Rusza pociąg z Krakowa i Warszawy do Wilna. Jeden bilet, ale i jedna przesiadka

11 grudnia ruszy pierwsze połączenie kolejowe Kraków – Wilno. Nie będzie to jednak bezpośredni kurs – ze względu na różne systemy torów w obu krajach, pasażerowie będą się przesiadać na granicy. Bilety od 30 euro, na niektóre dni już ich brakuje.

Publikacja: 09.12.2022 09:52

Wilno

Wilno

Foto: Visit Lithuania

Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 11 grudnia pociąg „Hańcza”, dotychczas kursujący na trasie Kraków – Suwałki – Kraków, będzie kursował na wydłużonej trasie do stacji Mockava na Litwie. PKP Intercity uzgodniło z kolejami litewskimi LTG Link obustronne skomunikowanie tego pociągu z pociągiem litewskim Wilno – Mockava – Wilno. Podróżowanie między polskimi a litewskimi miastami będzie więc możliwe z jedną przesiadką. Składy będą podstawiane na ten sam peron, co ułatwi pasażerom przejście z pociągu do pociągu.

Czytaj więcej

Awantura w dreamlinerze LOT-u. Pasażer przypuścił szturm na kokpit

Przesiadka jest konieczna ze względu na dwa różne systemy torów w obu krajach – te na Litwie mają na wzór pociągów rosyjskich szerszy rozstaw szyn. To pozostałość po czasach, kiedy Litwa była sowiecką republiką.

Pociąg będzie kursował codziennie, podróż z przesiadką z Krakowa potrwa 13 i pół godziny, a z Warszawy niecałe 9 godzin. Na całą trasę wystawiony będzie jeden bilet. Jak podaje PKP Intercity, bilet z Krakowa do Wilna kosztuje 30 euro, a do Kowna – 25. Za podróż z Warszawy do Wilna pasażerowie zapłacą 25 euro, a do Kowna – 20. Bilety są od kilku dni w internetowym systemie sprzedaży PKP Intercity i kolei litewskich.

Jak podaje portal Delfi, Litwini chętnie kupują bilety na nowe połączenie. W ciągu kilku pierwszych dni od otwarcia sprzedaży LTG Link sprzedały na grudzień kilkaset biletów. Najpopularniejsze terminy to 16, 26 i 27 grudnia – ujawniła cytowana przez Delfi Kotryna Dzikaraitė z Kolei Litewskich.

Wagony litewskie będą miały gniazdka z prądem i bezpłatny internet w formie wi-fi. Pasażerowie mogą kupić napoje, kanapki, słodycze. Jednocześnie Dzikaraitė wskazuje, że w pociągu PKP Intercity nie będzie wi-fi, a jedzenie i napoje będą sprzedawane tylko na trasie Szepietowo-Warszawa.

- Największe miasta Litwy i Polski połączą codziennie kursujące pociągi - mówi cytowany w komunikacie PKP Intercity dyrektor generalny LTG Link Linas Baužys. - Wspólnie z naszym partnerem, spółką PKP Intercity zrealizowaliśmy międzynarodowe połączenie kolejowe, które zapewni zarówno ekologiczny środek podróżowania, jak i więź kulturową. Osoby podróżujące służbowo, młodzież, która chce poznać sąsiedni kraj lub pobawić się w Kownie, czy też goście, zamierzający świętować 700-lecie Wilna – już wkrótce każdy będzie mógł pociągiem dotrzeć do najważniejszych miast Litwy.

Pociągi z Krakowa odjeżdżać mają o 4.01, a z Warszawy o 7.35 rano. Przyjazd do Wilna zaplanowany jest na 17.34. Z powrotem z Wilna pociąg ruszy, według rozkładu, o 12.10.

Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 11 grudnia pociąg „Hańcza”, dotychczas kursujący na trasie Kraków – Suwałki – Kraków, będzie kursował na wydłużonej trasie do stacji Mockava na Litwie. PKP Intercity uzgodniło z kolejami litewskimi LTG Link obustronne skomunikowanie tego pociągu z pociągiem litewskim Wilno – Mockava – Wilno. Podróżowanie między polskimi a litewskimi miastami będzie więc możliwe z jedną przesiadką. Składy będą podstawiane na ten sam peron, co ułatwi pasażerom przejście z pociągu do pociągu.

Pozostało 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Kolej
Szczecin zadowolony z pendolino. Liczy na pobudzenie turystyki konferencyjnej
Kolej
W tym europejskim kraju będzie można jeździć pociągami przez miesiąc za 20 euro
Kolej
Punktualne koleje niemieckie? Może za trzy lata
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kolej
Niemieckie władze zdecydowały - tani bilet na koleje zostaje, ale będzie droższy