W sierpniu wejdzie w życie przepis nakładający obowiązek zainstalowania drugiej fizycznej bariery w samolotach używanych w komercyjnych lotach pasażerskich w Stanach Zjednoczonych - przypomina agencja Reutera. Producenci i przewoźnicy będą mieli na to dwa lata.
FAA ogłosiła nowy przepis już w lipcu zeszłego roku, ale związki zawodowe nalegały, żeby zaczął on obowiązywać rok po opublikowaniu, a Boeing i Airbus oraz duża grupa linii lotniczych apelowały o trzyletni okres przejściowy.
Czytaj więcej
Irlandzki przewoźnik po serii „antyspołecznych incydentów” podczas lotów wprowadza zakaz zabierania na pokład alkoholu na trasach z Wielkiej Brytanii do popularnych hiszpańskich kurortów.
Urząd nie wymaga modernizacji samolotów, które już są używane – wcześniej główny związek pilotów wzywał Kongres do nałożenia takiego obowiązku.
Według FAA dodatkowa bariera ma stanowić zabezpieczenie przed wtargnięciem do kokpitu, kiedy są otwarte jego właściwe drzwi. – Każdego dnia piloci i załogi lotnicze bezpiecznie przewożą miliony Amerykanów, dziś robimy kolejny ważny krok, aby zapewnić im fizyczną ochronę, na jaką zasługują – mówi sekretarz transportu Stanów Zjednoczonych Pete Buttigieg.