Ryanair ruga rząd: Marnuje nasz czas, nic nie robi dla branży lotniczej

Ryanair zrezygnował z zasiadania w brytyjskiej Radzie do spraw Lotnictwa. A prezes Michael O'Leary skrytykował ten organ rządowo-branżowy, jako uprawiający gadulstwo, z którego nic nie wynika. - Szkoda nam na to czasu - oświadczył.

Publikacja: 12.07.2023 14:42

Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Szkoda naszego czasu na puste gadanie

Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Szkoda naszego czasu na puste gadanie

Foto: Bloomberg

Michael O'Leary, prezes grupy Ryanair wystosował list do wiceminister transportu Charlotte Vere, która przewodniczy Radzie ds. Lotnictwa, z rezygnacją z udziału w pracach tego ciała doradczego. "Nie podjęła [pani] żadnych działań ani żadnych praktycznych środków” - napisał w liście, a sytuację tę opisuje portal Travel Weekly.

O'Leary zauważył, że po trzecim posiedzeniu rady, powołanej na początku tego roku, „jasno widać (...) żałosny brak jakichkolwiek działań w sprawie praktycznych środków zaproponowanych przez linie lotnicze". "To czcza gadanina i kompletna strata czasu”.

Czytaj więcej

Ryanair ma 6,7 miliona miejsc w samolotach na zimę

Podczas inauguracji Rady w lutym Ryanair wezwał ministra lotnictwa do zmniejszenia opóźnień w ruchu lotniczym poprzez wzmocnienie liczebne personelu w brytyjskim organie kontroli ruchu lotniczego NATS, a także do wzmocnienia kadrowego kontroli granicznej i do wywarcia nacisku na zreformowanie zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej w Europie.

Przewoźnik wezwał również do obniżenia kosztów wiz brytyjskich i przywrócenia tymczasowych dowodów tożsamości na lotniskach, aby poprawić poziom personelu obsługującego pasażerów i ruch lotniczy tego lata.

Rozczarowany O'Leary nie szczędzi słów krytyki pod adresem wiceminister.„Na spotkaniu baronowa Vere (Charlotte Vere nosi tytuł szlachecki baronowej) zaproponowała utworzenie grupy roboczej złożonej z przedstawicieli Ministerstwa Transportu i Urzędu Lotnictwa Cywilnego w celu promowania modernizacji brytyjskiej przestrzeni powietrznej (...), ale ten organ nie złoży raportu nawet do kwietnia 2024 roku, a ministerstwo nie planuje zapewnić funduszy na przeprowadzenie reformy". Dlatego „Ryanair z przykrością stwierdza, że Rada ds. Lotnictwa jest bezużyteczna”.

O’Leary wyjaśnił, że jego linia lotnicza dołączyła do Rady ds. Lotnictwa Wielkiej Brytanii w lutym, kiedy minister transportu Mark Harper zapewnił firmę, że ten organ doradczy będzie służył ”poprawie odporności brytyjskiego lotnictwa". „Okazało się to pustą obietnicą. Nie było żadnych działań, żadnych działań ani ulepszeń w brytyjskim lotnictwie, a Rada stała się jedynie miejscem prowadzenia czczych rozmów przez baronową Vere, biurokratów z rządu i Urzędu Lotnictwa Cywilnego”.

Jak dodał prezes przewoźnika, jego firma „nie ma czasu na spotkania z nieefektywną radą". Jego zdaniem,  jeśli wiceminister Vere chce wprowadzić zmiany, powinna rozwiązać "bezużyteczną Radę" i współpracować bezpośrednio z głównymi brytyjskimi liniami lotniczymi. Teraz jedynie stwarza pozory.

Czytaj więcej

Ryanair: Nie wniesiesz już alkoholu do samolotu, mamy dosyć awantur na pokładzie

Rzecznik rządu Wielkiej Brytanii skomentował w rozmowie z agencją Bloomberga decyzję Ryanaira, jako „rozczarowująca”.

Na kolejnym posiedzeniu Rady ma być wybrany w miejsce przedstawiciela Ryanaira reprezentant innej linii lotniczej.

„Rada ds. Lotnictwa została powołana, aby biznes i rząd stawiły razem czoła wyzwaniom stojącym przed branżą lotniczą i zapewniły, że brytyjski sektor lotniczy pozostanie jednym z najsilniejszych i odnoszących sukcesy na świecie” – dodał rzecznik.

Michael O'Leary, prezes grupy Ryanair wystosował list do wiceminister transportu Charlotte Vere, która przewodniczy Radzie ds. Lotnictwa, z rezygnacją z udziału w pracach tego ciała doradczego. "Nie podjęła [pani] żadnych działań ani żadnych praktycznych środków” - napisał w liście, a sytuację tę opisuje portal Travel Weekly.

O'Leary zauważył, że po trzecim posiedzeniu rady, powołanej na początku tego roku, „jasno widać (...) żałosny brak jakichkolwiek działań w sprawie praktycznych środków zaproponowanych przez linie lotnicze". "To czcza gadanina i kompletna strata czasu”.

Pozostało 83% artykułu
Linie Lotnicze
Europa chce ekologicznego lotnictwa? To musi się bardziej postarać
Linie Lotnicze
EasyJet uruchamia trasę z Krakowa do Birmingham. Poleci dwa razy w tygodniu
Linie Lotnicze
LOT otwiera nową trasę. Robi to z myślą o narciarzach
Linie Lotnicze
Pasażerowie: Linie lotnicze nie mogą zostawiać klientów bez pieniędzy
Akcje Specjalne
Naszym celem jest osiągnięcie 9 GW mocy OZE do 2030 roku
Linie Lotnicze
Emirates: Jeden lot, dwa kierunki - Seszele i Madagaskar
Linie Lotnicze
Linie lotnicze ukarane za doliczanie opłat za bagaż podręczny. "Historyczna decyzja"