Ryanair rozwija się w Polsce, ale zwija w Modlinie. W lecie 30 nowych tras

Ryanair planuje wzrost liczby miejsc w samolotach z Polski o 10 procent w 2024 roku, co powinno przełożyć się na 18 milionów pasażerów.
Letni rozkład lotów obejmie 300 tras, w tym 30 nowych. Przewoźnik będzie miał do dyspozycji na polskim rynku 42 boeingi 737.

Publikacja: 30.01.2024 14:23

Prezes Ryanaira Michael O'Leary oskarża szefostwo Modlina o torpedowanie porozumienia z jego firmą

Prezes Ryanaira Michael O'Leary oskarża szefostwo Modlina o torpedowanie porozumienia z jego firmą

Foto: PAP, Marcin Obara

Ryanair rozwija się głównie na lotnisku Chopina w Warszawie i siedmiu innych lotniskach w Polsce. Wycofuje się jednocześnie z Modlina, gdzie ogranicza swój rozkład lotów o 15 tras dających w sumie 14 procent ruchu. Zamierza też trzymać na tym lotnisku o jeden samolot mniej.

Prezes Ryanaira oskarża Modlin o blokowanie własnego rozwoju

Jako powód wskazuje brak planów rozbudowy terminala i niemożność wynegocjowania długoterminowej umowy w sytuacji, gdy lotnisko podnosi stawki opłat. „Brak rozbudowy infrastruktury Modlina oraz wzrost opłat lotniskowych szkodzi ruchowi lotniczemu, turystyce i miejscom pracy w regionie mazowieckim” - czytamy w komunikacie przewoźnika.W październiku wygasła długoletnia umowa Ryanaira z lotniskiem w Modlinie, niezwykle korzystna dla przewoźnika. Zarząd portu wprowadził potem nowe, wyższe stawki za obsługę pasażerów i linii lotniczych. - Koszty na lotnisku wzrosły dla nas o 90 procent — utrzymuje O'Leary.

Czytaj więcej

Ryanair przeprasza się z internetowymi agentami. Mają mieć ceny jak u przewoźnika

Według niego Ryaniar mógłby nawet podwoić liczbę pasażerów w kilka lat, ale nie ma do tego warunków. Oskarża zarząd portu o blokowanie jego rozwoju. - Nie możemy rosnąć w Modlinie, bo lotnisko jest pełne. Jeśli wzrośnie jego przepustowość, otworzymy na nim nowe trasy do Wielkiej Brytanii, Maroka, Turcji. A to z kolei  przyniesie lotnisku większe przychody ze sprzedaży w strefie wolnocłowej, duty free. To powinno skłonić kierownictwo do utrzymania opłat dla linii lotnicej na niższym poziomie - twierdzi.

Irlandzka linia dominuje na tym lotnisku, w zeszłym roku przewiozła 3,4 miliona pasażerów.

Brakuje planów rozbudowy Modlina

Ryanair rozwija się głównie na lotnisku Chopina w Warszawie i siedmiu innych lotniskach w Polsce. Wycofuje się jednocześnie z Modlin, gdzie ogranicza swój rozkład lotów o 15 tras dających w sumie 14 procent ruchu. Zamierza też trzymać na tym lotnisku o jeden samolot mniej.

Jako powód wskazuje brak planów rozbudowy terminala i niemożność wynegocjowania długoterminowej umowy w sytuacji, gdy lotnisko urealnia stawki opłat. „Brak rozbudowy infrastruktury Modlina oraz wzrost opłat lotniskowych szkodzi ruchowi lotniczemu, turystyce i miejscom pracy w regionie mazowieckim” - czytamy w komunikacie przewoźnika.

Podczas konferencji prasowej w Warszawie prezes grupy Ryanaira Michael O'Leary, powiedział, że jego firma ogłasza największy w historii rozkład lotów z Polski na lato. - Niestety, z powodu wzrostu opłat i niezdolności zarządu Modlina do rozbudowy terminala, Modlin jako jedyne lotnisko w Polsce doświadczy spadku ruchu w tym roku. Złe zarządzanie Modlinem zmusiło nas do cięcia tras, liczby zbazowanych samolotów i częstotliwości lotów, podczas gdy inne polskie lotniska, takie jak Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań i Chopin, będą się tego lata rozwijać z nami.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Linie Lotnicze
Enter Air: Mamy rekordowe wyniki. Rośnie popyt, załatwiamy więc nowe samoloty
Linie Lotnicze
LOT zaczął wozić narciarzy do austriackiego Tyrolu
Linie Lotnicze
Jet2.com lata na jarmark bożonarodzeniowy do Gdańska. „Bezkonkurencyjny program”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Linie Lotnicze
Branża lotnicza oburzona ograniczeniami w Hiszpanii. "To przerażająca decyzja"