasażerowie będą się przesiadać na granicy. Bilety od 30 euro, na niektóre dni już ich brakuje.

Publikacja: 09.12.2022 09:52

Wilno

Wilno

Foto: Visit Lithuania

Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 11 grudnia pociąg „Hańcza”, dotychczas kursujący na trasie Kraków – Suwałki – Kraków, będzie kursował na wydłużonej trasie do stacji Mockava na Litwie. PKP Intercity uzgodniło z kolejami litewskimi LTG Link obustronne skomunikowanie tego pociągu z pociągiem litewskim Wilno – Mockava – Wilno. Podróżowanie między polskimi a litewskimi miastami będzie więc możliwe z jedną przesiadką. Składy będą podstawiane na ten sam peron, co ułatwi pasażerom przejście z pociągu do pociągu.

Czytaj więcej

Awantura w dreamlinerze LOT-u. Pasażer przypuścił szturm na kokpit

Przesiadka jest konieczna ze względu na dwa różne systemy torów w obu krajach – te na Litwie mają na wzór pociągów rosyjskich szerszy rozstaw szyn. To pozostałość po czasach, kiedy Litwa była sowiecką republiką.

Pociąg będzie kursował codziennie, podróż z przesiadką z Krakowa potrwa 13 i pół godziny, a z Warszawy niecałe 9 godzin. Na całą trasę wystawiony będzie jeden bilet. Jak podaje PKP Intercity, bilet z Krakowa do Wilna kosztuje 30 euro, a do Kowna – 25. Za podróż z Warszawy do Wilna pasażerowie zapłacą 25 euro, a do Kowna – 20. Bilety są od kilku dni w internetowym systemie sprzedaży PKP Intercity i kolei litewskich.

Jak podaje portal Delfi, Litwini chętnie kupują bilety na nowe połączenie. W ciągu kilku pierwszych dni od otwarcia sprzedaży LTG Link sprzedały na grudzień kilkaset biletów. Najpopularniejsze terminy to 16, 26 i 27 grudnia – ujawniła cytowana przez Delfi Kotryna Dzikaraitė z Kolei Litewskich.

Wagony litewskie będą miały gniazdka z prądem i bezpłatny internet w formie wi-fi. Pasażerowie mogą kupić napoje, kanapki, słodycze. Jednocześnie Dzikaraitė wskazuje, że w pociągu PKP Intercity nie będzie wi-fi, a jedzenie i napoje będą sprzedawane tylko na trasie Szepietowo-Warszawa.

- Największe miasta Litwy i Polski połączą codziennie kursujące pociągi - mówi cytowany w komunikacie PKP Intercity dyrektor generalny LTG Link Linas Baužys. - Wspólnie z naszym partnerem, spółką PKP Intercity zrealizowaliśmy międzynarodowe połączenie kolejowe, które zapewni zarówno ekologiczny środek podróżowania, jak i więź kulturową. Osoby podróżujące służbowo, młodzież, która chce poznać sąsiedni kraj lub pobawić się w Kownie, czy też goście, zamierzający świętować 700-lecie Wilna – już wkrótce każdy będzie mógł pociągiem dotrzeć do najważniejszych miast Litwy.

Pociągi z Krakowa odjeżdżać mają o 4.01, a z Warszawy o 7.35 rano. Przyjazd do Wilna zaplanowany jest na 17.34. Z powrotem z Wilna pociąg ruszy, według rozkładu, o 12.10.

Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 11 grudnia pociąg „Hańcza”, dotychczas kursujący na trasie Kraków – Suwałki – Kraków, będzie kursował na wydłużonej trasie do stacji Mockava na Litwie. PKP Intercity uzgodniło z kolejami litewskimi LTG Link obustronne skomunikowanie tego pociągu z pociągiem litewskim Wilno – Mockava – Wilno. Podróżowanie między polskimi a litewskimi miastami będzie więc możliwe z jedną przesiadką. Składy będą podstawiane na ten sam peron, co ułatwi pasażerom przejście z pociągu do pociągu.

Pozostało 80% artykułu
Kolej
Mazobilet, czyli zwiedzanie Warszawy i Mazowsza za 49 złotych, a nawet taniej
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Kolej
Koleje Szwajcarskie: Niepunktualność Kolei Niemieckich nam szkodzi
Kolej
Greenpeace: Trzeba nałożyć podatek, żeby latanie nie było tańsze od jazdy koleją
Kolej
Miliardowe inwestycje PKP Intercity. Do 2030 r. dwa razy więcej pociągów na torach
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Kolej
Koleje Czeskie będą wozić pasażerów z Pragi do Wrocławia, a może i Gdyni
Kolej
WorkTrips.com: Podróże służbowe kolejami będą nie tylko prostsze, ale i eko