Jak wyjaśnia w dzisiejszym komunikacie biuro prasowe UOKiK-u, Wizz Air, jeden z liderów na polskim rynku wśród przewoźników niskokosztowych, przyzwyczaił swoich klientów do częstych promocji, podczas których można kupić bilety lotnicze w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Także z okazji dziewiętnastych urodzin linii przygotował ofertę obejmującą różne zniżki - 18 maja zeszłego roku oferował loty do dowolnego miejsca po 35 złotych.
Tak tani bilety można było zarezerwować w aplikacji Wizz Air oraz na stronie internetowej spółki. Cena dotyczyła wylotu z polskiego lotniska, przy wyborze najtańszej opcji bagażu podręcznego i losowym przydziale miejsca.
Czytaj więcej
Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) zdyscyplinował węgierskiego przewoźnika niskokosztowego, Wizz Aira. Zmusił go do wypłacenia 1,24 miliona funtów poszkodowanym pasażerom.
Wizz Air przeprasza za pomyłkę i zwraca pieniądze
Okazało się jednak, że większość klientów linii lotniczej, którzy kupili bilety po 35 złotych, nie mogło z nich skorzystać, bo spółka anulowała je następnego dnia. Powołała się na błąd techniczny. Zadeklarowała, że odda pieniądze natychmiast. Uznała jedynie zamówienia, które dotyczyły podróży odbywających się w ciągu 72 godzin od dokonania transakcji.
Do UOKiK wpłynęły liczne skargi, klienci zwracali uwagę, że „linie lotnicze tłumaczą się awarią systemu, mimo że namawiały cały dzień by skorzystać z ich promocji”.