Koniec pierwszej klasy w Qatar Airways? Dyrektor generalny: Nie widzę potrzeby

Dyrektor generalny Qatar Airways Akbar Al Baker zapowiedział, że w przyszłości jego linia lotnicza nie będzie oferować miejsc w pierwszej klasie.

Publikacja: 06.06.2023 10:40

Koniec pierwszej klasy w Qatar Airways? Dyrektor generalny: Nie widzę potrzeby

Foto: AA/ABACA

W boeingach nowej generacji typu 777X, które w przyszłości będą latać w barwach Qatar Airways, nie będzie już pierwszej klasy - powiedział agencji Bloomberg dyrektor generalny tej linii lotniczej Akbar Al Baker podczas konferencji przed dorocznym spotkaniem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), które trwa aktualnie w Stambule. To zapowiedź końca pierwszej klasy w samolotach przewoźnika w ogóle.

Qatar Airways ma obecnie w swojej flocie 10 airbusów A380 i cztery boeing 777-300ER, które oferują miejsca w pierwszej klasie, ale, jak wynika z danych ch-aviation.com, przewoźnik obsługuje tylko trzy airbusy, z czego jeden jest obecnie w konserwacji.

Al Baker wyjaśnił, że inwestycja w najbardziej luksusową klasę jest nieuzasadniona, skoro już klasa biznes (Qsuite) zapewnia wiele takich samych udogodnień. - Nie widzę potrzeby - stwierdził dyrektor.

Czytaj więcej

Emirates: U nas wi-fi na pokładzie masz bezpłatnie. Jest jeden warunek

Wycofywanie pierwszej klasy na trasach długodystansowych wiąże się ze strategicznym ryzykiem - analizuje portal fortune.com. Posunięcie to jest sprzeczne zarówno z „pięciogwiazdkowym” wizerunkiem Qatar Airways, jak i z trendem w branży lotniczej, zgodnie z którym linie lotnicze, np. Lufthansa, Qantas Airways czy Air France, zwiększają ofertę z najwyższej półki. Według dyrektora generalnego Lufthansy Carstena Spohra coraz więcej osób podróżujących w celach wypoczynkowych szuka specjalnych atrakcji na pokładzie, a przód samolotów niemieckiego przewoźnika nigdy nie był pełniejszy.

Jednak Al Baker widzi przyszłość w klasie biznes, dlatego w boeingach 777X, które wejdą do eksploatacji za kilka lat i po wycofaniu 10 airbusów A380 staną się największymi maszynami we flocie przewoźnika, nie będzie pierwszej klasy.

Wprawdzie Boeing wstrzymał produkcję 777X, ale spodziewa się, że zostanie ona wznowiona w tym roku. Pierwszy samolot tego typu ma opuścić fabrykę w 2025 roku, a Qatar Airways będą pierwszymi liniami lotniczymi, które będą nimi latać.

W boeingach nowej generacji typu 777X, które w przyszłości będą latać w barwach Qatar Airways, nie będzie już pierwszej klasy - powiedział agencji Bloomberg dyrektor generalny tej linii lotniczej Akbar Al Baker podczas konferencji przed dorocznym spotkaniem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), które trwa aktualnie w Stambule. To zapowiedź końca pierwszej klasy w samolotach przewoźnika w ogóle.

Qatar Airways ma obecnie w swojej flocie 10 airbusów A380 i cztery boeing 777-300ER, które oferują miejsca w pierwszej klasie, ale, jak wynika z danych ch-aviation.com, przewoźnik obsługuje tylko trzy airbusy, z czego jeden jest obecnie w konserwacji.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Linie Lotnicze
Enter Air: Mamy rekordowe wyniki. Rośnie popyt, załatwiamy więc nowe samoloty
Linie Lotnicze
LOT zaczął wozić narciarzy do austriackiego Tyrolu
Linie Lotnicze
Jet2.com lata na jarmark bożonarodzeniowy do Gdańska. „Bezkonkurencyjny program”
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Linie Lotnicze
Branża lotnicza oburzona ograniczeniami w Hiszpanii. "To przerażająca decyzja"
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska