— Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej decyzji i mamy nadzieję, że kolejne też będą pozytywne — mówi Krzysztof Moczulski z PLL LOT. Zakończenie transakcji jest planowane na kwiecień.
Polska Grupa Lotnicza poinformowała o porozumieniu w sprawie przejęcia niemieckiego przewoźnika czarterowego Condor 24 stycznia, ale rozmowy o tym rozpoczęła jeszcze w październiku 2019 roku. — Condor i LOT to są i będą dwie oddzielne linie lotnicze — mówił po podpisaniu dokumentów Rafał Milczarski, prezes PGL i LOT. – Z pewnością jednak te linie będą się wspierały. Przeprowadzimy przegląd procesów biznesowych i dobrych praktyk w branży, żeby udoskonalić standardy działalności. Nie mam też wątpliwości, że wiele się od siebie nauczymy. Zarówno w Condorze, jak i w Locie są dziedziny, w których każda ze spółek może coś wnieść.
CZYTAJ: LOT przejmuje niemiecką linię lotniczą Condor
LOT i Condor będą miały wspólnie około 140 samolotów i będą mogły przewieźć około 20 milionów pasażerów rocznie. Zresztą i niemiecki urząd antymonopolowy w swojej zgodzie podkreślił, że obie linie ze sobą nie konkurują, ale się uzupełniają.
Strony nie ujawniają kwoty jaką PGL będzie musiała zapłacić za Condora, nieoficjalnie media niemieckie szacowały ją na 630 mln euro – z tego 380 mln euro to kredyt, jakiego Condorowi udzieliły władze Hesji i rząd federalny. Przy czym Condor nie planuje wykorzystania całej pożyczki.