Prezes CPK odpowiada Ryanairowi: Naszą misją jest odsunięcie "lotniczej tandety"

Misją CPK jest, aby oferta pasażerska w Polsce nie ograniczała się do lotniczej tandety - tak prezes spółki CPK Mikołaj Wild skomentował na Twitterze wypowiedź prezesa linii lotniczej Ryanair Michaela O'Leary'ego, że centralne lotnisko to wymysł polityków idiotów.

Publikacja: 08.02.2023 15:28

Mikołaj Wild, prezes spółki CPK

Mikołaj Wild, prezes spółki CPK

Foto: www.msp.gov.pl

Prezes spółki CPK, przygotowującej inwestycję w Baranowie pod Warszawą, odniósł się do opinii jaką - nie pierwszy zresztą raz - na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego wyraził prezes największej linii lotniczej w Europie, Ryanair, Michael O'Leary. Ten menedżer znany z ciętego języka i barwnych porównań stwierdził w rozmowie z dziennikarzami w Polsce, że budowę CPK należy zatrzymać. "To lotnisko jest niepotrzebne. Zostało zaplanowane w nieodpowiednim miejscu i w niewłaściwych czasach. Tylko bardzo głupi politycy mogli zdecydować się na coś takiego" - mówił. Jak dodał, Warszawa ma już dwa porty lotnicze, wystarczy je dobrze wykorzystać.

Czytaj więcej

Prezes Ryanaira: CPK wymyślili głupi politycy. Nie to miejsce i nie ten czas

- Politycy mówią o wielkim projekcie infrastrukturalnym, nowych liniach kolejowych i pociągach, które będą dowozić pasażerów do centralnego lotniska, by z niego polecieli dalej. Ale ludzie nie chcą już tak latać - przekonywał O'Leary. Jego zdaniem przyszłość mają za to loty bezpośrednie, w tym z regionalnych lotnisk, blisko pasażerów.

"Będzie krótko, bo szkoda czasu na komentowanie infotainmentu: 1. Misją CPK jest, aby oferta pasażerska w Polsce nie ograniczała się do lotniczej tandety. 2. Przykład Warszawy pokazuje, że Ryanair może latać na rynkowych stawkach. Mam nadzieję, że będzie to standard na lotniskach z GK CPK" - napisał w odpowiedzi na Twitterze Mikołaj Wild.

Na polach w Baranowie pod Łodzią ma w tym roku rozpocząć się budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, wielkiego węzła, łączącego funkcje lotniska, kolei i dróg dla samochodów. Lotnisko ma w pierwszym etapie mieć możliwość obsłużenia 45 milionów pasażerów, czyli nieco więcej niż obsłużyły wszystkie polskie lotniska w zeszłym roku. Według twórców jego koncepcji sprzed pandemii, CPK ma głównie obsługiwać pasażerów międzynarodowych, przesiadających się w Baranowie na samoloty latające do Europy Zachodniej i na inne kontynenty. Ruch czarterowy i tanich linii lotniczych miałby się przenieść do lotniska w Radomiu.

Ryanair jest tymczasem w sporze z PPL-em, współwłaścicielem lotniska w Modlinie, w sprawie rozbudowy tego portu. Krytykuje też CPK i wyśmiewa pomysł na lotnisko w Radomiu.

Prezes spółki CPK, przygotowującej inwestycję w Baranowie pod Warszawą, odniósł się do opinii jaką - nie pierwszy zresztą raz - na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego wyraził prezes największej linii lotniczej w Europie, Ryanair, Michael O'Leary. Ten menedżer znany z ciętego języka i barwnych porównań stwierdził w rozmowie z dziennikarzami w Polsce, że budowę CPK należy zatrzymać. "To lotnisko jest niepotrzebne. Zostało zaplanowane w nieodpowiednim miejscu i w niewłaściwych czasach. Tylko bardzo głupi politycy mogli zdecydować się na coś takiego" - mówił. Jak dodał, Warszawa ma już dwa porty lotnicze, wystarczy je dobrze wykorzystać.

Linie Lotnicze
Ryanair: Złe opinie lepiej sprzedają bilety niż dobre
Linie Lotnicze
Czy pasażerowie chętnie zapłacą za ekologiczne latanie? Testowała to Lufthansa
Linie Lotnicze
Ryanair zbroi się na Euro 2024. Na trasy do Niemiec dokłada tysiące miejsc
Linie Lotnicze
LOT lata już do Uzbekistanu. "Kierunek z naszej strategii"
Linie Lotnicze
Air Serbia dodaje do rozkładu więcej rejsów z Krakowa do Belgradu