Koniec pierwszej klasy w Qatar Airways? Dyrektor generalny: Nie widzę potrzeby

Dyrektor generalny Qatar Airways Akbar Al Baker zapowiedział, że w przyszłości jego linia lotnicza nie będzie oferować miejsc w pierwszej klasie.

Publikacja: 06.06.2023 10:40

Koniec pierwszej klasy w Qatar Airways? Dyrektor generalny: Nie widzę potrzeby

Foto: AA/ABACA

W boeingach nowej generacji typu 777X, które w przyszłości będą latać w barwach Qatar Airways, nie będzie już pierwszej klasy - powiedział agencji Bloomberg dyrektor generalny tej linii lotniczej Akbar Al Baker podczas konferencji przed dorocznym spotkaniem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), które trwa aktualnie w Stambule. To zapowiedź końca pierwszej klasy w samolotach przewoźnika w ogóle.

Qatar Airways ma obecnie w swojej flocie 10 airbusów A380 i cztery boeing 777-300ER, które oferują miejsca w pierwszej klasie, ale, jak wynika z danych ch-aviation.com, przewoźnik obsługuje tylko trzy airbusy, z czego jeden jest obecnie w konserwacji.

Al Baker wyjaśnił, że inwestycja w najbardziej luksusową klasę jest nieuzasadniona, skoro już klasa biznes (Qsuite) zapewnia wiele takich samych udogodnień. - Nie widzę potrzeby - stwierdził dyrektor.

Czytaj więcej

Emirates: U nas wi-fi na pokładzie masz bezpłatnie. Jest jeden warunek

Wycofywanie pierwszej klasy na trasach długodystansowych wiąże się ze strategicznym ryzykiem - analizuje portal fortune.com. Posunięcie to jest sprzeczne zarówno z „pięciogwiazdkowym” wizerunkiem Qatar Airways, jak i z trendem w branży lotniczej, zgodnie z którym linie lotnicze, np. Lufthansa, Qantas Airways czy Air France, zwiększają ofertę z najwyższej półki. Według dyrektora generalnego Lufthansy Carstena Spohra coraz więcej osób podróżujących w celach wypoczynkowych szuka specjalnych atrakcji na pokładzie, a przód samolotów niemieckiego przewoźnika nigdy nie był pełniejszy.

Jednak Al Baker widzi przyszłość w klasie biznes, dlatego w boeingach 777X, które wejdą do eksploatacji za kilka lat i po wycofaniu 10 airbusów A380 staną się największymi maszynami we flocie przewoźnika, nie będzie pierwszej klasy.

Wprawdzie Boeing wstrzymał produkcję 777X, ale spodziewa się, że zostanie ona wznowiona w tym roku. Pierwszy samolot tego typu ma opuścić fabrykę w 2025 roku, a Qatar Airways będą pierwszymi liniami lotniczymi, które będą nimi latać.

W boeingach nowej generacji typu 777X, które w przyszłości będą latać w barwach Qatar Airways, nie będzie już pierwszej klasy - powiedział agencji Bloomberg dyrektor generalny tej linii lotniczej Akbar Al Baker podczas konferencji przed dorocznym spotkaniem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), które trwa aktualnie w Stambule. To zapowiedź końca pierwszej klasy w samolotach przewoźnika w ogóle.

Qatar Airways ma obecnie w swojej flocie 10 airbusów A380 i cztery boeing 777-300ER, które oferują miejsca w pierwszej klasie, ale, jak wynika z danych ch-aviation.com, przewoźnik obsługuje tylko trzy airbusy, z czego jeden jest obecnie w konserwacji.

Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Linie Lotnicze
Ryanair kolejny raz wznawia loty do Izraela. Ale jeszcze nie z Polski