To oznacza, że PGL swoją ofertą przebił między innymi amerykański fundusz inwestycyjny Apollo oraz brytyjskiego Greybulla.
Condor, jest linią lotniczą średniej wielkości, zarejestrowany jest we Frankfurcie nad Menem, a jego klientami są duże niemieckie biura podróży. Zatrudnia ok 5 tys. osób i ma 60 samolotów, w tym także maszyny dalekiego zasięgu. Dzięki przejęciu przez PGL Condor zostanie uratowany, a polski inwestor zagwarantował zwrot finansowania pomostowego w wysokości 380 mln euro, jakie po upadku Thomasa Cooka zagwarantował przewoźnikowi niemiecki rząd federalny i kraj związkowy Hesja.
CZYTAJ TEŻ: Condor celuje w dalekie kraje
– Przejęcie Condora doskonale wpisuje się w strategię PGL. Transakcja ta zabezpiecza również przyszłość Condora i gwarantuje stabilność i nowe perspektywy rozwoju pracownikom, klientom i partnerom biznesowym tej linii. Chcemy rozwijać ikoniczną markę Condora w Niemczech i wprowadzić ją także na nowe rynki w Europie. Serdecznie witamy wszystkich pracowników Condora w rodzinie PGL i zapraszamy ich do wspólnego tworzenia jednej z największych grup lotniczych w Europie – powiedział podczas konferencji prasowej Rafał Milczarski, prezes zarządu PGL.
– Cieszymy się, że Condor, najpopularniejsza wakacyjna linia lotnicza w Niemczech, zyskała w PGL i LOT stabilnych, doświadczonych i dynamicznie rozwijających się partnerów, którzy zabezpieczają przyszłość naszej firmy. Razem będziemy obsługiwać dwa razy więcej pasażerów, tworząc tym samym jedną z największych grup lotniczych i wiodącą linię wakacyjną w Europie. Nasi partnerzy i klienci mogą bezpiecznie planować loty wakacyjne z Condorem – zadeklarował z kolei Ralf Teckentrup, prezes zarządu Condora.
LOT i Condor będą wspólnie tworzyć jedną z wiodących europejskich grup lotniczych, przewożącą łącznie około 20 mln pasażerów rocznie. Condor będzie nadal działał pod obecnym kierownictwem, korzystając z poszerzonej siatki połączeń i synergii operacyjnych między obiema liniami lotniczymi. Dla klientów Condora niezmienne pozostaną jakość i niezawodność oferowanych usług, które uczyniły tę linię wiodącą marką przewozów wakacyjnych i partnerem pierwszego wyboru dla operatorów turystycznych w Niemczech i na innych rynkach.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Thomas Cook upadł, jego Condor nadal lata
Cała transakcja ma zostać zamknięta do końca kwietnia 2020 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód organów antymonopolowych i opuszczeniu przez Condora procedury ochronnej.
PGL jest właścicielem LOT, który ma w swojej ofercie ponad 120 połączeń, w tym 18 połączeń dalekodystansowych z Ameryką Północną i Azją. W 2019 roku LOT przewiózł ponad 10 mln pasażerów, ponad dwa razy więcej niż 4 lata wcześniej. We flocie LOT jest 80 samolotów, w tym 15 Boeingów 787 Dreamliner. Przychody Grupy PGL osiągnęła w 2019 roku wyniosły 1,9 mld euro.
Condor wyspecjalizował się w wakacyjnych rejsach czarterowych. W 2019 przewiózł 9,4 mln pasażerów. Lata z ośmiu niemieckich lotnisk do około 90 miejsc w Europie, Afryce i Ameryce. W roku obrotowym 2018/2019 Condor Flugdienst zanotował około 57 mln euro zysku operacyjnego, przy przychodach na poziomie około 1,7 mld euro. Condor dysponuje flotą ponad 50 samolotów utrzymywanych przez spółkę zależną Condor Technik we Frankfurcie i Düsseldorfie. Według ankiety przeprowadzonej przez niemiecki instytut jakości usług na zlecenie kanału informacyjnego n-tv, Condor od wielu lat jest najpopularniejszą wakacyjną linią lotniczą w Niemczech.
Lazard i Bank Pekao IB były doradcami finansowymi, a White & Case doradcą prawnym PGL. Rothschild był doradcą finansowym, a Noerr doradcą prawnym Condora.