Ryanair: Klienci portalu Kiwi.com nie wejdą na pokład

Pasażerowie z fałszywymi kartami pokładowymi wystawionymi przez Kiwi.com nie będą mogli wejść na pokład samolotów Ryanaira – ostrzega przewoźnik.

Publikacja: 18.08.2021 12:40

Ryanair: Klienci portalu Kiwi.com nie wejdą na pokład

Foto: Fot. Pixabay

Zgodnie z rozporządzeniem UE 2015/1998 pasażerowie Ryanaira mają obowiązek odprawienia się bezpośrednio w Ryanairze i jednocześnie uzyskania informacji o wszystkich procedurach bezpieczeństwa – pisze przewoźnik w dzisiejszym komunikacie. Portal z biletami lotniczymi Kiwi.com obchodzi te przepisy i wydaje własne karty pokładowe, które nie są uznawane w Ryanairze – podkreśla.

Od dziś, 18 sierpnia, pasażerowie Ryanair mający kartę pokładową wydaną przez Kiwi.com nie będą więc mogli wejść na pokład samolotu w związku z nieprzestrzeganiem procedur bezpieczeństwa i ochrony Ryanaira podczas odprawy – czytamy dalej. Oficjalną kartę pokładową można uzyskać na stronie Ryanair.com lub w aplikacji Ryanair. Przewoźnik zachęca do rezerwowania biletów poprzez te kanały i „unikania pośredników, takich jak Kiwi.com, którzy nie mają upoważnienia do sprzedaży lotów Ryanaira lub wydawania kart pokładowych”.

ZOBACZ TAKŻE: Ryanair: Obsłużymy 70 procent pasażerów z 2019 roku

– Dowiedzieliśmy się o fałszywych kartach pokładowych w zeszłym tygodniu, gdy niewielka liczba pasażerów, którzy zarezerwowali loty przez Kiwi.com, przybyła do gate’u bez oficjalnych kart pokładowych – wyjaśnia dyrektor marketingu Ryanaira Dara Brady, cytowany w komunikacie. – Zgodnie z przepisami UE linia lotnicza musi bezpośrednio informować pasażerów o wszystkich procedurach bezpieczeństwa i ochrony dotyczących ich lotu. Kiwi.com obchodzi przepisy, odprawiając pasażerów i zastępując kartę pokładową Ryanaira fałszywą kartą pokładową wydaną przez Kiwi.com.

– Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji lotu Ryanaira za pośrednictwem Kiwi.com powinni skontaktować się z Kiwi.com w celu uzyskania niezbędnego numeru rezerwacji Ryanaira i adresu e-mail, przy pomocy którego rezerwacja została założona, aby móc samodzielnie dokonać odprawy zgodnie z naszymi procedurami bezpieczeństwa. Odprawa Ryanaira rozpoczyna się 24 godziny przed wylotem dla wszystkich pasażerów i 60 dni przed wylotem dla pasażerów, którzy wykupili konkretne miejsce – dodaje.

Przypomnijmy, że wiosną Ryanair wprowadził weryfikator cen i certyfikat „verified by Ryanair”. tłumacząc, że mają one chronić klientów przed internetowymi biurami podróży, które mogą zawyżać ceny, podawać nieprawidłowe dane klienta i uniemożliwiać Ryanairowi bezpośredni kontakt z pasażerami poprzez podawanie fałszywych adresów e-mailowych.

CZYTAJ WIĘCEJ: Ryanair: Internetowi agenci zawyżają ceny, kupujcie u nas

Jak informuje przewoźnik, sąd w Czechach nakazał Kiwi.com „zaprzestania zastępowania adresów e-mail klientów fałszywymi adresami e-mail, uniemożliwiającymi Ryanairowi bezpośrednią komunikację z pasażerami, jednak Kiwi nie stosuje się jeszcze do tego nakazu”.

Po opublikowaniu tej informacji do naszej redakcji przyszedł e-mail od rzeczniczki Kiwi.com Carol Barnes z prośbą o zamieszczenie odpowiedzi firmy na „groźby” Ryanaira. Przytaczamy ją w wersji oryginalnej.

„Nie ma takiej „fałszywej” karty pokładowej – Kiwi.com spełnia wszystkie wymogi, aby zapewnić naszym klientom bezpieczną podróż i robi to od lat. Oprócz dostarczania klientom karty pokładowej Ryanair, umieściliśmy ją również na tło marki Kiwi.com – wszystkie informacje są takie same, tylko kolory są inne. Groźby, że nie wejdą na pokład klientów, to błahostka i zła praktyka Ryanaira, by dławić wybór klientów.

Prawdziwym powodem tej akcji jest to, że Kiwi.com często sprzedaje bilety Ryanair taniej niż Ryanair i im się to nie podoba. Zachowanie Ryanaira jest po prostu okrutne, stawiając zysk przed wyborem konsumentów. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wesprzeć naszych klientów poprzez to nikczemne zachowanie Ryanaira, który karze podróżnych tylko dlatego, że nie lubią konkurencji”.

Zgodnie z rozporządzeniem UE 2015/1998 pasażerowie Ryanaira mają obowiązek odprawienia się bezpośrednio w Ryanairze i jednocześnie uzyskania informacji o wszystkich procedurach bezpieczeństwa – pisze przewoźnik w dzisiejszym komunikacie. Portal z biletami lotniczymi Kiwi.com obchodzi te przepisy i wydaje własne karty pokładowe, które nie są uznawane w Ryanairze – podkreśla.

Od dziś, 18 sierpnia, pasażerowie Ryanair mający kartę pokładową wydaną przez Kiwi.com nie będą więc mogli wejść na pokład samolotu w związku z nieprzestrzeganiem procedur bezpieczeństwa i ochrony Ryanaira podczas odprawy – czytamy dalej. Oficjalną kartę pokładową można uzyskać na stronie Ryanair.com lub w aplikacji Ryanair. Przewoźnik zachęca do rezerwowania biletów poprzez te kanały i „unikania pośredników, takich jak Kiwi.com, którzy nie mają upoważnienia do sprzedaży lotów Ryanaira lub wydawania kart pokładowych”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
LOT uruchomi nowy kierunek. Od wiosny będzie latać na Maltę
Linie Lotnicze
Odszkodowanie za niezrealizowany lot samolotem. Sąd wzmacnia prawa pasażerów
Linie Lotnicze
KLM oferuje trzy nowe kierunki - w Indiach, Gujanie i Stanach Zjednoczonych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Linie Lotnicze
Wizz Air ogłasza nowe kierunki z Krakowa i Katowic. "Taką mamy strategię"