Prezes CPK odpowiada Ryanairowi: Naszą misją jest odsunięcie "lotniczej tandety"

Misją CPK jest, aby oferta pasażerska w Polsce nie ograniczała się do lotniczej tandety - tak prezes spółki CPK Mikołaj Wild skomentował na Twitterze wypowiedź prezesa linii lotniczej Ryanair Michaela O'Leary'ego, że centralne lotnisko to wymysł polityków idiotów.

Publikacja: 08.02.2023 15:28

Mikołaj Wild, prezes spółki CPK

Mikołaj Wild, prezes spółki CPK

Foto: www.msp.gov.pl

Prezes spółki CPK, przygotowującej inwestycję w Baranowie pod Warszawą, odniósł się do opinii jaką - nie pierwszy zresztą raz - na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego wyraził prezes największej linii lotniczej w Europie, Ryanair, Michael O'Leary. Ten menedżer znany z ciętego języka i barwnych porównań stwierdził w rozmowie z dziennikarzami w Polsce, że budowę CPK należy zatrzymać. "To lotnisko jest niepotrzebne. Zostało zaplanowane w nieodpowiednim miejscu i w niewłaściwych czasach. Tylko bardzo głupi politycy mogli zdecydować się na coś takiego" - mówił. Jak dodał, Warszawa ma już dwa porty lotnicze, wystarczy je dobrze wykorzystać.

Czytaj więcej

Prezes Ryanaira: CPK wymyślili głupi politycy. Nie to miejsce i nie ten czas

- Politycy mówią o wielkim projekcie infrastrukturalnym, nowych liniach kolejowych i pociągach, które będą dowozić pasażerów do centralnego lotniska, by z niego polecieli dalej. Ale ludzie nie chcą już tak latać - przekonywał O'Leary. Jego zdaniem przyszłość mają za to loty bezpośrednie, w tym z regionalnych lotnisk, blisko pasażerów.

"Będzie krótko, bo szkoda czasu na komentowanie infotainmentu: 1. Misją CPK jest, aby oferta pasażerska w Polsce nie ograniczała się do lotniczej tandety. 2. Przykład Warszawy pokazuje, że Ryanair może latać na rynkowych stawkach. Mam nadzieję, że będzie to standard na lotniskach z GK CPK" - napisał w odpowiedzi na Twitterze Mikołaj Wild.

Na polach w Baranowie pod Łodzią ma w tym roku rozpocząć się budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, wielkiego węzła, łączącego funkcje lotniska, kolei i dróg dla samochodów. Lotnisko ma w pierwszym etapie mieć możliwość obsłużenia 45 milionów pasażerów, czyli nieco więcej niż obsłużyły wszystkie polskie lotniska w zeszłym roku. Według twórców jego koncepcji sprzed pandemii, CPK ma głównie obsługiwać pasażerów międzynarodowych, przesiadających się w Baranowie na samoloty latające do Europy Zachodniej i na inne kontynenty. Ruch czarterowy i tanich linii lotniczych miałby się przenieść do lotniska w Radomiu.

Ryanair jest tymczasem w sporze z PPL-em, współwłaścicielem lotniska w Modlinie, w sprawie rozbudowy tego portu. Krytykuje też CPK i wyśmiewa pomysł na lotnisko w Radomiu.

Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski
Linie Lotnicze
Trzeba poprawić zarządzanie lotami w Europie - twierdzą linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Linie Lotnicze
Kolejna linia lotnicza oskarżona o greenwashing przegrywa w sądzie