Całe Niemcy za 49 euro miesięcznie - jest już nowy bilet na transport publiczny

Deutschland Ticket kosztuje 49 euro. Można z nim przez miesiąc korzystać z transportu lokalnego we wszystkich miastach i kolejowego na poziomie regionalnym.

Publikacja: 02.05.2023 11:54

Rolf Erfurt, dyrektor operacyjny berlińskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego BVG (Berliner

Rolf Erfurt, dyrektor operacyjny berlińskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego BVG (Berliner Verkehrsbetriebe), pozuje z kartą Deutschland Ticket i aplikacją mobilną

Foto: AFP, John Macdougall

1 maja wszedł w Niemczech w życie nowy typ biletów na transport publiczny. Za 49 euro można z nim jeździć autobusami, tramwajami, metrem, pociągami lokalnymi i regionalnymi w całym kraju.

Tania komunikacja publiczna - bilet jest dotowany przez rząd federalny i władze landów - ma skłonić Niemców do korzystania z transportu publicznego, co ma spowodować odciążenie klimatu (mniej CO2 emitowanego do atmosfery przez samochody prywatne) i ulżenie mieszkańcom w kosztach życia w dobie wysokiej inflacji. Według stowarzyszenia niemieckich firm transportowych bilet za 49 euro powinno kupić 16 milionów ludzi. W dniu jego uruchomienia sprzedano ich 3 miliony.

W lecie zeszłego roku władze transportowe kraju wprowadziły na lato bilet za 9 euro. Był to ogromny sukces. Kupiły go wtedy 52 miliony pasażerów.

Dzisiaj krytycy nowego biletu podnoszą, że za dopłatą do tanich przejazdów nie idą inwestycje w transport publiczny, a niewątpliwie zyska on więcej pasażerów, grozi to tłokiem w pociągach i autobusach, na przystankach i peronach.

Czytaj więcej

Wypad do europejskiej metropolii? Nocny pociąg już czeka

Władze reklamują Deutschland Ticket porównując jego koszt do kosztu jednego espresso dziennie w barze. Szczególnie zyskają na nim Niemcy, którzy dojeżdżają codziennie do pracy komunikacją zbiorową i płacili dotąd więcej niż 49 euro.

Bilet mogą też kupić turyści. Nie obowiązuje on tylko na szybkie pociągi kursujące między miastami, typu IC, ICE, EC i ECE.

1 maja wszedł w Niemczech w życie nowy typ biletów na transport publiczny. Za 49 euro można z nim jeździć autobusami, tramwajami, metrem, pociągami lokalnymi i regionalnymi w całym kraju.

Tania komunikacja publiczna - bilet jest dotowany przez rząd federalny i władze landów - ma skłonić Niemców do korzystania z transportu publicznego, co ma spowodować odciążenie klimatu (mniej CO2 emitowanego do atmosfery przez samochody prywatne) i ulżenie mieszkańcom w kosztach życia w dobie wysokiej inflacji. Według stowarzyszenia niemieckich firm transportowych bilet za 49 euro powinno kupić 16 milionów ludzi. W dniu jego uruchomienia sprzedano ich 3 miliony.

Kolej
Mazobilet, czyli zwiedzanie Warszawy i Mazowsza za 49 złotych, a nawet taniej
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Kolej
Koleje Szwajcarskie: Niepunktualność Kolei Niemieckich nam szkodzi
Kolej
Greenpeace: Trzeba nałożyć podatek, żeby latanie nie było tańsze od jazdy koleją
Kolej
Miliardowe inwestycje PKP Intercity. Do 2030 r. dwa razy więcej pociągów na torach
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Kolej
Koleje Czeskie będą wozić pasażerów z Pragi do Wrocławia, a może i Gdyni
Kolej
WorkTrips.com: Podróże służbowe kolejami będą nie tylko prostsze, ale i eko