Stany Zjednoczone: Jedne drzwi do kabiny pilota w samolocie to za mało

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) przypomniała o nowych wymogach dotyczących wyposażenia samolotów pasażerskich - chce, by maszyny miały dodatkową osłonę, zapobiegającą wtargnięciu osób postronnych do kabiny pilotów.

Publikacja: 18.06.2023 10:07

Dodatkowa bariera ma chronić pilotów, a dzieki temu bezpieczeństwa pasazerów

Dodatkowa bariera ma chronić pilotów, a dzieki temu bezpieczeństwa pasazerów

Foto: Bloomberg

W sierpniu wejdzie w życie przepis nakładający obowiązek zainstalowania drugiej fizycznej bariery w samolotach używanych w komercyjnych lotach pasażerskich w Stanach Zjednoczonych - przypomina agencja Reutera. Producenci i przewoźnicy będą mieli na to dwa lata.

FAA ogłosiła nowy przepis już w lipcu zeszłego roku, ale związki zawodowe nalegały, żeby zaczął on obowiązywać rok po opublikowaniu, a Boeing i Airbus oraz duża grupa linii lotniczych apelowały o trzyletni okres przejściowy.

Czytaj więcej

Ryanair: Nie wniesiesz już alkoholu do samolotu, mamy dosyć awantur na pokładzie

Urząd nie wymaga modernizacji samolotów, które już są używane – wcześniej główny związek pilotów wzywał Kongres do nałożenia takiego obowiązku.

Według FAA dodatkowa bariera ma stanowić zabezpieczenie przed wtargnięciem do kokpitu, kiedy są otwarte jego właściwe drzwi. – Każdego dnia piloci i załogi lotnicze bezpiecznie przewożą miliony Amerykanów, dziś robimy kolejny ważny krok, aby zapewnić im fizyczną ochronę, na jaką zasługują – mówi sekretarz transportu Stanów Zjednoczonych Pete Buttigieg.

Po porwaniu czterech amerykańskich samolotów 11 września 2001 roku FAA określiła standardy bezpieczeństwa w kabinie załogi, aby chronić kokpit przed dostępem nieupoważnionych osób i wtargnięciem siłą. W 2007 roku weszły w życie zasady, zgodnie z którymi istnieje obowiązek zamykania drzwi do kokpitu w czasie pracy samolotu. Mogą w nim przebywać tylko osoby upoważnione.

W sierpniu wejdzie w życie przepis nakładający obowiązek zainstalowania drugiej fizycznej bariery w samolotach używanych w komercyjnych lotach pasażerskich w Stanach Zjednoczonych - przypomina agencja Reutera. Producenci i przewoźnicy będą mieli na to dwa lata.

FAA ogłosiła nowy przepis już w lipcu zeszłego roku, ale związki zawodowe nalegały, żeby zaczął on obowiązywać rok po opublikowaniu, a Boeing i Airbus oraz duża grupa linii lotniczych apelowały o trzyletni okres przejściowy.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Linie Lotnicze
Enter Air: Mamy rekordowe wyniki. Rośnie popyt, załatwiamy więc nowe samoloty
Linie Lotnicze
LOT zaczął wozić narciarzy do austriackiego Tyrolu
Linie Lotnicze
Jet2.com lata na jarmark bożonarodzeniowy do Gdańska. „Bezkonkurencyjny program”
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Linie Lotnicze
Branża lotnicza oburzona ograniczeniami w Hiszpanii. "To przerażająca decyzja"